Oefenweeën in week 20

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PixieDust, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    De titel zegt het eigenlijk al. Ik neem genoeg rust en alles is goed met de baby, maar ik heb vorige week regelmatig oefenweeën gehad oftewel harde buiken. Het begint bij mij in mijn rug wat door steekt naar mijn baarmoeder, alsof de pijn er doorheen pompt, en dit houd ongeveer 10 min gemiddeld aan.

    Mijn verloskundige zegt dat ik mij geen zorgen hoef te maken, maar ik vind het zelf toch behoorlijk vroeg om dit al te hebben.

    Iemand hier ook ervaring mee? Tips zijn welkom!
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Harde buiken zouden eerlijk gezegd niet pijnlijk moeten zijn. Ze geven voornamelijk een vervelend gevoel, je krijgt een soort harde bal.
    Als het echt pijnlijk is zou ik toch weer contact opnemen met je vk want dat hoort niet.
    Verder kunnen harde buiken idd bij het termijn horen, met deze zwangerschap heb ik ze al sinds 14 weken.
     
  3. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Ja ik ben er dus kort geleden al mee naar de verloskundige gegaan en zij zegt dat het oefenweeën zijn. Nu heb ik er al 1 week geen last van gehad gelukkig, maar dat was toen bijna dagelijks en dan 1x per dag. Het is ook mijn 1e zwangerschap, dus ik wist niet wat ik mij moest voorstellen bij een harde buik of oefenweeën.

    Maar gelukkig kan het gewoon met 20 weken, kennissen en familie om mij heen vonden het veelste vroeg daarvoor, vandaar dat ik het vraag.:)
     
  4. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Het kan, maar bij 20 weken is dat erg vroeg. Vaak begint het na 24 weken. Laat even je baarmoederhals opmeten. Het kan namelijk ook komen door een verkorte baarmoederhals waardoor je dus een grote kans hebt op een vroeggeboorte.
     
  5. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Alles is net al opgemeten, en alles zag er goed uit. Ik had de dag na de vk gelijk de 20 weken echo en daar zeiden ze ook dat alles er goed uit zag.
     
    Line85 vindt dit leuk.
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hou het goed in de gaten. Ik had rond week 13/14 al harde buiken later werden dit oefenweeen en uit eindelijk bleken het echte weeën en ben ik met 32 weken bevallen. Je kunt beter een keer te vaak dan te weinig bellen.
     
    PixieDust vindt dit leuk.
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dat zijn wel echt twee verschillende dingen . Denk je zelf dat het harde buiken zijn of oefenweeën?
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Ja daarom ook net mijn post.
    Want als de vk zich geen zorgen maakt moeten dit eerder harde buiken zijn, lijkt mij.
     
  9. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Doe echt heel rustig aan. Harde buiken zijn ook een teken dat je teveel doet. Neem je rust en ga regelmatig liggen. En vraag of ze goed de lengte van je baarmoederhals willen opmeten. Ik had ook veel last van harde buiken en ben bij 28 weken bevallen! Bij de tweede zwangerschap veel last van oefenweeën maar die kwamen pas met 32 weken. Laat je goed in de gaten houden en als je maar iets twijfelt gewoon bellen!! Liever 10x teveel dan 1x te weinig.
    Ik heb ook heel veel gebeld tot ze er gek van werden maar bleek beide keren wel fout te zijn dus luister altijd naar je eigen gevoel!
     
    Maan14 en PixieDust vinden dit leuk.
  10. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Aangezien het mijn eerste zwangerschap is zou ik het niet weten. Ik denk zelf oefenweeën, aangezien ze best pijnlijk zijn. Maar de verloskundige zegt dat het geen kwaad kan en het per persoon verschilt. Ik trek gewoon aan de bel mocht ik het niet vertrouwen.

    @wepie mijn contract is niet verlengd, dus zit ik het grootste gedeelte van de dag thuis op de bank. Rust pak ik ook zeker:).

    Ik ga a.s. dinsdag voor een herhaling van de 20 weken echo. Ze konden niet helemaal goed in het hartje kijken vanwege de positie van het kindje, dus vraag ik aan haar of ze nog even alles wilt controleren.

    Bedankt voor de tips in ieder geval. Ik hou het in de gaten.:)
     
  11. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Kun je omschrijven wat je voelt?

    En hebben ze bij de 20-wkn echo ook inwendig gekeken? Want dat is de beste manier om de lengte van je bmm te meten.
     

Deel Deze Pagina