Obstipatie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MFE, 29 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Meiden,

    Is het ene kwaaltje weg, krijg je het volgende... Ik had al moeizame stoelgang maar door gebruik ijzerpillen ligt alles nu plat. Ik word er niet blij van.... Ik ben nu in overleg met de VK gestopt met de ijzerpillen, lactulose doet eigenlijk niks??! Morgen kan ik iets anders ophalen bij de apotheek, movicolon oid. Iemand met hetzelfde issue of nog een Gouden Tip?? Al het "overige" doe ik al... veel water, vezels, bewegen Name it. Ik zie daarin echt geen ruimte meer voor verbetering... oplossing zal sowieso wel bevallen zijn maar dat kan nog wel paar weken duren:)
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Goed veel vezels, icm vetten en vocht, goed bewegen, dat doe je al zeg je, blijven doen dus! Lactulose gaf mij vooral veel buikpijn, maar deed verder niet wat het beloofde. Movicolon werkte beter, dus hopelijk voor jou ook! Ik kreeg van de gyn ook een andere vorm ijzer voorgeschreven, ferogradumet geloof ik, en wonder boven wonder werkte dat juist ietwat laxerend bij mij.
     
    MFE vindt dit leuk.
  3. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Movicolon is hier het antwoord. En als het niet opschiet gewoon wat extra zakjes ;) Wat een ellende zeg, het is hier vanaf de positieve test feest :|
     
    MFE vindt dit leuk.
  4. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Movicolon werkt goed bij mij. Werkt het niet na een zakje. Neem er dan gerust nog meer. In e zou misschien zelfs met 2 in de ochtend kunnen beginnen als het zo erg is. 1 om 8.00 en 1 om 12.00 bijvoorbeeld. Ik zou het wel doen op een vrije dag ofzo want ik vind dat zelf altijd prettiger.

    Kiwi's op een lege maag helpen ook en gedroogde pruimen of pruimenmoes helpt ook super goed!!

    Succes. Obstipatie kan echt verschrikkelijk zijn!

    Edit: je kan er om 2 om 8.00 nemen maar vind dat zelf niet prettig. Je kan er ook nog 3x daags 1 nemen. Dus om 18.00 nog 1. Bouw dit af zodra het goed op gang is.

    Oja en drink er altijd een extra glas water achteraan omdat het vocht uit je lichaam trekt om de stoelgang zachter te maken! Dit vergeten veel mensen!
     
    MFE vindt dit leuk.
  5. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43

    Ja ik geloof inderdaad dat ik me alleen maar slechter voel door die Lactulose. En het doet echt helemaal nul gewoon. Ik heb het eerder ook voor mijn dochter gebruikt en deed bij haar ook niks. Thanks ook vd andere ijzertip, kan nooit kwaad om te bespreken. Mijn waarde was eigenlijk nog best prima rond 30 wkn alleen de mate waarin mijn lichaam het nog opneemt te laag. Daarom toch die pillen gekregen. Nu dus in overleg gestopt en ook nog wel even prikken om te kijken hoe het nu is...
     
  6. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ik hoop dat hier ook gaat werken. Ja dat zij de huisarts ook al, zelf even de dossering testen.... maar echt een armoede dit he. Vanaf de positieve test ie helemaal drama zeg :(
     
  7. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Super dank vj reactie!!! Wat is jouw ervaring, qua hoe snel het werkt?? Ik kan het morgen na 1500 ophalen. Ik ben inmiddels thuis met verlof dus wat dat betreft. Zal dat extra glas water zeker doen!!!

    Zal de Kiwis en pruimenspullen ook in huis halen. Kan nooit kwaad lijkt me zo.

    Het is idd echt een verschrikking dit :(
     
  8. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    lijnzaad heeft mij goed geholpen.
    advocados helpen op de een of andere manier ook perfect. elke dag 1.per toeval achter gekomen.
    en kopje koffie op nuchtere maag.
     
    MFE vindt dit leuk.
  9. Mb25

    Mb25 Actief lid

    24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Klinkt miss een beetje raar, maar ik werk in de ouderenzorg, veel mensen hebben daar ook last van, wij doen veel mensen sochtends een glaasje vers geperste jus of yakult, helpt niet bij iedereen maar bij sommige mensen zagen we echt verschil en het scheelt weer van die vieze zakjes movicolon wat ze anders ook vaak voorgeschreven krijgen... :)
     
    MFE vindt dit leuk.
  10. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Dat verschilt echt. Als je het na 15.00 kan halen zou ik er direct 2 nemen. Met dus 2 extra glazen water!
    Hopelijk is het dan voor de avond gelukt.

    De hierbovengenoemde sinaasappelsap en yakult zijn ook goede tips.
     
    MFE vindt dit leuk.
  11. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ik kan het zo al halen dus ik neem gelijk 1, dan in de middag 1 en idd plus glas water extra bij elk zakje.

    Wat zou beter zijn denk je? Die sinaasappel of kiwi?? Op de nuchtere maag. Die pruimenmoes, is dat gewoon te koop bij de AH?
    Sorry veel vragen en je voelt voor mij iig als ervaringsdeskundige haha
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  12. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Iedere ochtend een lauw/warm glas water drinken. Helpt heel goed!
     
    MFE vindt dit leuk.
  13. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Kiwi op nuchtere maag helpt sowieso. Sinaasappelsap op nuchtere maag ook. Dus kijk maar wat je lekkerder vind:p
    Pruimenmoes bij de natuurwinkel denk ik. Gedroogde pruimen sowieso bij de AH!

    Hoe vaak lukt het nu? Eenmaal in de 3 dagen? Of minder/meer
     
  14. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Kiwi op de nuchtere maag, daarna ontbijt ik met een bolletje en 1/2 wasa crackers extra vezels. En neem sowieso tussendoor ook nog wel eens 2 crackers met beleg.
    Succes hopelijk werkt het wat, want het is ellendig.
     
    MFE vindt dit leuk.
  15. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Nou zaterdag ging het voor het laatst goed en gisteren minimaal beetje. Nu eerste zakje der in, merk nog niks... maar goed. Ik eet gewoon verder dus zal er toch keer uitkomen??!!

    Ik haal wel kiwi en sinaasappel, heb ik variatie haha
     
  16. Mb25

    Mb25 Actief lid

    24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Ik moest voor mijn operatie na de tijd ook movicolon gebruiken, begon bij mij pas na 2 dagen echt te werken, had wel veel last van lucht in mn buik... Heb het toen maar amper een week nodig gehad gelukkig want vond het heel erg vies, innemen met chocolade melk vond ik nog te doen
     
    MFE vindt dit leuk.
  17. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ja er staat ook dat het 2 dagen kan duren. Iig eerder vanmiddag weer iets ontlasting gehad, waar je als mens allemaal blij van kunt worden. Zo nog even langs de AH om de nodige bovenstaande tips in te slaan! :)
     
  18. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Als het vrijdag begin van de middag nog niet geweest is zou ik de huisarts even bellen. Het moet er nu gewoon uit en je wil niet zo het weekend in gaan. Wat een ellende zeg!
     
    MFE vindt dit leuk.
  19. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ja kan ook niet zo hele weekend nog door nee. We gaan eigenlijk ook nog weekendje weg komend weekend. Maar zolang dit zo blijft zo ga ik daar geen enkele lol aan beleven :(
     
  20. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Movicolon werkte hier altijd goed.
    Maar wilde dit niet continue gebruiken, toen het weer opgang kwam met de Movicolon, ben ik daarna roosvoce laxo gaan drinken.
     

Deel Deze Pagina