Oefenhapjes

Discussie in 'Voeding' gestart door AvdY, 31 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Hoi, onze kleine reus van 4,5 maand (9kg) is nu twee weken bezig met oefenhapjes. Eerst deden we een groentehapje, nu krijgt hij een fruithapje en een groentehapje naast 4 flessen op een dag (3x180+6, 1x210+7). We willen uiteraard niet dat de oefenhapjes de flessen gaan vervangen, want dat is nog niet de bedoeling.
    Maar hij lijkt honger te hebben :oops: als het aan hem ligt zou hij rustig bv een hele banaan naar binnen werken IPV de paar plakjes die hij nu krijgt. Of bij elke fles een hapje erbij.

    Hoe zouden jullie dit doen? Toch iets meer geven? Vaker iets geven? Of hierbij laten en hem afleiden?

    Hij huilt eigenlijk alleen na z'n fles en als hij door heeft dat er niet meer van het hapje is :oops: verder is het een gelukkige baby die goed slaapt en speelt.
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Je geeft de hapjes na de fles? Klein flesje melk extra geven?
     
  3. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ja, het schema is (ongeveer) als volgt
    7:30 wassen, fles + na 15-20 minuten na laatste slok fruithapje
    9:00-11:30 slapen
    11:30 fles
    13:00-15:30 slapen
    15:30 fles + na 15-20 minuten na laatste slok groentehapje
    17:30-19:30 slapen
    19:30 fles
    20:15 slapen tot volgende ochtend

    Hij slaapt dus ook best heel veel, dus ik weet niet goed waar er nog een extra fles in te bouwen zonder z'n slaapschema te veranderen.
     
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.476
    3.332
    113
    Mijn zoon is ook groot haha en die begon met 4 mnd met halve potjes ongeveer maar al snel een heel potje hij at door en kreeg van die halve nergens last van.

    Zelf zou ik het geven niet net na een fles maar juist voordat hij een nieuwe fles moet. Bijv om 11u.
    En dan zijn fles daarna 150 maken?

    Mijn zoon dronk ook veel 180 flessen en nu met 6 bijna 7 mnd eet hij een heel potje fruit of vers met een boterham zonder korst erdoor geprakt. En eind vd middag/begin vd avond een potje of verse groente. Voor de avond een pyjama papje en overdag denk 3 180 flessen. Gaat soms ook in etappes de flessen.

    Ze geven het wel aan is mijn ervaring. Stoppen vanzelf en als ze iets teruggeven dan volgende keer geen 180 maar 150 je kan altijd bijmaken.
     
  5. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Tegen ons is altijd vertelde dat de baby zelf aan mag geven hoeveel hij eet... als hij zijn flessen ook nog leeg drinkt lijkt het mij geen probleem?! Zoveel zit er nou ook weer niet in groente en fruit, je geeft hem geen snicker
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier ging de oudste ook al snel meer eten en at met 5 maanden de hoeveelheid van een 4 maandenpotje aan fruit en groente op een dag. Daarnaast dronk hij ook gewoon nog een liter melk. Ze geven het zelf aan, de jongste at pas veel later goed en dronk minder melk, maar woog wel een kilo zwaarder dan dr broer op die leeftijd. Dus ze pakken echt zelf wat ze nodig hebben (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
     
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Met 4 maanden is het nog niet de bedoeling dat je minder melk gaat geven.
     
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.476
    3.332
    113

    Nee dan misschien juist 1 flesje meer maar dan meerdere flessen iets minder.

    Is toch onlogisch om na een volle fles groente en fruit te gaan geven. Lijkt mij dat ze dan vol zitten.

    Mijn idee die kleintjes geven het wel aan.
    Beide zoons van mij gaven het aan ieder op z'n eigen manier.
     

Deel Deze Pagina