Ogentest mislukt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door elliepellie, 13 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    tja net bij mijn vrienden op het CB geweest waar ZL een ogentest kreeg omdat hij in januari 3 wordt. Hij moest een bril op waarvan 1 oog was afgeplakt... dat wilde hij niet, was compleet afgeleid door het speelgoed daar, werkte niet mee en maakte weinig oogcontact met de verpleegkundige ..... gelijk aantekening en over 2 maanden weer....

    Wilde dit even kwijt.... ben nogal gefrustreerd hierdoor
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Haha, zoontje is inmiddels 4 en is nog steeds niet geslaagd voor de test (4x gedaan). Wil ook niet meewerken. Hoewel mijn jeugdarts wel heel erg haar best doet en via omwegen het als nog probeert te testen.
     
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Wat ze hier doet:
    Hij mag op schoot, ipv bril mijn hand voor het oog, ipv zeggen wat de arts aanwijst mag hij het in het boekje aanwijzen (ik heb het boekje dan vast en ik zeg of het goed is). Hierdoor vindt hij het wel meer oké.
     
  4. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Volgende keer even oefenen en chanteren met een snoepje (helaas kon mijn zoon het echt niet zien, die heeft nu een bril)
     
  5. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Met 2 ogen zag hij de kleinste plaatjes.... wist zelfs de fluitketel en waterkan (echt dingen van deze tijd :roflmao:) maar hand voor één oog wilde hij ook niet en ze wilde niet forceren.... ook goed
     
  6. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Heel irritant maar het gebeurd echt heel vaak hoor.hier had de middelste ook helemaal geen zin om mee te werken toen. Bij een volgende afspraak kreeg mijn man het wel voor elkaar.
     
  7. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik vind het zo raar dat ze die ogentest nog op deze ouderwetse manier doen.

    Hier richten ze een apparaat op de ogen (vanaf de andere kant van de tafel) ze moeten er 1 seconde in kijken en klaar. Nooit drama, en het is zo gebeurt.
     
  8. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    En vooral die hopeloze plaatjes.... Toevallig moest mijn zoontje ook vandaag die ogentest. Omdat ik wel kon voorspellen dat het niks zou worden als hij ineens zo'n gekke bril op moest heb ik hem gisteren tot in detail verteld hoe het zou gaan. Hij vond het wel even spannend maar na een beetje aandringen werkte hij goed mee.
    Maar die plaatjes.... Ik gisteren eerst kijken of hij ze zelf kon benoemen, de meeste wel. Maar bij die waterkan was het echt van "dat weet IK niet...."
    Dus die maar even ingeprent net als de theepot en de kerk (ja het is een sleutel ik weet het maar de oudste zei altijd kerk en die bemoeide zich er ook even mee). Haha en de wolf of hond wat het ook moge zijn noemde hij een ijsbeer :D ik reken het goed... en de arts gelukkig ook.
    Heb me ook al vaak afgevraagd of er niet een andere, meer betrouwbare manier voor bestaat, blijkbaar dus wel!
     
  9. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93

    Nou zeg.. zo'n drama is het toch ook niet? Dan ga je toch lekker niet, het hoeft niet.
     
  10. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Ik zou er niet gefrustreerd over zijn. Het is lijkt me best belangrijk om te checken of de ogen goed zijn. Willen ze niet meewerken, tja best begrijpelijk dat dat kan gebeuren met een peuter maar ondertussen heb je dus geen garantie dat de ogen goed zijn. Ik zou blij zijn dat je gelegenheid krijgt nog een keer te komen voor de test en anders evt een verwijzing voor de oogarts.
    Wat moeten ze dan, ach hij wil niet nou laat maar hoor, zal wel goed komen?
     
  11. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn zoontje vond het ook reuze grappig en was met alles bezig behalve de test.

    Ik ben 14 dagen later even alleen met hem teruggegaan zonder zijn zusjes en het was geregeld.
     
  12. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Nou dan zullen het wel de hormonen zijn? o_O
     
  13. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    Haha, mijn oudste zag in die sleutel ook altijd een kerk. Met wat fantasie zie ik dat ook wel hoor (met een wolkje erboven). Ook een paar andere plaatjes noemde ze altijd anders. Deden ze hier ook nooit moeilijk over.

    Waar ik me dan weer aan ergerde was dat de verpleegkundige haar bij de afspraak van 3 jaar gewoon die test liet doen terwijl ze toen al een tijdje bij de orthoptist in het ziekenhuis liep (omdat ze scheel keek) en daar elke 3 maanden al een ogentest deed. Bij de afspraak toen ze bijna 4 was, gaf de arts wel aan dat ze de ogentest maar oversloeg. Vond ze niet echt nodig in de situatie van mijn dochter.

    Overigens doen ze de test hier in het ziekenhuis ook gewoon nog op dezelfde manier met zo’n raar brilletje. Alleen de plaatjes veranderen naarmate ze ouder worden. Eerst naar een rondje met opening boven, onder, links of rechts (maar dat is op het CB bij de laatste afspraak geloof ik ook) en later cijfers.
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ging het bij de jongste ook niet vlekkeloos, had ik ook wel verwacht van haar, die kon soms zo koppig zijn ;). Ik vind zo'n test wel belangrijk dus gewoon over een paar maanden terug, wie weet lukt het dan wel. En je er verder niet te druk over maken :)
     
  15. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook gezeur met ogentest.
    Zoon kon nog niet goed praten en moest plaatjes benoemen. Ging dus niet goed en moesten naar de oogarts in het ziekenhuis. Ik vond dat totaal onnodig... Na maanden vroegen ze waarom ik nog noet geweest was. Toen maar afspraak gemaakt. Zoon kon al een stuk beter praten. 3 uur onderzocht in ziekenhuis en zicht bleek prima. Ja duh... zei ik toch gelijk al..

    Dochter moest ook bij cb. Die kreeg de test met rondjes met gaatjes boven/onder/zijkant.
    Was ook niet goed zei de buitenlandse slecht NL sprekende cb arts...
    4 weken later nog eens naar cb. Andere arts keek naar resultaten van vorige keer en die bleken prima.... Omdat we er tovh al waren wederom de test gedaan en niks aan het handje. Die buitenlandse vrouw was niet meer werkzaam bij cb inmiddels
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.966
    7.895
    113
    Vrouw
    Hier waren ze gehaast en raakte mijn zoontjezenuwachtig dus moet en wij ook terug. Jammer dat ze hier niet meten.
     
  17. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Hoezo gezeur? Je wilt toch dat het goed gecontroleerd wordt? Ik snap dat echt niet hoor.
    Als je zoontje nog niet genoeg praat om de plaatjes te benoemen is het logisch dat ze die ogentest niet goed af kunnen nemen. Kan niemand wat aan doen, maar dan is het toch fijn dat het later nog een keer gecontroleerd wordt?
    Wat heb je er nou aan als blijkt dat toch een van de ogen niet helemaal goed is?
     
    Madeliefke vindt dit leuk.
  18. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Apart dat je erbij moet zeggen dat het een 'buitenlandse' was. Maakt dat het erger ofzo?
     
  19. roundandaround

    roundandaround Niet meer actief

    Die plaatjes zijn sowieso uit de tijd, onvoorstelbaar dat dat niet veranderd wordt..

    Hier moesten we ook weer terug komen, omdat dochter er 1 teveel fout had.

    Wat hier geholpen heeft is voor die tijd You Tube filmpjes kijken over de ogentest en heel hard lachen om het ‘gekke brilletje’.
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wees blij dat ze de test doen. Ik dacht ook dat die van ons hem had verpest, maar hij bleek +8 te hebben in beide ogen.
     

Deel Deze Pagina