Ja, afspraken maken of niet meer doen. Als het echt iets waardevols is dan zeg ik er altijd wel bij dat ze er voorzichtig mee moeten zijn omdat ik er zelf ook heel zuinig op ben. En heel vaak zeg ik ook dat ik het bijvoorbeeld ook aan iemand anders had beloofd en dat ik het dan en dan echt terug moet hebben. Maar goed, kan me je frustratie goed voorstellen. Ik heb eens een boek uitgeleend, was echt m'n lievelingsboek, een hele mooie editie met hele gave kaft enzo. Kreeg ik een half jaar later een smsje dat de hond het boek had aangevreten, maar ik zou echt een nieuwe krijgen! Kan gebeuren en als ik een nieuwe krijg, vind ik het goed. Krijg ik gewoon een heel andere editie, zo'n goedkope pocketuitgave. Verdorie zeg, toen was ik ook echt heel pissig!
hoe ik dat doe? gewoon niet meer spontaan roepen "oww wacht ik heb nog wel een jurkje/broek/jas die kan je wel even gebruiken". het is ff wennen , maar je raakt eraan gewend.
zo kansloos eigenlijk dat mensen geen respect op kunnen brengen voor spullen van een ander. ik leen ook niets meer uit. ik leen altijd vanalles en ik krijg het nooit terug (zo ook met geld)
ik leen daarom zelf ook liever niks, ik ben veelste bang het te beschadigen..ik heb het een keer gehad, ik moet een pop lenen als model..via iemand anders kon ik en grote pop lenen alleen die pop wa ze wel heel gehecht aan dus voorzichtig, nou ik zag de pop en hem hem de dag erna snel weer terug gegeven want het zat me niet lekker en zn hoofd was ook nog eens erg lam! nou stel je voor! dus nou zou mijn familielid hem terug geven, alleen nu een jaar later kreeg ik de vraag of ik hem nog had en dat ze hem terug wou....nou toen dacht ik echt van DAT MEEN JE NIET!! nou die heb ik echt niet, voelde me best schuldig maar wist 1000% zeker dat ik hem terug had gegegen...dus tja sindsdien ben ik niet zo blij met het lenen. uitlenen zelf vind ik nog niet zo'n drama, kan best wat missen tenzij het waardevolle dingen zijn. zoals die pop
zo herkenbaar, en zo vervelend!! heb het vaak met dvd´s en boeken gehad...dvd´s met krassen kwamen terrug en boeken met gescheurde bladzijdes echt zo erg!!!!