Ochtend- en avondvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MamaLinda81, 30 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLinda81

    MamaLinda81 Nieuw lid

    30 mrt 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag! Mijn dochter van ruim 5 maanden krijgt sinds 1,5 maand gedeeltelijk flesvoeding naast de borstvoeding. Dit is voornamelijk omdat ik duidelijk minder kolf dan dat zij 'live' bij mij drinkt, en ik werk 4 dagen per week. Ik merk dat het kolven op het werk (2x per dag) steeds verder terugloopt, en dat mijn dochter bij de avondvoeding te weinig krijgt, ze is duidelijk niet tevreden na een voeding. Vaak vul ik dit dan weer aan met de overdag gekolfde melk. 's-Avonds laat nog zelf voeden of kolven is gezien de hoeveelheid eigenlijk zinloos. Een weekend 'powerkolven' heeft niet geholpen. Is het verstandig om (1 of 2x per werkdag) te blijven kolven of kan ik beter afbouwen naar het geven van een ochtend- en een avondvoeding zonder tussendoor kolven? Is dat vol te houden? Alvast heel erg bedankt voor je antwoord.
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou blijven kolven om het makkelijker in stand te houden. Zo houd je de tijd tussen twee voedingen minder lang. Wanneer 1 x lukt mooi, als 2 keer zou lukken fijn!
     

Deel Deze Pagina