Oeps een lege schoen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door wachtend, 18 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Nou vanmorgen vonden mijn kinderen de hond in de pot of in dit geval een lege schoen met alleen een brief van Sint.

    Al weken is het hier veel onderlinge ruzies tussen broer en zus en ik was het zwaar zat!
    Gisteren ook weer de hele dag door elkaar narren, zieken ga maar door!
    Als man of ik er wat van zeiden dan was het niet luisteren en gewoon doorgaan. Ik ben het zo moe!
    De jongste gilt en krijst om alles en ik word er stapelgek van. Als ze iets doet wat niet mag of gooit een glas om is het enige wat ik doe haar naam zeggen van ahh nee *naam* en ja hoor meteen gaat die scheepstoeter weer open en krijst ze weer alles bij elkaar zo frustrerend!

    Dus gisteravond een gesprek gehad met man en dus samen afgesproken dat er even geen cadeau in de schoen kwam maar wel een brief. Hierin heeft "Sint" uitgelegd dat die ruzies echt moeten minderen en dat luisterpiet bekand doof is door de jongste haar gegil.

    Vanmorgen zagen ze dus de brief en vooral bij de oudste is het kwartje wel gevallen wat ik nu door heb. En dacht dat er veel drama zou zijn maar dat viel reuze mee. Volgens mij begreep hij het wel.

    Hebben jullie dit ook weleens gedaan?
     
    Marchella, toch3 en Prikje vinden dit leuk.
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Nee nu is mijn 3 jarige daar wellicht ook te jong voor.

    Maar ik wil dat respect er voor mij is, en dat er naar mij geluisterd wordt (niet naar sinterklaas of zwarte Piet)
    Dus zou zelf niet in zo'n verhaal inpakken.
     
    MaMa, Wij2018, Hobbelpaardje en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Dat naar mij luisteren heb ik zo onderhand opgegeven, maar dit vind ik een pracht idee! Hopelijk werkt het!
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nee hier nog nooit gedaan. De tijd van Sinterklaas moet leuk zijn en Sinterklaas is naar mijn mening geen opvoedmiddel. Hij vindt alle kinderen lief en verbindt daar geen consequenties aan.
     
    MaMa, Youtan, Ahava en 24 anderen vinden dit leuk.
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier straf ik niet met de Sint, als ze niet naar mij luisteren dan is dat iets waar we aan moeten werken.
     
    MaMa, Wij2018, Nescio en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee. Ik zeg weleens dat ze wat liever moeten zijn, want straks krijg je geen kado’s als je zo stout ben.
    Maar ik zal er niet echt mee straffen.
     
  7. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.362
    866
    113
    Dat heb ik ook wel eens gezegd ja.. maar heb ook maar 1 kind wat eigenlijk gewoon altijd wel lief is dus heb geen strafmiddel nodig ;)
     
  8. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nee ik vind het zielig.
    Sinterklaas hoort leuk spannend te zijn en ik wil dat niet als opvoed methode gebruiken. Wil geen stress bij mijn kinderen dat als ze eens ruzie maken of iets doen wat niet mag dat ze dan geen cadeaus krijgen.
    Snap je punt maar zou het zelf anders hebben opgelost.
     
    tuc vindt dit leuk.
  9. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Ik snap jullie redenatie en geloof mij op het moment is het hier ook een huishouden van Jan Steen. Druk bezig met inpakken voor de verhuizing en beide kinderen van de leg.

    Ik was echt even out of opties zeg maar.

    Het was bij mij de druppel dat zusje broer hevig zat te irriteren en zoon had echt al 100x gezegd stop hou op (onwijs goed!) En zusje bleef doorgaan! Ipv dat zoon naar ons loopt om het aan te geven gooit hij zijn zusje van de bank plat met haar gezicht op de vloer met een grote buil als gevolg...

    Ik was er even helemaal klaar mee!
     
  10. Treez

    Treez Niet meer actief

    Het is hier weleens per ongeluk gebeurd. Glad vergeten om cadeautjes neer te leggen. Ik zou sint en piet op deze manier echter nooit bewust op deze manier inzetten. Er is al genoeg spanning rondom het hele Sinterklaasfeest.

    Onze meiden hebben de laatste tijd ook veel ruzie. Wij hebben nu samen regels bedacht over wat ze wel moeten doen in plaats van niet en daar een beloningssysteem aangekoppeld. Dit werkt trouwens erg goed.
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Ow en btw het was een hele lieve brief hoor geen boze brief waarin ook staat dat ze zoveel mooie eigenschappen hebben en ook echt heel lief zijn maar dat het geruzie samen echt wat minder moet en dat ze dus als ze vandaag lief kunnen spelen en geen ruzie maken ze vanavond alsnog hun schoen mogen zetten. Dat ruzie maken gewoon niet leuk is en dat je de ander daarmee verdriet doet.
     
    Zusterke en Grobe vinden dit leuk.
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Hier ook een keer gedaan.
     
  13. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Jahoor hier ook wel eens gedaan in het verleden, wel gewoon ook kadootje ( chocoletter oid) erbij gedaan.
    Soms werkt het beter als mensen van buitenaf wat van hun gedrag zeggen. Of dit nou Sint, Piet, oma ,juf , psycholoog of de buurman is.
     
    Athina vindt dit leuk.
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Precies, ik heb hier wel eens oppaskinderen waarvan ouders in augustus al beginnen te dreigen dat er luisterpieten op het dak zitten. Als die kinderen dat tegen mij zeggen roep ik ook pertinent dat het niet waar is. Aan zulk soort dreigementen doe ik niet mee.
    Vorig jaar eentje (in deze tijd) die hoorde dat ik mijn kinderen waarschuwde en die zei direct: als ze niet luisteren krijgen ze niks in hun schoen he M?? Toen heb ik ook gezegd: ja hoor, Sinterklaas vindt alle kinderen lief, als ze niet luisteren krijgen ze van mij op hun kop.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Zo denken wij er ook over. Bovendien zorgt juist het hele gedoe rondom sinterklaas voor extra spanning. Ze zijn hier momenteel ook druk, maar dat is ook gewoon spanning en vermoeidheid
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is hier ook, ze vinden het al super spannend en intensief (wel allebei ook op een positieve manier, gelukkig). Als dat niet het geval was, zou ik er misschien ook anders in staan.
     
  17. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Het sint en piet verhaal kan ook voor ‘verbroedering’ zorgen. Samen mooie herinneringen opbouwen...
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja hoor hier ook. Ze moeten zich absoluut normaal gedragen, maar ik heb echt wat meer begrip. En als ze zich echt niet gedragen dan krijgen ze van mij op hun kop en niet van Sinterklaas.
     
    Fuddey en suus1983 vinden dit leuk.
  19. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Hier ook veel gedoe door de spanning. Ookal weten ze al anderhalf jaar dat wij sinterklaas zijn. Maar spanning of niet, we behandelen elkaar normaal en er word niet geschreeuwd of gevochten.

    Anders is het heel simpel. Dan word de schoen gewoon helemaal niet gezet.
     
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb gisteren tegen mijn dochter gezegd dat sinterklaas het heel belangrijk vind dat kindjes in hun eigen bed slapen en dat papa en mama het daar mee eens zijn.

    Wie heeft er vannacht niet 20x naast mijn bed gestaan of ze bij mij mag slapen en was om 07:30 pas wakker ipv 6 uur?

    Wij hebben haar vanochtend gelijk gezegd dat we trots op der waren en dat ze het dus wel kan.

    Ik zou niet zo snel kiezen voor een lege schoen. Wel voor een brief en daarbij dan een klein cadeautje/choco muntjes ofzo.
     
    pietje1987, DastyQueen en toch3 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina