Oke.... een spelcomputer.... maar welke dan?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Cellderie, 12 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellderie

    Cellderie Lid

    12 dec 2015
    24
    10
    3
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Heel misschien ga ik dan toch overstag deze feestdagen en komt er dan toch een spelcomputer in huis.
    Maar er is zoveel keus....
    Misschien heeft iemand van jullie een goede tip!
    - We willen graag just-dance achtige spelletjes doen en sport spelletjes (lekker bewegen dus)
    - Mijn kinderen zijn 6 en 8

    Wie weet wat doen handig is om aan te schaffen?
     
  2. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Wat is je budget? Nintendo wii biedt alles wat je wil en kan je via marktplaats goedkoop krijgen, ook spelletjes daarvoor, maar de wii is erg oud en is in 2012 opgevolgd door de wii u sie weer is opgevolgd door de Nintendo switch. De wii wordt vanaf eind 2013 niet meer gemaakt, dus alles wat te koop stast is min. 5 jaar oud. Behalve just dance worden er nauwelijks nieuwe games voor uitgebracht. Switch biedt ook de games die je wil, is redelijk nieuw waardoor je er nog wel een aantal jaren mee vooruit kan, maar is duur.
     
  3. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.465
    113
    Vrouw
    De Nintendo switch.
    Daar heb je dansspellen op en sinds deze maand ook een sportspel waarbij je moet sporten. Die spellen heb ik niet maar wel al veel positieve reacties over gelezen.

    Verder is de Nintendo switch het meest geschikt voor kinderen. Je kan handheld spelen maar ook op tv. Veel spellen kan je met meerdere personen spelen.
    Nintendo zijn heel veel spellen voor 12+ of volwassenen vind ik.
     
    Sopje1234 vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ik denk de switch, maar wij hebben zelf een PlayStation, volgens man en zoon kun je daar meer mee.
     
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    De switch. Meer spellen voor kinderen. Zoon van 7 is er dol op. Straks doet dochter van 4 ook prima mee
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Er zitten meer spellen op voor oudere kinderen en volwassenen. En je kunt er dvds op kijken. Switch heeft meer opties voor kinderen (de mario spellen) en is makkelijk mee te nemen.
    Voor 6 en 8 zou ik zeker voor de switch gaan. En dan niet de lite versie.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  7. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Vooral mannen kunnen er inderdaad meer mee :roflmao:
    Ik vind de playstation voor meiden ook niet leuk.

    Wij hebben een xbox360 ook oud, maar wel met een aantal leuke kinderspelletjes.
    Als ik kijk naar de leeftijd van jouw kinderen zou ik zeggen een Wii. Mocht je wat nieuws willen en als het budget het toelaat een Switch, maar daar zijn de spellen ook giga duur van.
     
  8. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Wij hebben een Wii en een switch. Sowieso een nintendo gekozen vanwege het kindvriendelijke karakter van de meeste spellen.
    Dvd kijken etc hoeft niet op de spelcomputer, we hadden al een dvd speler
     
  9. Cellderie

    Cellderie Lid

    12 dec 2015
    24
    10
    3
    NULL
    NULL
    Dank voor alle snelle reacties!
    Meeste komt toch neer op een switch.
    Dure dingen inderdaad. Zelfs nog op marktplaats.
    Als je dan gaat “just dancen” heb je dan maar een controler in je hand? Hoe weet dat ding dan wat je precies doet??
    (Ben echt nog een leek op dit gebied )
     
  10. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.465
    113
    Vrouw
    Qua Nintendo switch zit ik ook op een Facebook-pagina en ik lees daar heel vaak op over bedriegers en marktplaats dus daar zou ik het niet op kopen. Ook ophalen is niet altijd betrouwbaar. Veel joy-cons (controllers) hebben last van drifting dus kans dat je eentje koopt met een driftig joy-con.

    Hoe Just dance werkt weet ik niet. Kan je eventueel opzoeken op YouTube.
     
  11. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Ik vind de playstation zelf ook erg leuk hoor :) Horizon zero dawn, spyro, kingdom hearts 3 etc
     
    Lynx vindt dit leuk.
  12. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Magie :roflmao:
     
    owly en Cellderie vinden dit leuk.
  13. Cellderie

    Cellderie Lid

    12 dec 2015
    24
    10
    3
    NULL
    NULL
    Hahahahah!
     
  14. Cellderie

    Cellderie Lid

    12 dec 2015
    24
    10
    3
    NULL
    NULL
     
  15. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.405
    4.728
    113
    Ja inderdaad een controler in je hand voor zover ik weet. Als je met meerderen speelt moet je dus wel meer controlers (Joy-con) aanschaffen
     
  16. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Alleen bij meer dan 2 mensen. Veel spellen kun je met 1 joycon spelen.
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.
  17. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.481
    1.440
    113
    Switch idd!

    Wij hadden al een Playstation en mijn dochter van 6 vond dat ook wel leuk, maar veel spellen waren nog te lastig.
    Nu hebben we als gezamenlijk cadeau voor het hele gezin een Switch gekocht en dat was direct een hit.

    De controller is veel makkelijker te bedienen en je hebt standaard al dat je met z'n tweeën kan spelen, omdat je 2 controllers hebt.

    Bij Just Dance heb je dan allebei een controller in de hand, maar volgens mij kan je ze allebei in je hand hebben als je in je eentje speelt.

    De controller is ook lekker klein voor kinderhandjes. Bij de Playstation was hij wat te groot nog en zaten we er aan te denken om speciaal een kindercontroller aan te schaffen (weer 40,-..).

    Wij hadden vroeger ook een Wii, maar ik vind de Switch echt veel leuker met veel meer mogelijkheden.
     
  18. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.221
    3.669
    113
    Voor jouw wensen qua spellen zou ik voor de Switch gaan.
    Hier hebben we de PS4 en de Switch maar met de Switch word niet zoveel gespeeld. Hier word vnml Fifa en Fornite gespeeld en dat vinden ze op de PS4
     
  19. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.118
    4.333
    113
    Home
    Wij hebben de ps4 en daar word volop fortnite op gespeeld met klasgenootjes

    Nu ook roblox spel erbij en hij vind dat geweldig
    Ik heb ook de wii maag die word weinig gebruikt
     
  20. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.221
    3.669
    113
    Even off topic maar heb je roblox op de PS4? Ik ken dat alleen op de vaste PC namelijk
     

Deel Deze Pagina