Oh dennenboom..

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 28 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Wie durft al te bekennen dat er al iets van Kerst in huis staat?

    Afgelopen weekend een plant gekocht, wat een beetje weg heeft van alternatieve kerstboom.
    De jongste vraagt al aan dr vader (ze woont bij hem) om een kerstboom.
    Ik vermoed zo dat volgende week, de kerststallen uit de schuur worden gehaald. Eerst moet zijn halve huis worden verbouwd. Lees: de grote tafel uit de winkel, banken van ons omwisselen. (We hebben dan toch het busje) Bedden en kasten verplaatsen.. Als ik dit zo opschrijf, dan verbaas ik me eigenlijk dat hij gezegd dat is goed...

    Maar goed net november en dan al in Kerstsfeer.. eigenlijk zit ik in tweestrijd. Vond het vorig jaar al erg genoeg dat we net voor Sinterklaas de kerstboom hebben gezet.
    Straks Sinterklaas filmpjes kijken, schoentje zetten en op de achtergrond de kerstboom. Uhmm.

    Ik denk: doe maar bij papa. En hier beginnen we met de kleine dingen. extra lampjes. Een krans.
    En na 5 dec de boom. Of er net voor..

    Al kriebelt het wel als ik langs de kerststallen afdeling loopt. En moet ik me nog even inhouden.
     
    einad vindt dit leuk.
  2. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ja 2 hele kleine boompjes. Heel schattig.
    En niet te opvallend.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb m'n gouden sterren kaarshouders weer in het raamkozijn gezet.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.701
    42.532
    113
    Geen kerst nog, dat doe ik ook nu pas na 5 december. Maar ik ga van het weekend al wel meer met lampjes neerzetten. Onder de overkapping, en op het wandmeubel enz.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.113
    113
    Kerst komt na sinterklaas. Zodra we geen sinterklaas meer vieren vind ik het niet erg dit eind november al neer te zetten (vind kerst leuker dan sinterklaas).
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.406
    23.916
    113
    #6 Adje, 28 okt 2020
    Laatst bewerkt: 28 okt 2020
    Ik heb twee weken geleden al nieuwe kerstballen gekocht :roflmao: Ik was voor iets anders bij de Intratuin en kon het niet laten om even over de kerstafdeling te struinen. We hebben een compleet nieuwe zithoek (bank, stoelen, salontafel, kleed en bijpassende accessoires) in nieuwe kleuren. Dus daar moeten ook nieuwe ballen bij :D
    Ik wacht geduldig 5 december af en daarna ga ik los. Nu wel elke avond gezellig waxinelichtjes aan.

    Daarbij kunnen we voor het eerst sinds zoons geboorte weer een grote boom neer zetten (eerder stond zijn box en daarna speelgoedkast in de weg). Dus ik kijk er al naar uit.
     
    Bailey07 en Eenkadootje vinden dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.701
    42.532
    113
    :roflmao::roflmao: ik ben juist blij dat ik sinds vorig jaar van die grote boom af ben. Het is hartstikke kerstig hier in huis hoor, maar geen grote boom. Wel op de vensterbank 2 kleinere (echte) boompjes.
     
    Adje vindt dit leuk.
  8. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Een aantal van de cadeaus en een vilt plak kerstboom voor L. die nu al in gebruik is xD
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Nog niks neergezet. Ik maak altijd een tekening op het grote raam, eerst toevoegingen van de Sint en daarna pas ik het aan de kerst aan.

    De kerstboom komt er eigenlijk net zoals vroeger het weekend na sinterklaas behalve als het aan het begin van de week was want dan vond mijn vader het te lang duren :roflmao:
    Dat telt hier trouwens ook. Moet wel zeggen dat we bijna alle kerstcadeautjes in huis hebben:D.

    (Sint is ook al ingepakt)
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.406
    23.916
    113
    Haha, dat vind ik ook heel leuk hoor! Het was hier de afgelopen 4 jaar kerstig ook kerstig genoeg met ons ieniemienie boompje. Maar onze grotere boom vind ik ook leuk, vooral omdat het een neppert is waar de lichtjes al in zitten :roflmao: (vind dat zo’n shitklus)
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.894
    3.375
    113
    Vrouw
    Nog niks neergezet maar al wel een paar keer Sky Christmas Radio aangezet voor de gezelligheid.
     
    Ella1988 vindt dit leuk.
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.135
    7.724
    113
    Gelderland
    Wij gaan dit jaar niet wachten tot na 5 dec omdat we toch geen Sint meer vieren. Ik denk dat we hem eind nov neer gaan zetten. Alleen nog opzoek naar nieuwe versiering! Ik wil dit jaar een hele fleurige bonte boom. :D
     
  13. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Bij ons komt de kerstboom er ergens na 5 december wel een keer in. Misschien dat we wat eerder het huis wel versieren met lampjes of een kerststukje ofzo, maar dat zal het enige zijn.
     
  14. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.534
    1.885
    113
    Ik ben vandaag kerstlampjes gaan kopen en heb ze al heel enthousiast opgehangen. Ik ben m'n woning nog aan 't opknappen en ik had precies zo'n hoekje waar ik het altijd wat somber vond. Kerstlampjes leek me een geweldig idee en ik word er al helemaal vrolijk van. M'n vriendinnen verklaarden me voor gek :rolleyes:
     
  15. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Misschien dit weekend eens wat dingen van zolder halen. Kerstboom zelf wacht ik nog even mee, anders ben ik hem halverwege december weer zat :p
    Maar wat winterse aankleding is wel gezellig!
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.662
    113
    Vrouw
    Nog geen boom. Maar wel kaarsen en theelichtjes.
    De echte kerstversiering doen we na 5 dec. Ik zit wel te denken om alvast wat buitenlichtjes op te hangen.
     
  17. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik twijfel dit jaar over de boom.

    Net keizersnede gehad en mijn man is echt alles behalve creatief.

    Hebben jullie leuke alternatieven om toch de kerstsfeer in huis te halen maar dan zonder kerstboom?
     
  18. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Uit een onderzoek is gebleken dat mensen die heel vroeg de kerstversiering al in huis hebben gelukkiger zijn. De kerstversiering doet je namelijk herinneren aan vroeger en dat nostalgische gevoel maakt gelukkig.

    Zelf voelt het voor mij een beetje als in februari met je bikini aan zitten te wachten op de zomer. Dus hier pas echt na Sinterklaas.
     
    Gewooniemand, bozoe, paula1984 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    723
    371
    63
    Ik ga volgende week denk ik de boom halen. Zit alle dagen thuis en ik ben echt dol op kerst(ben zelf geboren met kerst dus dat zit gewoon in mijn bloed) . Mijn man is het er nog niet helemaal mee eens, maar hij heeft dit jaar pech. Hij kan wel weg naar werk en ik niet, dus spreek een veto uit!
    Heb gisteren al de neppe slinger aan de kast opgehangen met lampjes en denneboomtakken. Heb de ballen er alleen nog niet ingedaan. En wat losse lampjes en huisjes met verlichting, echt heel gezellig vind ik..
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  20. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Blijkbaar ben ik dan zeer ongelukkig. :roflmao: hij staat hier meestal nog geen 2 weken :| vind het een paar dagen leuk en dan begin ik mij er al aan te irriteren :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina