Ochtend/middag testers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Fearfull, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Hoi dames

    Ik lees hier veel over dames die beter in de middag testen dan ochtend. Im heb hier namelijk nog nooit van gehoord en heb geleerd juist dat ochtend urine altijd geconcentreerder is, dan in de loop van de dag (omdat je dan gewoon drinkt enz)

    Wie kan dit uitleggen? Ben super nieuwsgierig hiernaar:D
     
  2. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Ik kan het niet uitleggen, maar ik ben een avondtester! Eerste positieve test was tot nu toe meestal 's avonds op 10 dpo en m'n avondtests zijn altijd donkerder dan de ochtendtests.
     
    Your93 en Fearfull vinden dit leuk.
  3. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Omg je hebt dus ook avond. Weer wat geleerd! :roflmao:
     
    Siamara vindt dit leuk.
  4. Stretchfield

    Stretchfield Bekend lid

    3 jun 2015
    603
    108
    43
    Uitleggen kan ik niet. Ik gooi het op ieder mens is anders. Ik teste bij eerste vooral middag beste en tweede ochtend.
     
    Fearfull vindt dit leuk.
  5. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Uiteindelijk gaat het om hoeveel je waneer drinkt en hoevaak je plast denk ik van wegen het hcg hormoon in je urine.

    Op mijn werk drink ik weinig en plas ik weinig dus zou daar testen beter zijn dan thuis.
     
    Fearfull vindt dit leuk.
  6. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Ja dat klopt ook wel, ik moet je eerlijk zeggen dat ik sinds ik hier online ben, echt veel dingen heb geleerd!
     
  7. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ochtend plas is minder geconcentreerd dan een kort opgehouden middag / avond plas.
    De ochtend plas heb je hele nacht in je blaas , meestal een grote plas met drinken van de vorige avond , dus die plas is niet meer geconcentreerd genoeg.
    Ik teste het best als volgt ;
    Helemaal uitplassen, uurtje wachten en dus niks drinken.
    Testen , hoe minder urine hoe hoger geconcentreerd
     
  8. Roxy1994

    Roxy1994 Fanatiek lid

    30 nov 2018
    2.367
    1.462
    113
    Vrouw
    Ik test het beste met 2e urine.
    Heb 1e urine gebruikt met clearblue digital en een action test nadat ik de dag ervoor een licht positieve test had. Clearblue zei niet zwanger en action negatief. Na een kop koffie uur later weer geplast en meteen 1-2 weken en met de action dikke streep
     
  9. Samm87

    Samm87 Lid

    2 jun 2020
    64
    87
    18
    Vrouw
    Wist ook niet dat het kon, maar ik test dus blijkbaar ook beter in middag. Bijzonder hoe dat werkt maar de uitleg van followyourdreams klinkt best logisch eigenlijk!
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  10. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Middag tester hier!

    Ook geen verklaring voor maar ik testte dit keer in de ochtend negatief, had de hoop al opgegeven. En in de middag was hij toch echt positief (terwijl ik in de ochtend best wat drink)
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Volgens mij komt het omdat je in je ochtend urine veel afvalstoffen hebt zitten (van de hele nacht) die hcg maskeren en zo minder goed op te sporen zijn door een test.

    In je 2e (of verdere) plasbeurten zitten er dus veel minder afvalstoffen in, waardoor hcg beter op te sporen is :)
     
    margarethd vindt dit leuk.
  12. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    In de middag had ik het beste resultaat. Ik heb echt heel veel testen gedaan.
     
  13. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik heb bij de oudste op 10 DPO in de avond heel licht positief gestest.
     

Deel Deze Pagina