Hoe ziet jullie ochtend eruit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lolalili, 23 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    hoe ziet jullie ochtend eruit?
    Ik wil graag wat meer rust in de ochtend
    Maar weet nog niet zo goed hoe ik het anders moet doen

    Zo ziet het eruit:
    Tussen half 9 en 9 uit bed
    Oudste 4 is al beneden en kijkt tv en heeft al gegeten

    De 2 kids aankleden
    Hondjes eten geven
    Boven verdieping zo goed als aan de kant
    Half 10 ongeveer eindelijks zelf eten
    Keuken opruimen dit houd in vaatwasser uitpakken en vieze erin
    Met een beetje pech ook nog de pannen afwassen van vorige dag
    Tussen door baby voeden.
    Voed op verzoek dus tijd is wat verschillend.
    Dan eindelijk thee drinken en met de kids spelen
    Broodje eten
    In de middag Eten voorbereiden en tijd om even naar de winkel of naar iemand toe gaan
    Dan eten en daarna opruimen en de oudste op bed
    Baby hangt de hele avond aan mij vast en kijk ik tv
    En komt snachts ook nog wel een aantal keer om te voeden

    Het valt mij even heel zwaar
    Want ik heb Te weinig rust momenten voor mezelf
    Hoe kan ik dit anders aanpakken

    Manlief werkt fultime
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    #2 RoGiJuLi, 23 jul 2019
    Laatst bewerkt: 23 jul 2019
    Misschien om 8 uur opstaan om zelf eerst te eten?
    Wie is er bij de oudste beneden als jij nog slaapt? En wie geeft haar te eten?
     
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    De kinderen werden om 09.50u wakker, en door hun kabaal werd ik ook wakker. Nog even 10 minuten in bed liggen chillen en daarna uit bed gegaan en de kinderen (die ondertussen al beneden zaten) hun ontbijt gegeven. Nu zit ik zelf te ontbijten. De hond hoeft niet uit, dat heeft mijn man gedaan voordat hij ging werken.
    Straks even boodschappen doen en stofzuigen en daarna doe ik de rest van de dag niets meer. Vanmiddag gaan we namelijk zwemmen.

    Ik denk dat je nu niet te veel van jezelf moet vragen, een baby kost nu eenmaal veel tijd. Je man kan toch ook de hondjes al eten geven voordat hij naar zijn werk gaat? En terwijl jij zit te voeden kan hij toch het avond eten opruimen en of de kinderen op bed leggen?
     
  4. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Mijn man zorgt altijd dat ze gegeten heeft en ze speelt altijd zelf een uurtje

    Om 8 uur op staan is mij echt te vroeg met nachtvoedingen
    Dan kan ik mijn bed nog niet uitkomen
     
  5. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Ja dit vind ik idd ook
    Helaas ziet mijn man dit al jaren anders
    Ik doe bijna alles helemaal alleen
     
  6. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    #6 momwithcamera, 23 jul 2019
    Laatst bewerkt: 23 jul 2019
    Misschien je dag beginnen met eerst gewoon zelf eens eten? Die bovenverdieping opruimen en kids aankleden kan toch prima daarna?

    Ik doe het zo, met 2 kids van 2 en 3 op een kdv-dag/werkdag:

    Rond 6:30 gaat de wekker van m'n man, hij gaat douchen en ik nog even snoozen.
    Vlak daarna worden de kinderen wakker en kruipen ze nog even bij mij in bed.
    Als mijn man aangekleed is gaan we met z'n allen beneden ontbijten.
    Als man weg gaat rond 7:30 kleed ik de kids aan en zet ze achter sesamstraat zodat ik rustig kan douchen en mezelf aankleden.
    Douchen, aankleden, tasjes klaarzetten, sesamstraat uit en de deur uit rond 8:30
    Uiterlijk 9:00 ben ik thuis en ruim ik de ontbijttafel op en ga aan het werk.

    En de avond: rond 17:00 ga ik koken
    Tussendoor vaatwasser uitruimen en weer inruimen
    Man komt rond 18u/18:15 thuis met de kinderen. Als ze thuis zijn op mama/papadag kijken ze tijdens het koken een filmpje
    Eten, toetje, even spelen en rond 19u naar boven en in bad
    Rond 20u zijn we beneden en slapen ze
    Wij ruimen op. 1 avond per week hebben we vaste schoonmaakavond, andere avonden gaan we sporten/hobbyen/whatever
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe oud is de jongste??

    Ik zou dan de baby in de avond aan hem geven zodat jij alvast de vaatwasser kan doen.
    Of hem een schop onder zijn reet geven dat hij ook wel eens iets mag doen.
    Zou een leuke man voor mij zijn :D
     
    Sokkie87 en Iertje81 vinden dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Dan een schoonmaakster nemen of gewoon een paar avonden lang alles op tafel laten staan en de boel de boel laten. We leven in 2019, hij kan toch niet verwachten dat jij 24/7 het huishouden doet en voor de kinderen zorgt terwijl hij om 18u klaar is met werken en thuis niets meer uitvoert?!
    Ook zou ik eens een avond met een vriendin buitenshuis afspreken. Dan weet hij zelf eens hoe jouw avonden zijn want dan mag hij het alleen oplossen.
     
    Lolalili vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Wat bedoel je met de boven verdieping aan kant? Hoe tref je hem aan?
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ook dit idd.
    Wat gebeurd er elke dag op de bovenverdieping dat hij elke schoongemaakt/aan kant gemaakt moet worden?

    En de baby kan in de avond ook in de box/bed slapen toch? Dan heb je ook weer een rustmoment voor je zelf.

    Boodschappen laten bezorgen 1x per week.
    En waarom zo vaak (bijna dagelijks, mits je boodschappen moet doen) bij iemand op visite? Ook dat zou een rustmoment kunnen zijn.
     
  11. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik zou eerder opstaan.

    In je schema ga je koken en daarna opruimen, waarom moet je s ochtends dan nog een keer opruimen? En wat gebeurd er op je bovenverdieping dat je elke ochtend daar zoveel tijd aan kwijt bent met opruimen?

    En s avonds gewoon lekker op tijd naar bed!
     
  12. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Nou aangezien de kids(en dat verwacht jk ook niet ze zijn onder de 4)
    En mijn man alles op de grond gooien
    -vieze was op de grond niet in wasmand
    - alles wat gebruikt word niet opgeruimd word
    -verpakkingen die rond slingeren

    Ik kan dit met veel moeite bijhouden
    Maar nu ben ik te moe geworden
    En breekt het lijntje even
     
  13. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Omdat de vaatwasser dan vol is eJ niet alles word opgeruimd
    En ik de kinderen dan op bed aan het brengen ben
    En daarna voed ik de jongste en ik dan te moe ben om de pannen nog af te wassen
    Wat mijn man in tussentijds doet weet ik niet
    Hij zit gewoon beneden op zijn telefoon
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Het lijkt me dat jouw man een cursus "opruimen achter je kont" moet krijgen!

    Op 100% dat ik niet achter mijn man opruim!
    En je oudste is 4 dus die kan je zeker aanleren om spullen achter haar kont op te ruimen en haar was in de wasmand te doen.
     
    Poolvos en Lolalili vinden dit leuk.
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik verwacht wel dat ieder zijn troep op ruimt. Vanaf anderhalf start ik daarmee. Eerste tijd met hulp en daarna zelf.

    De was mogen ze in een shopper aan de trap gooien. Ik zoek het later uit.
    Speelgoed moet ook opgeruimd worden anders gaat het in de gangkast achter slot.
    Aankleden vanaf 2,5 a 3. Ligt een beetje aan hun kunnen. De kleding leg ik klaar voor ze.
    Mijn vriend doet de vaat en het vuilnis.
    Afval hoort in de prullenbak. Als ze hun afval, speelgoed of was niet opruimen dan laat ik ze dat alsnog zelf doen. Maar behalve speelgoed af en toe hebben ze geen aanmoediging meer nodig.

    Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheden.
     
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.455
    113
    Tijd voor een gesprek met je man want hij gedraagd zich als een verwende puber.

    Hij is net zo verantwoordelijk voor het huis en de kinderen als jij. Overdag neem jij het over want hij werkt, en savonds/sochtends doen jullie het samen.
     
    Sokkie87 en Lolalili vinden dit leuk.
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Mijn kind heeft een wasmand op de eigen kamer: met 3,5 kunnen ze echt wel de was erin gooien. En wbt je man, mijn man deed dat ook in het begin. Zijn moeder ruimde alle was achter zijn kont op.
    Ik heb gezegd: wat niet in de wasmand zit, wordt NIET gewassen. Nou hij zat uiteindelijk zonder schone onderbroeken, sokken en zijn favo shirt kon hij ook niet aan.
    Werkte uitstekend! Nu doet hij zelf ook de was
     
    MaMa, Gewooniemand, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Mijn zoontje van 2 gooit al zijn was in de wasmand (soms met wat hulp) dus een kind van 4 moet dat prima kunnen, evenals je man. Net als aankleden. Dus daar zou ik wat strenger in zijn

    Opruimen kunnen ze ook zelf, afval in de prullenbak (waarom leggen ze afval in hemelsnaam boven neer?!) en speelgoed, eerst opruimen, dan pas wat nieuws pakken.

    En in gesprek met je man: Na het eten gaat de een de keuken opruimen en de ander zich met de kinderen bezig houden.

    Hier hebben we ook de regel, als het niet in de wasmand zit, was ik het niet. Dan leren ze snel genoeg hun spullen in de wasmand gooien :).

    Maar ja, je man een schop onder zijn hol geven, je oudste wat meer leren zelf doen en zelf gewoon je momenten pakken die je nodig hebt. Dan ruim je maar wat minder op. Met een baby heb je dat gewoon. En als je man zich daaraan irriteert, moet hij zelf z'n handen maar uit zijn mouwen steken.
     
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jezus. Meen je dat? Waarom doet je man niet alsof hij volwassen is?
     
  20. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Het enige wat ik kan bedenken is je man een hele harde schop onder zn kont geven!
     
    Salentein en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina