oktober 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door rachel22, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hallo meiden

nou vanavond ben ik even voor het laatst zit een week zonder internet kom af en toen og wel even kijken als ik ergens ben waar ze internet hebben als het goed is heb ik het volgende week vrijdag weer. verder gaat alles goed hier maandag moet rene weer prikjes halen. laat het wel weten hoe het is gegaan.
    groetjes

2. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    @Tweety, tot over een weekje.

@Gabje, wat goed dat ze geen last heeft gehad van de prikjes.

GOED NIEUWS!
    Mijn dochter mag zondag afzwemmen voor haar A-diploma.
    Ik heb al een kadootje klaarliggen (Diddl-spulletjes).

Groetjes, Gina :)

3. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Goedemorgen dames,
    Het was vanmorgen weer vroeg. Quinn kwam om 4.30 voor z'n voeding. Waarom weer zo vroeg, ik zou het niet weten. Blijft wel wennen die wisselingen. Nou ligt hij lekker op z'n speelkleed dus hoop dat hij het nog even volhoudt tot de volgende voeding van 10.00.

@Gina, leuk dat je dochter mag afzwemmen. Helaas moet mijn zoontje nog een ronde. Hij zou anders vandaag proefzwemmen maar hij kan toch nog niet op dus dan hoeft dat niet. Als ze mogen afzwemmen dan zijn ze al geslaagd, tenminste zo is het bij ons.

Silly

4. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    @ Silly, oeh dat is wel erg vroeg geweest vanochtend. Gaat Quin daarna dan niet weer meteen slapen? Nona was om 7.45 uur vanochtend, maar ze gaat daarna meteen weer slapen.

De kindjes die mogen afzwemmen, slagen inderdaad (bijna) ook allemaal.
    Ik geloof dat er één geval bekend is dat een kindje op het examen helemaal niks deed en dus niet geslaagd is. :(

5. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi allemaal,

Mag ik er nog bij :)

Ook ik ben een oktober mama, geheel onverwachts want ik zou eigenlijk een december mama zijn maar mijn zoontje is 10 weken te vroeg geboren. Hij heet Colin is geboren op 7 oktober en is nu 56 cm en 4500 gram.

Jullie ook nog gefeliciteerd met jullie mooie zoontjes/dochtertjes! Ik hoop dat ik gezellig met jullie mee mag kletsen. Sommige dingen zijn voor Colin wel van toepassing maar bij veel dingen moet ik zijn leeftijd corrigeren. Hij is vandaag 18 weken maar gecorrigeerd 8 weken ;) Een fruit of groentehapje krijgt hij bijvoorbeeld nog niet, maar zijn prikken weer wel (even een voorbeeld)

Tot snel!

6. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Haaai,

@Natas: Welkom en gefeliciteerd ! Klets gezellig mee !

Hier weer een goede nacht, ze heeft het weer door het doorslapen vanmorgen kwam ze om half 9 ! Gelukkig weer normale tijden hihi....

@Gina: Leuk ! Ze zal inderdaad slagen maar het is altijd leukzulke momenten !

@Silly: Wilt Quinn geen speentje ? Anders moet je het proberen te rekken !

7. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi meiden,

Hier ben ik weer na een ellendige week :cry: Nog bedankt voor jullie medeleven maakt het toch weer wat makkelijker.Gister de crematie gehad nu is het dan toch echt definitief.Het was een mooi dienst!We pakken het leven weer op en gaan gewoon weer verder.

@Silly,Jeetje zeg wat vervelend dat Qiunn nu weer zo aan de gang is snachts.Het is soms om moedeloos van te worden maar hoop voor je dat het snel veranderd.
    @Gina,Veel pelzier morgen bij het afzwemmen van je dochter.
    @Natas26,Welkom erbij!Jij ook nog gefeliciteerd met je zoon en hoop dat je gezellig mee gaat kletsen.
    @Gabje,Lekker he als alles weer goed loopt!Hier ook geen klagen Vince krijgt tussen 20 en 21 uur zijn laatste fles en komt dan weer om een uurtje of 8.

Hier vandaag ook eens een fruithapje geprobeerd maar Vince is er niet van gecharmeerd heeft liever zijn fles :)
    Vanmiddag in de stad een feeenjurk voor mijn dochter gekocht ze heeft vrijdag carnaval op school!

Liefs,Claudia

8. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    @ Gabje, wat fijn zo'n nachtje lekker doorslapen.
    Dan begin je zelf ook wat frisser aan de dag....

@ Natas, leuk dat je gezellig komt meekletsen.

@ Claudia, het zal nog een tijd moeilijk blijven. Sterkte daarmee.
    Mijn dochter heeft vrijdag ook carnaval op school. Zij gaat nu als indiaan. Ze is een paar weken geleden al als Pippi Langkous geweest.
    Vrijdag ga ik zelf ook stappen als soul-sister.

Gina

9. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Joepie, mijn dochter heeft haar zwemdiploma A. Ze was al vrij lang bezig (2 jaar) en nu dus eindelijke haar diploma. Ik ben erg trots op haar en nu mag ze in het diploma B-groepje. :)

10. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Gina,van harte gefeliciteerd!Wat goed zeg,nu op naar het B-diploma. :)

Wat is het stil vandaag?Stilte voor de storm?

Liefs,Claudia

11. Hoi

ik heb een vraagje.
    Mijn zoontje is op 13 okt. 2006 geboren.
    Mijn vraag gaat over kinderbijslag.
    Ik heb een brief gekregen dat ik per 1ste kwartaal er recht op heb.
    Maar is dat aan einde eerste kwartaal,dus dan laatste maart.
    is toch jan. april.juli en okt.

groetjes angela

12. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Angke, je hebt net "pech".
    De peildatum is de 1e van elk kwartaal. In dit geval dus 1 oktober. Je zoontje was toen nog niet geboren. Dus jij krijgt pas op 1 april kinderbijslag.
    Mijn dochter is op 30 september geboren en ik kreeg wel op 1 januari al kinderbijslag voor haar (ik was 2 oktober uitgeteld, dus dat heeft ze goed uitgekiend).
    Groetjes, Gina

P.S. Het is inderdaad wel erg rustig hier..........

13. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    hallo,

Hier gaat alles echt weer zoals vanouds haha.... Mijn dochtertje slaapt weer van 8 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtens ! JOEPIE ! Hopelijk blijft het zo...

Vanaf wanneer mogen ze een heel potje fruit, ze vindet lekker !

@ Gina: Gefeliciteerd ! Echt gaaf ! Nu op voor B.

14. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    @Natasja: welkom!

@Gina: gefeliciteerd met je dochter. Diddl is dus bij haar nog wel hip. Mijn nichtje van 9 is eind deze maand jarig en het is altijd maar weer even kijken wat er nu weer 'in' is. Een maand of twee geleden wou ze nog alles van Diddl, maar ik geloof dat dat in de tussentijd nogal eens veranderd :)

@Yentl: sterkte, wijffie!

Met Yuri gaat alles uitstekend. Hij slaapt door van 11 tot half 7, is vrolijk en groeit als een tierelier. En het lijkt wel alsof ie iedere dag een beetje meer kan. Hij is nu heel erg bezig met zijn handjes, kan ie uren naar zitten turen. Zo lief! En gisteren deed ie een poging om zich van zijn rug op zijn buik te gooien. Hij kwam een heel end, maar net niet ver genoeg. Werd ie nijdig! Zijn slaapbehoefte lijkt wel ineens minder te worden, is dat bij jullie ook zo? aanstaande vrijdag weer naar het cb, ga vragen of we hem wat fruithapjes kunnen gaan eten. Want als ik hem bij me zet in de wipstoel als ik aan het eten ben, kijkt ie het eten zowat mijn mond uit :)

Ben verder erg druk met mijn werk. Tijdens mijn verlof zijn er toch nog wel aardig wat dingen blijven liggen, dus doe nu als ik tijd heb ook nog wat werk thuis... dus vandaar ook dat ik ef wat minder reageer. Maar ik denk wel aan jullie, hoor!

15. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    hoi allemaal

@Gina gefeliciteerd met je dochter

@Claudia sterkte

@gabje wat lekker voor je dat ze weer doorslaapt

@Natasja welkom en gezellig dat je mee komt kletsen

@Lia is hier ook zo Martina is nu veel langer wakker en ligt dan gezellig te keuvelen in de box of op haar handjes te sabbelen.

Zo ben net op het cb geweest weer een paar ellendige prikken heeft ze gehad.
    maar voorlopig zijn we er gelukkig van af.
    ze groeit ook lekker

het lijkt wel of er storm op komst is want Elisa is mega druk en strontvervelend

liefs jacoba :D

16. bedankt Gina.
    Ik was 6 oktober uitgeteld.Maar meneer wilde persee wachten.hahaha
    Hij is geboren op vrijdag de 13de en eigenlijk ook "gemaakt"op vrijdag de 13de.
    Dat weten we precies,omdat we icsi op het zieknhuis hebben gedaan.
    Ik zei nog,hij komt 13 okt....op een vrijdag.hahaha wel grappg.

groetjes Angela

17. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Bedankt allemaal!

Ja we hebben zeker 'pech' wat de kinderbijslag betreft! Heb vandaag de belastingadviseur langs gehad en ..... mijn dag is helemaal goed! Wij hebben natuurlijk ivm de vroeggeboorte van Colin behoorlijke reiskosten gehad van en naar het ziekenhuis, kunnen we allemaal aftrekken! Joehoe wat zal ik in juli eens gaan doen.....

18. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo meiden,

Hier gaat alles zijn gangetje.Vince heeft het gillen uitgevonden.Hij ligt dan in de box tegen zijn speeltjes te brabbelen en vervolgens geeft hij een gil en als mama dan aankomt stormen ligt meneertje met een big smile in de box ;) De boef!Ook kan hij pis nijdig worden als hij op zijn buik ligt en het duurdt te lang dan hoor je hem echt mopperen :)

@Jacoba,ik heb er ookal aan gedacht ,het is dat we al de muren al gestuukd hebben want anders had yentl er wel achter verdwenen :) Die is ook al een paar dagen zo vervelend.Lekker dat Martina het zo goed doet.
    @Lia,Goed hoor dat Yuri van 11 tot half 7 slaapt,Vince deed dat eerst ook maar sinds een dag of 5 slaapt hij van 8 uur tot half 8 ik weet niet of het tijdelijk is maar het is wel ff lekker! :) De slaapbehoefte overdag is hier idd ook minder geworden zo slaapt hij na eerste fles nog wel maar na de 2e heeft hij het na een half uurtje wel weer gezien.
    @Angke,Vince is ook van vrijdag de 13e,ik was de 18e uitgerekend maar heb een geplande ks gehad ivm stuitligging.Jammer he dat we pas in april kinderbijslag gaan krijgen!
    @Natas26,Das mooi meegenomen ga er maar lekker wat leuks meedoen.

Liefs,Claudia

19. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    @Gina, jawel hoor, hij gaat wel weer slapen maar pas na de fles.

@Gabje, als hij moe is krijg ik hem wel stil met een tutje maar hij had gewoon honger dus dan lukt het alleen nog maar met de voeding.

@Yentl, ach is toch nog gewoon makkelijk de flesvoeding. Wilde je het gewoon even proberen zo'n fruithapje?
    Nog gecondoleerd en sterkte trouwens.

Helaas is Quinn het nog niet verleerd en wordt nog steeds 's-nachts wakker. Gelukkig alleen voor z'n tutje. Hij is ook nog neusverkouden dus denk dat ie van z'n verstopte neusje wakker wordt. Maar weer afwachting wanneer we weer een rustig nachtje hebben :( .

Silly

20. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Silly,bedankt.Ja ik dacht iedereen hier doet het laat ik het ook eens proberen maar hij vindt het niks :) Als ik met het potje en de lepel aan kom dan gaan zijn oogjes al :confused: :) Dan maar gewoon de fles vindt ik ook niet erg hoor.Ze zijn al zo snel groot niet dan!

Liefs,Claudia

Deel Deze Pagina