Oefenbroekje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1981Mama, 29 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hoi!

    In verband met het grote formaat van mijn peuter vraag ik me af hoe oefenbroekjes er uit zien. Van welk materiaal is de absorptie gemaakt?

    Dan maak ik ze wel ff zelf
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bedoel je met oefenbroekjes gewoon de luier broekjes?

    Want die zijn gewoon als luiers, alleen dan met elastiek ipv klittenband strips.
     
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nee ik ken de reguliere luierbroekjes.ik bedoel die stoffen broekjes ivm zindelijkheidstraining
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh bestaat dat ook? Hier midden in de zindelijkheid training maar had geen idee dat dat bestond.
    Ik heb gewoon een hele stapel onderbroeken en een matje op de bank.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    Degene die wij hadden kwam geloof ik van de kruidvat. Ik vond t een onding.

    model regulier onderboekje alleen dan van badstof en dan een soort plastic er in tussen twee lagen. Beetje dat idee van die wasbare matrasleggers met absorptievermogen aan de ene kant en plastic aan de andere kant, wat zo irritant kraken kan.

    Gewoon zindelijk trainen is makkelijker, die dingen houden volgens mij geen bal tegen namelijk maar mn dochter is ook de nachtmerrie van elke luierfabrikant die een tester zoekt.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Over het algemeen nemen oefenbroekjes geen hele plas op en zul je dus alsnog moeten wassen.
    Ik zag het voordeel tegenover gewoon onderbroeken wassen niet, dus heb nooit oefenbroekjes gebruikt.
    Thuis gewoon zonder luier en als we toch langer weg wilde in het begin de luier nog aan en na een aantal dagen gewoon stapel nieuwe kleding mee.
     
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.120
    113
    Hier hetzelfde verhaal!
     
  8. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier ook gewoon stapel onderbroeken en joggingsbroek of pyjamabroek voor binnenshuis. Gingen we weg dan een luierbroekje aan.
    Op de bank inderdaad een matje waar ze op moesten zitten of gewoon op een kleedje op de grond.
    Die oefenbroekjes leek me helemaal niks en zonde van het geld weer. Beide kinderen waren hier in een paar dagen zindelijk toen ze het eenmaal door hadden.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    Ik heb de lockdown er voor ingezet destijds, zat toch thuis nou dan maar t beste er gelijk van maken! Potje was al gordijnen dicht en dan ff zonder luier en broekje maar een rokje ofzo en dan zorgen dat ze op tijd was. Dan kon ze t al gerust 4 uur ophouden, dus ze moest t kunnen. Mja stoppen met spelen en even de tijd nemen om te gaan plassen was meer t ding. Toen ze dat goed doorkreeg was t met onderbroekje aan, ging ook goed. Toen volle kleding. Oke ging een paar keer mis, want stoppen met spelen is zo lastig. Maar heeeeeel langzaam verschonen en die wc blijkt dan ineens zoveel sneller te wezen. :roflmao: (alles is geoorloofd) Dus toen dát kwartje viel was t ineens in haar voordeel en nooit geen issue meer geweest.

    Alleen voor naar buiten had ze in t begin dan een luier aan, maar dan wel een onderbroek er onder. Dat t toch niet prettig voelt maar niet gelijk een ramp is. Overigens bleef ze kurkdroog.

    In de auto met een verre rit rijdt mn man en zit ik naast haar, dan hebben we alsnog een luier standby en een celstofmatje voor t geval we ineens in een file belanden en geen kant op kunnen maar eigenlijk nooit hoeven te gebruiken.

    Alternatief is een wasbare luier, voelt lang niet zo prettig als een pamper. Maar om voor die fase nog ff wasbaar op te starten...meeeeh.

    Gaan we wel doen als deze dame in de nacht t wel erg makkelijk blijft vinden. Maar er is er nog een op komst dus dan wordt t wel wat rendabeler.

    Voor nu leggen we er wel aandacht maar geen druk op, alleen in de avond en de ochtend plassen zeg maar en we zijn super trots als ze met een droge luier beneden komt, maar die komt ze ook dolenthousiast brengen dan. Met een natte luier en op de goede tijd beneden zijn we net zo trots overigens. :roflmao:

    We begonnen met haar met 2.5 met potje overigens en vanaf 3 was t pas zindelijk trainen, maar toen was mn vader terminaal en hebben we dat zelf even geparkeerd met al wat er speelde zou dat geheid mis gaan door de emoties. Later alsnog herpakt en ging zonder ongelukjes goed.
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier de mazzel dat ze na 2-3x in hun broek plassen door hadden dat het gewoon op de wc moest. Wel voor de tijd ook regelmatig zonder luier laten lopen, maar toen landde het kwartje nog niet, dus dan deed ik na een ochtendje weer de luier om. Beiden hadden weinig ongelukjes en na 1 week dus vrijwel helemaal niet meer. Jongste was net voor de lockdown zindelijk met 2 jaar en 7 maanden, oudste was 1 maandje ouder destijds. Beiden waren toen binnen korte tijd ook nachtzindelijk.
    De jongste heeft afgelopen week voor het eerst 's nachts in d'r bed geplast, had waarschijnlijk een beetje veel gedronken de dag ervoor want dat is in dat hele jaar dat ze zonder luier slaapt nog nooit gebeurd.
    Maar goed, ik ben me er ook wel van bewust dat het hier volgens mij redelijk soepel is gegaan allemaal, dus als het soms eens fout gaat doen we daar ook niet moeilijk over, schoon spul aan en klaar. Gebeurd bij de jongste zo 1x in de 2-3 maanden dat ze toch nog even te laat is of dan net d'r knoop niet los krijgt ofzo en in plaats van om hulp te roepen blijft ze dan tobben. :rolleyes:
     
  12. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik gebruik een wasbare luier zonder extra boosters als oefenbroekje. PUL met aan de binnenkant katoen of bamboe.

    Die van de Kruidvat zijn vreselijk. Van Close Parents zijn ook wel fijn en leuke prints.
     

Deel Deze Pagina