Ogen laseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijgertje88, 22 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijgertje88

    Tijgertje88 Fanatiek lid

    6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hallo iedereen,

    Ik zit al jaren te denken om mijn ogen te laten laseren maar heb de stap nog niet durven te zetten. Het idee dat er aan mijn ogen gefrummeld word krijg ik de kriebels van haha.

    Zijn hier vrouwen/mannen die hun ogen hebben laten laseren?
    Waar zijn jullie geweest? Wat waren de kosten ongeveer? Hoe heb je het ervaren? Werkte het of was het mislukt?

    Alvast bedankt :o:
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn man heeft vorig jaar zijn ogen laten laseren bij Oogkliniek Drechtsteden in Barendrecht.
    Kosten: 2800 euro
    Na de eerste keer waren zijn ogen nog niet goed op sterkte, dus na 6 maanden nog een keer gelaserd met een andere techniek (is een soort nazorg/ garantie, dus dat hoef je niet nog eens te betalen). Nu heeft hij perfect zicht.
    Het was een paar dagen flink afzien, het laseren op zich is natuurlijk pijnloos en in een paar minuten gebeurd. De napijn is vervelend, die duurt een paar dagen.
    Je krijgt een tas met pijnstillers en druppels mee om het draaglijk te maken, maar dan nog... het is echt even afzien. Volgens mijn man is die paar dagen pijn het meer dan waard.
    Hij heeft er nog geen seconde spijt van gehad.
     
    Tijgertje88 vindt dit leuk.
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mn vriend heeft het laten doen. Geen idee wat hij kwijt was maar zeker een paar duizend euro.

    hij heeft nu een jaar of 5 later nog wel steeds droge ogen.
     
  4. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    #4 Haver11, 22 sep 2020
    Laatst bewerkt: 22 sep 2020
    Man en ik beide.
    Man zo'n 7 jaar geleden en ik 5 jaar geleden. Geen moment spijt. Ik kon niet bij dezelfde kliniek als mijn man omdat ze daar de machine niet hadden voor mijn cilinder.
    1 oog was bij mij medisch ( net niet maar arts heeft dat er van gemaakt :p ) dus die werd vergoed. Ik was dus 1500 euro kwijt.
    Man 3000 euro.
    Bij Visionclinics in Utrecht. Is nu bergman clinics.

    Ik heb het in Nijmegen laten doen. ( weet zo even niet hoe die kliniek heet. Via het ziekenhuis in Tiel )
    Ik zou het zo weer doen!
    De dagen daarna is wel even rot. Maar dat is ook zo over. Dat moment dat je de ondertiteling van de tv gewoon kunt lezen is geweldig.
    Ik was ook nachtblind, maar ook dat was verholpen!
     
    Tijgertje88 vindt dit leuk.
  5. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik, ruim 3 jaar geleden. Bij Bergman, destijds nog in Utrecht. Ik heb de fem-to-lasik behandeling gehad, dan maken ze een ‘flapje’ in je hoornvlies en daarna wordt je gelaserd.
    Ik kon dezelfde dag al tv kijken zonder bril. Ideaal!
    Kostte iets van 2800€ ofzo, excl medicatie. Die medicatie gaat van je eigen risico af. Medicatie duurt wel een paar weken en wel heb ik nog steeds wat drogere ogen. En de sterkte is helaas wel iets veranderd, maar nog steeds goed genoeg om zonder bril door het leven te gaan. Zeker geen spijt van! Zou het zo weer doen.
     
    Tijgertje88 vindt dit leuk.
  6. Papaver

    Papaver Niet meer actief

    #6 Papaver, 22 sep 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2020
    Ik ben in Eersel geweest,een gat in Brabant,nu 1,5 jaar geleden en ben zooo blij. Heb nooit tegen lenzen gekunt en een bril bij mij ziet er echt niet uit. Ik had het wel 10 jaar eerder willen doen.

    Oops ik weet de kosten niet meer maar mijn ogen zijn gewoon gelaserd dus geen nieuwe lenzen erin of zo.
    https://fyeomedical.nl/over-fyeo-medical/ dit is het en ik geloof dat ik lasek had,bij elkaar iets van 2000 euro
     
    Tijgertje88 vindt dit leuk.
  7. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Maar wat voor sterkte hadden jullie voorheen dan?
     
  8. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik heb ze in 2008 in Turkije laten kaderen.
    Na 10 jaar begon het zicht wat terug te lopen.
    Maar had nog nooit zo goed gezien als na deze ingreep
     
  9. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik had -1,75 En-2
     
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    OMG weet je het zeker?! :roflmao:

    Ik zit al ruim 3 wkn te klagen op het forum nml :| Als ik dit geweten had, had ik het niet gedaan, sorry. Ik heb PRK gehad en pfft wat ruk zeg. Stik zeer na 36 uur, oxycodon zeer....nu doet daglicht tot achter in mijn hoofd zeer en mijn ogen zijn DROOOOOG! Ik kijk het beste midden in de nacht. Kan tot 6 mnd duren zei mijn oogarts....TOP :|

    Mijn zus heeft Lasek gedaan, zwaar tevreden :cool:

    Beide bij het oogzkh in Rotterdam, beter is er niet. Al hoewel het bij mij dan ff niet.
     
    Tijgertje88 vindt dit leuk.
  11. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    In de -6 en behoorlijk wat cilinders.
     
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ow ja...wat je ook nooit meer vergeet....die vreselijk brand geur en het sissen van het water als ze je oogbol blussen na het laseren.
     
  13. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik ben nu wel weer genezen voor een aantal maanden geloof ik.... :cool:
     
    Zuul, Novi, Ella1988 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Ik heb -6 en een cilinder van -3 in beide ogen.

    Mijn zus heeft ook zoiets en het laten checken en bleek niet te kunnen bij haar.

    Ik heb het dus nog niet aangedurfd
     
  15. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.830
    1.303
    113
    Misschien nog een alternatief: ik heb lensimplantaten laten zetten. Ik had -14, laseren was sowieso geen optie. Maar dan heb je wel veel minder (geen) pijn bij het herstel. En ze kunnen evt ook verwijderd of vervangen worden, geen schade aan je oog.
     
    Papaver en suus1983 vinden dit leuk.
  16. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Ik heb m'n ogen een jaar geleden laten laseren bij Visus Oogkliniek in Rotterdam. Ik kreeg steeds meer geklooi met m'n lenzen en na lang nadenken de stap maar toch gezet.

    Ik heb de Relex Smile behandeling gedaan (gelijk de duurste:€ 3300,-). De andere twee laserbehandelingen konden niet, voor de ene waren mijn ogen te droog en de andere kan niet als je een cylinder hebt (ik had -3 en een cylinderafwijking).

    Ik vond het héél erg spannend. Je zou je even moeten verdiepen in de verschillende methodes, maar bij mij hebben ze een stukje weefsel tussen het hoornvlies eruit gehaald. Dat is de nieuwste methode en de minst ingrijpende, geen brandgeur enzo. Wat ik tijdens de behandeling een beetje vervelend vond is dat je de druk voelt van de laser op je oogbol en het vervelendst vond ik dat ze dat flapje tussen je hoornvlies uittrekken/pulken.

    Vooral bij het eerste oog was ik supergespannen. Je moet doodstil blijven liggen anders mislukt het (tenminste, dat dacht ik maar later vertelden ze dat de laser automatisch stopt als je teveel beweegt). Een medewerker zei dat ik niet stil genoeg lag, aaaargh. Maar opeens was het voorbij en gingen ze naar het tweede oog. Omdat ik nu wist wat er ging gebeuren en het na 20 seconden al voorbij was, ging het tweede oog super.

    Na de ingreep ga je naar een bijkomkamer. Je ziet op dat moment bijna niks. Vooral van dichtbij niet (laat je telefoon maar in je tas zitten ;). En ik was aan het tranen, niet normaal meer. Het leek of je schuurpapier in je ogen had. Ik vroeg of dat normaal was en het antwoord stelde me niet erg gerust: het komt wel eens voor. Tja, 'wel eens...'. Daarna moest je druppelen, druppelen en nog eens druppelen met kunsttranen. Ik weet het schema niet meer precies, maar ik heb gelijk elk kwartier gedruppeld (timer steeds gezet). En warempel, zo'n 5 uur na de ingreep werd het tranen opeens minder en kon ik veraf goed zien. Dat werd steeds beter de dagen erna.

    Dat vele druppelen bleek mijn redding geweest. Later bleek dat een collega van mij die eerder haar ogen had laten doen, ook veel traande. Maar zij beredeneerde dat ze al zoveel tranen had, dat er niks bij hoefde met druppelen. Die heeft 's nachts het noodnummer moeten bellen omdat ze zoveel pijn had.

    Ik ben echt superblij dat ik ze heb laten laseren. Het was erg wennen in het begin. Ik dacht op de gekste momenten dat ik mijn lenzen was vergeten uit te doen, bijvoorbeeld bij het douchen. Maar ik heb nu áltijd goed zicht in de verte. M'n ogen zijn wat droger maar dat weegt niet op tegen het comfort wat ik nu heb.

    Als je besluit je ogen te laten laseren is mijn tip: veel druppelen. Ik ken twee andere mensen die complicaties hebben gehad en dat was steeds te herleiden tot te weinig druppelen.
     
    Tijgertje88 vindt dit leuk.
  17. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ik heb in 2006 mijn ogen laten laseren. Bij Vision clinics, nu Bergman clinics. Ik had een flinke sterkte, meen iets van -8 en ook een forse cilinder.
    Het druppelen wat anderen ook benoemen is heel belangrijk! De ingreep zelf stelt eigenlijk niets voor en is pijnloos. De eerste paar dagen voelde het een beetje alsof ik wat zand in mn ogen had maar daarna was het over. Zicht was direct heel scherp!
    Helaas heb ik sinds een paar maanden toch weer een bril. Sterkte is nog steeds 0 maar de cilinder is toch weer wat terug. Maar ik heb dus 14 jaar zonder bril kunnen doen en daar ben ik heel blij mee! De sterkte die ik nu heb is minimaal en ook zonder bril kan ik functioneren terwijl ik voor het laseren echt niets kon zonder bril of lenzen.
     
    Tijgertje88 vindt dit leuk.
  18. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Ik heb 3,5 jaar geleden implantlenzen gekregen. Laseren kon bij mij niet, omdat mijn hoornvlies te dun en te onregelmatig gevormd was. Ik had -8.

    ICL, implantlenzen, is een heel stuk duurder dan laseren, maar ik ben er zo blij mee. Beide ogen gingen tegelijk. Ze zetten dan een lens in je oog. Hij kan er ook weer uit als dat ooit nodig is. Dan ben je terug bij af, maar het is dus niet onherstelbaar.

    De ingreep viel me heel erg mee. Je oog wordt verdoofd met druppels, ze maken het open, schuiven de lens erin en that's it. Het gaat vanzelf weer dicht. Was heel snel gepiept, binnen een half uur en ik voelde er bijna niets van. Binnen een uur kon ik in de wachtkamer de ondertiteling op de tv lezen.
    Naderhand wel 2 dagen zware hoofdpijn gehad. In het begin zag ik ook veel halo's. Nu nog steeds wel, maar niet al te storend. Alleen als het donker is en het regent, rijd ik liever geen auto, omdat ik dan knettergek word, want om elk verlicht regendruppeltje op de ruit zit een halo.

    Ik heb het laten doen bij oogkliniek Drechtsteden in Papendrecht. Mijn moeder heeft daar lang geleden ook haar ogen laten laseren en we zijn beiden tevreden over de kliniek.
     
    Tijgertje88 vindt dit leuk.
  19. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Dat koste mij 6.000 euro, die moet je maar net hebben liggen :roflmao:
     
  20. Tijgertje88

    Tijgertje88 Fanatiek lid

    6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    In de nacht zie ik ook behoorlijk slecht dus dat is mooi om te lezen. Ik had ook al gekeken bij bergman, ook al veel over gehoord dus die staat zeker als optie nu
     
    Haver11 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina