ochtend slaap wanneer er vanaf??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door balleke, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer is het ochtend slaapje vanaf??

  1. voor 1 jaar

  2. voor 1,5 jaar

  3. voor 2 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Mijn oudste zoon is nu 14 maanden en slaapt zowel s'ochtends als s'middags. Nou vind ik dat helemaal niet er of, want kan er twee keer naar bedje toe ivm jongste.
    ochtend slaapt hij van 1,5 tot 2 uurtjes
    middag slaapt hij het zelfde als in de ochtend.
    Het vreemde is dat hij bij de kdv veel minder slaapt.

    Wanneer ging er bij jullie ochtend slaapje er vanaf?
    Of hebben jullie het ochtend slaapje naar de middag verschoven?
     
  2. adi

    adi Niet meer actief

    Netjes dat ie 2x zo lang slaapt op een dag! Zou ik voor tekenen hoor!

    Hier zijn ze rond 15-16 maanden gaan rommelen met die slaapjes, en ze rommelen nog steeds. Soms slapen ze 2x 1uur, soms 1x 1,5-2uur.
    Diyana heeft gisteren (20mnd) helemaal niet geslapen overdag en vond dat ook prima.

    Ik kan je dus geen pasklaar antwoord geven, hier slapen ze op verzoek, maar nog steeds dus soms 1x, soms 2x, heel soms helemaal niet.
     
  3. janna76

    janna76 Fanatiek lid

    8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Mijn jongste is er op dit moment mee aan het knoeien. Hij is nu bijna 13 maand. Dus ik heb geen tips behalve kijk naar wat hij zelf aangeeft. Hij is nu ook nog van de leg in verband met de zomer tijd. Maar ik hoop hem dus wel zover te krijgen dat hij gewoon vroeg (uur of 11) een broodje eet en dan een poos op bed gaat. En dan kijken of hij het trekt tot 6 of 7 uur. Het ligt helemaal aan het kind.
     
  4. Col82

    Col82 Actief lid

    22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Hier is ons zoontje aan het rommelen met zijn slaapjes vanaf een maand of 12. Nu is het meestal zo dat hij rond half 10 weer naar bed gaat en dan zo'n 1,5 tot 2 uur slaapt. In de middag meestal niet meer. Slaapjes gaan bij ons ook op verzoek, dus het is maar net wat hij zelf aangeeft. Op het kdv slaapt hij trouwens ook anders als thuis. Meestal veel minder.
     
  5. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Rond 1 jaar ben ik zijn slaapjes 's ochtends gaan rekken, en is hij steeds meer gaan slapen 's middags. Als vrij snel sliep hij dus alleen nog 's middags van ong. 12:30 uut tot 15 uur. Nu slaapt hij vaak drie uur achter elkaar. Vond het zelf wel prettig want dan kon ik tenminste ook eens weg in de ochtend, mijn zoon slaapt namelijk echt niet in zijn buggy ofzo, hij slaapt alleen in een bed.
     
  6. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Hier slaapt Irem sinds een paar weken nog maar 1 uurtje tussen 13 en 14.....erg weinig maar ja, niets aan te doen! Daarvoor was het 's ochtends en 's middags een half uurtje, dus dan heb ik liever dit.
     
  7. jes4

    jes4 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Rond de eerste verjaardag; bij ons 3 maal.
     
  8. lautjuh85

    lautjuh85 Fanatiek lid

    19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Rond zijn 1e verjaardag zijn we naar 1 slaapje gegaan omdat hij 's morgens niet wilde. Hij krijste alles bij elkaar in zijn bed. Dus nu standaard na het brood eten om 11.30/12.00uur naar bed.
     
  9. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Bij ons is het ochtendslaapje altijd kort geweest en de middag lang (2 - 3 uur). Met zo'n 14 maanden ging het ochtendslaapje eraf en bleef de middag en nu pas met 31 maanden merken we dat de middag slaap ook structureel lijkt te verdwijnen. Wel slaapt meneertje 's nachts nog altijd zo'n 12,5 uur (en valt tegenwoordig bijna direct in slaap)
     
  10. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Hier exact hetzelfde slaap ritme als we thuis zijn. Als we buiten de deur zijn dan kan hij wel met een slaapje af maar is meestal dan rond vijf uur niet te genieten. Op de crèche al weken maar een grote slaap van 2-2,5 uur.

    We nemen het maar zoals het is ik heb er verder niet echt last van er blijft nog genoeg tijd over om mijn dag te plannen.
     
  11. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    oke bij de meeste is het er dus af tussen de 1 jaar en 15 maanden... Wij merken hier wel als hij in de ochtend niet goed heeft geslapen dat hij s'nachts gaat spoken. Mijn schoonmoeder vind het absurt dat onze oudste s'ochtends nog slaapt, want dat deed haar zoon niet meer toen hij 14 maanden was...grrr raar mens af en toe.

    Merk wel dat hij de ene keer 1 uurtje nodig heeft en de andere keer 2 uurtjes. Heel soms slaapt hij ook echt maar 45 min thuis in de ochtend. En soms geeft hij aan dat hij nog niet moe is en dan breng ik hem als nog naar bedje, zodat hij wel de rust krijgt.
     
  12. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ging ze met een maand of 9 al naar 1 slaapje.
    Tot een maand of 6,5 zat ze op 3 x een half uur. Daarna ongeveer van 11.00-12.30 en 16.30-17.30.
    En sinds ze ongeveer 9 maanden is is ze over op 1 slaapje, van ongeveer 12.00 tot ergens tussen 14.00 en 15.30 meestal.
    Soms is ze na een uurtje al wakker....
    Maar nu is ze laatst ziek geweest en de week daarna deed ze toch weer 2 slaapjes, nu weer één. Ik leg haar gewoon op bed als ze moe is, vind het belangrijk dat ze genoeg slaap pakt.
     
  13. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Hier ook al rond de 9 maanden naar een slaapje.

    Nu slaapt ze een slaapje per dag. Meestal een uurtje en als ik geluk hebt 2 uurtjes.

    Zou er voor tekenen hihih. Nog twee slaapjes achja.;)
     
  14. Bri

    Bri Niet meer actief

    Mijn dochter sliep maar één keer per dag vanaf een maand of 7 tot 10. Daarna ging ze weer twee keer overdag slapen. Nu slaapt ze meestal twee keer, en soms maar één keer (of een keer heel kort, 30 min en een keer lang, zo'n 2 tot 2,5 uur).
     
  15. tanjax11

    tanjax11 Niet meer actief

    Finn slaapt sinds zijn 1e verjaardag nog maar 1x overdag. Als we alle tijd hebben slaapt hij nu vaan 2 a 3 uur, maar kan ook gerust wat minder als we bijvoorbeeld ergens naartoe moeten
     
  16. Sabrina25

    Sabrina25 Fanatiek lid

    1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Merkte het hier toen hij pfff effe denken. Hij was zo 14 maanden. Hij wilde niet meer rond een uurtje of half 10 naar bed. Maar dan pas rond 11 uur, dan probeerde ik hem gewoon wakker te houden tot na zijn boterham en dan naar bed.
     

Deel Deze Pagina