Ogen laten laseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Mapje, 7 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Al jaren heb ik lenzen. Ik heb -4,50 en -4,75 met cilinder en sta al 10 jaar stil. Nu wil ik graag mijn ogen laten laseren en ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen. Hoe ging het? Hoe bevalt het daarna? Waar heb je het laten doen? Welke techniek, hoe was het herstel en wat waren de kosten?
     
  2. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    740
    443
    63
    Vrouw
    Geen ervaring, ook op zoek naar ervaring. Ik lees mee!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  3. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    Ik lees mee. Ik heb eind maart een intake. Zo spannend!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    oh wat spannend! Ik ben er benieuwd naar maar ik ken geen mensen die hun ogen hebben laten laseren.
     
  5. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Hier 8,5 jaar geleden laten doen, vond het doodeng qua behandeling maar zag daarna wazig maar wel beter dan zonder bril. Dagen erna werd zicht alleen maar scherper. Nu nog steeds 100% zicht. Ik kwam van -7 bij beide ogen. Techniek weet ik niet meer. Maar ben er nog steeds blij mee.
     
    Tranquila en Mapje vinden dit leuk.
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn ogen medio 2014 laten laseren bij Visus Oogkliniek in Rotterdam. Het laseren is verder niet pijnlijk. Je krijgt verdovende druppels en de gehele ingreep duurt niet langer dan een paar minuten. Heb na de ingreep wat last gehad van droge ogen en het zonlicht. Laatstgenoemde was met een paar dagen over, de droge ogen met een paar weken. Ik kon dezelfde avond al tv kijken en zag alles hartstikke scherp. Mijn ogen zijn middels de Intralasik methode gelaserd, maar ze zullen nu vast alweer een andere techniek hebben. Kosten voor 2 ogen was € 2.450,-. Kwam nog wel rond de € 100,- aan medicatie bij (oogdruppels, antibiotica, etc.).

    Nu 7,5 jaar later zie ik nog steeds haarscherp! Zou het zo weer doen!
     
    Lies1611, JupitR, Tranquila en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Lindah

    Lindah Bekend lid

    21 apr 2012
    980
    131
    43
    Brabant
    Hier ook 5 jaar geleden mijn ogen laten laseren. Beste keus ooit! Heb het in Boxtel laten doen en was volgens mij de Lasik methode(maar dat laatste weet ik niet meer zeker. Behandeling stelt niet veel voor(maar wel een rare gewaarwording) en is, zoals hierboven staat zo klaar. Bij mij was het 20 min ong. Dag van de behandeling wel pijn gehad. Het gevoel alsof ze constant zand in je ogen gooien maar dat was de volgende dag over en zag toen ook direct scherp.
    Kosten ong €2100
    Het enige nadeel is dat ik sinds laseren in het donker slechter zie
     
    Mapje vindt dit leuk.
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    toevallig las ik daar over dat dit inderdaad bij “oudere” lasik methoden een bijwerking kon zijn maar dat nu bijna niet meer is.

    Ik denk dat ik er toch ook voor moet gaan. Lijkt me zo fijn nooit meer m’n lenzen en bril in. En die kosten ook niet meer natuurlijk.

    Zou elke kliniek goed zijn? Hier in de buurt heb je Visus Oogkliniek en Mimera (Bergman Clinics)
     
  9. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    Mijn schoonzus heeft het jaren geleden gedaan en is er echt blij mee.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    Ik ga voor de visus oogkliniek hier. Daar kwam ik op uit na flink Googlen over de beste. Of dat echt zo is weet ik niet maar later bleek ook mijn schoonzus hierop uit te zijn gekomen toen. En is heel tevreden over de kliniek.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  11. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik ben inderdaad ook aan het lezen en deze komt echt heel goed uit de recensies. Behalve dat de wachttijden lang zijn. Jij hebt recent vooronderzoek in gepland en eind maart een afspraak? Want dan moet ik daar maar eens mee beginnen haha
     
  12. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.605
    788
    113
    Ik volg ook! Ik wil het ook heel graag. Al jaren -5 en ben de lenzen zo verschrikkelijk beu
     
    Mapje vindt dit leuk.
  13. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja ik heb -4 met cilinder en -4,50 maar ik sta al iets van 13 jaar stil. En ik denk dat ik het gewoon maar eens moet doen. Al die jaren nog lenzen en bril en de kosten daarvan ook niet zoveel zin meer in…
     
  14. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.605
    788
    113
    Nou precies.. ik heb ook nog dag lenzen. En als die niet lekker zit pak ik gewoon een nieuwe. Dus ook nog hartstikke duur
     
    Mapje vindt dit leuk.
  15. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja het bedrag in 1 keer houdt me tegen maar ik heb net zitten rekenen en dat slaat nergens op het is veel goedkoper op termijn. Daarnaast vind ik het spannend maar ik lees overal dat het zo gepiept is dus dat is ook geen excuus. Vrij er voor nemen ook niet ik heb zat vakantiedagen en kan ze bijkopen. En dat ik 2 weken m’n lenzen niet in mag van tevoren nou ja 2 weken met bril komt vast goed :roflmao: Mijn man zegt doe het nou maar dus ik denk dat ik het vooronderzoek ga plannen.
     
    MariekeRox vindt dit leuk.
  16. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen hoe oud jullie waten toen jullie het lieten doen? Ik word morgen 40, ik vraag me af of het nog de moeite waard is (straks zie ik wazig van dichtbij en moet ik vooralsnog een bril)
    Ik lees ook dat een heleboel nog kinderen hebben gehad ná het laseren, terwijl ik altijd gelezen had dat je pas als je klaar was met kinderen moest doen, omdat je zicht achteruit gaat met elke zwangerschap (wat niet echt mijn geval is trouwens)
     
  17. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.605
    788
    113
    Ik word ook 40. Mijn collega heeft het ook laten doen. Die ziet inderdaad van dichtbij nu slechter. Maar vindt het nog steeds de moeite waard
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  18. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    @Mapje, geef jij borstvoeding? Een opticien zei een keer tegen mij dat dat nog invloed kan hebben op je oog(sterkte), ik weet niet meer precies wat. Misschien goed om je bewust van te zijn.

    Verder vind ik iedereen die dit gedaan heeft heel dapper! Het lijkt mij heel eng, maar ik weet helemaal niet of er echt mensen zijn die daarna juist niets/minder zien.
     
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik ken meerdere mensen die het hebben laten doen en die zijn laaiend enthousiast.

    Hou er alleen rekening mee dat je het nooit mag doen als je glaucoom hebt of als dat in de familie zit. Dat is niet meer op te sporen daarna.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  20. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.794
    1.653
    113
    Ik mag over 2 weken en 2 dagen! Vooronderzoeken inmiddels gehad en geschikt bevonden. Nu -7, 25 met cilinders. Vanaf maandag lenzen uit laten. Ik krijg de SMILE behandeling, deze is voor heel veel mensen geschikt en zeer eenvoudig als ik het mag geloven.
     
    Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina