Oktober 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mila1988, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Lijkt me gezellig hier verder te kletsen!

    @Dreamer29
    @Wasabi
    @Yesera
    @Mmv

    Ik weet niet alle namen meer!

    Hoe gaat het met jullie kindje?:)
     
  2. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Leuk! Misschien willen er wel meer andere oktober mama's aansluiten!

    Hier gaat alles goed. Kleine man doet het goed. 12 weken alweer! Volgende week weer afspraak bij het consultatiebureau. Ben benieuwd naar zijn groei. Aan zijn kleertjes en bolle wangen te zien is daar niks mis mee :roflmao:.
    We merken wel dat hij overgeeft als ik ei gegeten heb. Tot nu toe alleen gekookt en gebakken ei uitgeprobeerd en dat ging niet goed. Binnenkort uitproberen hoe ei in producten zoals koek gaat. Hopelijk gaat dat wel goed. Onze middelste zoon heeft heel veel voedselallergiën, dus herkende het vrij snel. Gelukkig heeft hij veeeeeel minder last dan zijn grote broer, dus ik maak me niet druk :)

    Met jouw kleine ook alles goed @Mila1988?
     
  3. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Yesera

    Uiteraard is iedereen welkom!

    Wauw 12 weken! Zo te lezen heeft jouw kleintje ook al lekker babyvet ontwikkelt. :D wat vervelend dat hij over geeft nadat jij ei op hebt. Kan dat echt zo'n grote invloed hebben? Ik dacht altijd dat het niet veel uitmaakt wat je eet bij bv als behalve wel gezonde dingen natuurlijk.

    Vervelend die voedselallergie, altijd opletten geblazen. Hier oudste met noten allergie maar lijkt er overheen te gaan groeien.

    Hier gaat het super! Even mijn banner aangepast, vind het leuk te zien hoe lang ik voeding geef. Wil graag een jaar, maar laat het op zn beloop. Elke dag is er alvast één.

    Ik moet ook bijna weer naar het cb. Maar ik zit nog volop in mijn "huiswerk" qua vaccinaties. Tot ik eruit ben laat ik nog even niets prikken. Deze maand heb ik een voorlichtingsmiddag over vaccinaties bij baby's hopelijk word ik daar ook wijzer van. Ik merk dat ik er niet dagelijks mee bezig kan zijn ivm te veel informatie verwerken over dit onderwerp en druk thuis.
     
  4. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ja, leuk! Hoewel ik niet weet of ik altijd even actief ben, maar ik doe mijn best.

    12 weken al @Yesera ! Wat gaat het toch snel, lekker cliché, maar zo waar. Ik tel al niet eens meer in weken, maar in maanden... zo anders bij een tweede ten opzichte van bij de eerste. vervelend dat je kleine reageert op ei, en tegelijkertijd fijn dat je het al ontdekt hebt. Hopelijk niet veel meer allergieën.

    Fijn dat het zo goed gaat met de borstvoeding en een mooi streven van een jaar @Mila1988 . Hier wil ik weer proberen de WHO norm van 2 jaar te halen. Tot nu toe gaat het heel voorspoedig, dus we zullen zien hoe dit borstvoedingsavontuur zich ontwikkelt.

    Hier gaat het goed met de kleine meid! Gisteravond maakte ze het toevallig laat, 12 uur pas echt in slaap, is meestal tussen 10&11, en dat terwijl ik juist vanochtend eens een vroege afspraak had. Inmiddels ben ik al weer thuis en slapen beide dochters nog...
    Van de week rolde ze ineens naar haar zij, vanaf rug... dat ik dacht; nu al?! Nu loopt onze bank ook iets schuin, dus wie weet speelde dat mee, maar toch. Wel leuk weer al die ontwikkel stapjes te zien! De babygym is ook al leuk... helemaal enthousiast aan het kijken wat er gebeurd als ze er per ongeluk met haar arm tegen aan slaat. En grote zus laat anders wel zien hoe het moet :)
     
  5. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik heb trouwens al een paar dagen het gevoel ongesteld te moeten worden :eek: vorige keer kwam dat pas na 10 maanden! Dus hoop er eigenlijk nog even van af te zijn, maar we zullen het zien.
     
  6. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Dreamer29
    Oeh 2 jaar is natuurlijk nog beter! Fijn dat het bij jou ook zo goed verloopt.

    Grote zus vindt het zeker hartstikke leuke naarmate haar kleine zusje steeds meer kan.

    Wat merk je, dat je denkt dat je ongesteld gaat worden ? 10 maanden is lang dat is fijn zeg! Ik merk hier nu sinds enkele dagen dat ik weer wat slijm verlies heb. Hopelijk laat de menstruatie nog heel lang op zich wachten! Bevalt goed zo. :D

    Hoe doet de kleine het met de nacht? Hoelang slaapt ze aan één stuk? En bij @Yesera
     
  7. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat leuk! Ik klets graag mee. Zal wel af en toe periodes hebben dat ik er minder ben omdat we een monumentale kluswoning hebben gekocht :eek: :roflmao: Ons huis is (ovb) verkocht en we moeten er het weekend voor 30 maart al terwijl we echt met zaken als asbest, lode leidingen en geisers etc te maken hebben o_O Dus dat is echt een uitdaging.

    @Yesera wat goed dat je het zo snel herkende zeg! Lijkt me wel lastig want ei zit toch wel in heel veel producten, of valt het mee?

    @Dreamer29 geldt denk wel voor ons allemaal qua drukte haha. Dat vond ik stiekem ook wel relaxt toen we zwanger waren. Niet zo van als je even niet bent geweest hoor je er niet meer bij :p

    @borstvoeding, wauw wat geweldig de WHO-norm halen! Hier is mijn record precies 1.5 jaar maar nu voor het eerst dat ik het snel heb opgegeven na 2 maanden. Ze ging super hard achteruit ineens. Ze dronk heel erg onrustig al vrij snel. Het voeden werd voor mij wel stressvol daardoor maar ik gaf niet op. Tot ze dus zo weinig aan was gekomen en ik ging kolven maar omdat ze dan niet alles opdronk en dan na een uur toch honger leek te hebben heb ik KV erbij gedaan en toen was mevrouw snel om :cry: echt vreselijk. Heeft echt wel even geduurd voordat ik er niet de hele dag meer aan dacht, want ik ben bij alle 3 een echte bv-mama geweest en in totaal 4 jaar gevoed dus KV is helemaal nieuw voor mij maar het heeft ook voordelen... wijnen wijnen wijnen :roflmao:maar vooral dat ik kan zien wat erin gaat want dat ze zo weinig aan was gekomen heeft me een soort van getraumatiseerd :confused:

    ik post hem even en lees zo verder bij... onrustige dame en wil niet dat dit straks weer weg is :)
     
  8. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    He allen,

    Ik was weer even van de radar. Ik heb al heel vaak ingesteld om meldingen te krijgen zodat ik zie dat er wat binnenkomt, maar ik ontvang deze nog steeds niet. (instellingen staan wel goed). En op mijn telefoon check ik toch minder snel de website. Als er een app zou zijn zou ik het er sneller bij pakken denk ik.

    Deze week ben ik weer aan het werk en dat betekend dat ik geregeld even op de computer kan inloggen hier! Stuk fijner!

    Ik heb zojuist even nog gelezen waar de 'oude' topic over ging. Ik zag onderwerpen voorbij komen als feestdagen, flessen, kolven, op de buik slapen en niet zomaar vaccineren. En dat al onze kleintjes zo hard groeien. Hier ook, maatje 62 is voor zijn benen al te kort. Broekjes past hij dus met gemak al 68 aan! Ik was in schok..... bij mijn oudste was dat heel anders.

    Hier de feestdagen ook heel anders dan normaal. Zo ben ik bijvoorbeeld alleen naar mijn ouders gegaan (met baby vanwege de borstvoeding) maar zijn peuter en vriend thuis gebleven. Dag erna zijn we bij zijn familie (op afstand) gaan eten. Alle broer/zussen hebben we dus niet gezien. Echt jammer..
    Hopelijk is deze periode snel voorbij. Zou fijn zijn..


    Hier hebben wij volgende week weer een afspraak bij het consultatiebureau. Dan krijgt hij ook de inenting. Ik ben zelf niet zo tegen inenten. Ik ben er van overtuigd dat er goed over nagedacht is wanneer ze wat krijgen. Daarbij zijn de inentingen voor de baby's al zo oud, dat ik niet denk dat er gekke dingen in zit. Misschien klink ik naïef en zou ik me wel meer moeten verdiepen. Maar gezien ik me er goed genoeg bij voel, vind ik dat niet zo nodig.

    Wat betreft de borstvoeding ben ik ook blij dat het bij jullie (en mij haha) zo goed loopt. Ik heb jullie volgens mij eerder al eens verteld dat dit bij de oudste anders ging. Ik wilde eerst ook niet op werk kolven. Dus corona en veel thuiswerken helpen wel mee dat ik nu gewoon kolf. Gister ook voor het eerst op kantoor gekolfd. Viel me reuze mee. Ik merk wel dat ik maadag per beurt ronde 150 kolfde (kolf 3x op werk, want voed ook om de 3 uur). en dat het elke dag iets minder wordt. Nu zit ik elke keer rond de 110... Ik werk van maandag t/m donderdag. Dus ben benieuwd of het morgen weer minder is.
    Want dan zal hij straks elk weekend moeten gaan regelen en om de twee uur aan de borst willen. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat volhoud. Ik wil ook de oudste aandacht geven. Zeker op de vrijdagen sta ik er toch alleen voor. De oudste wordt inmiddels steeds jaloerser. Hoe is dat met jullie kinderen? Hier vraagt hij tijdens het voeden (als ik alleen ben) echt negatieve aandacht. Ook is hij heel erg aan het splitten. Papa mag alles, mama mag niks. Ok dit gaat niet over de baby, maar ik vermoed wel dat het daarmee te maken heeft.

    Knap hoor dat jullie het allemaal zo lang willen volhouden! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik nu heb gezegd in ieder geval januari nog. En dan kijk ik verder. Dat heeft ook met de oudste te maken. En dat vader dan ook de fles kan geven. En ik vond de vaste tijden van de fles op zich wel relaxed moet ik zeggen.. Al zit de baby hier nu ook in een vast ritme sinds 3 dagen (zul je zien dat het morgen weer anders is haha).

    Ik hoop met jullie mee dat de menstruatie nog lang uit blijft, hier ook wat slijmerig bloed verlies een beetje, maar slik ook de minipil nu een maand, dus mogelijk heeft het daar mee te maken. Wilde de bijsluiter vanavond nog eens lezen.

    @Wasabi Succes met de uitdaging, maar wel heel leuk! Echt je eigen droompaleisje maken :) Wel pittig hoor naast een gezin, maar jullie kunnen het :D
    Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt gehad dat je de borstvoeding hebt moeten stoppen. Maar stress is voor niemand goed, ook niet voor jou kleine! Ik ben redelijk ervaren in de kunstvoeding (bij de 1e vanaf 8 weken). Puur ook omdat ik merkte dat we daar toen beiden gelukkiger van werden. Mocht je vragen hebben stel ze gerust! Een van de voordelen zette ik hier boven al neer: vaste tijden om te voeden (heerlijk vond ik dat haha).

    @Yesera Wat goed dat je er aan gedacht hebt. Onze kleine spuugt ook aardig veel, maar heb nooit aan een allergie gedacht. Ik dacht altijd hij is gewoon gulzig en spuugt daardoor. Ik ga het ook eens in de gaten houden.

    Waren jullie bij de eerste ook heel trouw met het maken van iedere week een foto?
    Haha ik was trouw begonnen maar heb het al meer dan een week niet gedaan, oeps!

    Er werd ergens gevraagd hoelang de baby's slapen.
    Hier is het zo dat hij tussen 22 en 23 de laatste voeding krijgt. Pas dan leg ik hem op bed. Want tussen de enerlaatste en de laatste voeding wil hij echt alleen maar bij me zitten. Kom nergens aan toe 's avonds, dus we genieten elke avond van hem op mijn schoot. Voor je het weet is het voorbij.
    Hij kwam nu afgelopen dagen een keer om 7 uur een keer om 6 uur en een keer om half 7. Dus tussen 6/7.
    Dit is echter het ritme van de afgelopen 3 dagen hoor. Daarvoor liep het heel anders. Was er geen peil op te trekken en kwam hij gerust om 4 uur snachts nog.
     
  9. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Wasabi
    Leuk dat je er bij bent hier! Dat is ook heftig verhuizen zo vrij snel na de bevalling? Of valt het mee voor je? Hopelijk niet al te veel stress.

    Enne.. kan me voorstellen dat je dan even moet schakelen wat betreft te voeding. Maar je hebt altijd lang gevoed, respect. En nu 2 maanden.. dan heb je toch ook al een belangrijke tijd gehad. Je bent er in ieder geval mee gestart dat is gewoon super. En inderdaad.. de voordelen lekker drinken. :D

    @Mmv
    Leuk dat je ook weer even iets laat horen. Ik merk hier ook wel dat de oudste ietswat jaloerse trekjes begint te krijgen. Hij is er heel lief voor nog, maar aandacht verdelen met een baby is best lastig vind ik. Vorige week even naar de speeltuin gewandeld en de oudste zegt dan... zet de baby maar daar neer ( in kinderwagen) en laat m maar even huilen. Grappig hoe die dat zegt, maar dan merk ik duidelijk dat hij alle aandacht wil.

    Wat een fijn ritme al snachts. En wat je schrijft over de avonden .. heel herkenbaar. Savonds hier zit ik ook vaak met hem op de bank omdat hij niet slaapt en niet even alleen wil zijn maar gewoon erbij.

    Maar zo klein als ze zijn.. zo snel hebben ze dingen door. Als we naar bed gaan dan is hij helemaal tevreden, neemt nog een slokje en gaat dan meteen slapen. Heerlijk.
     
  10. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    ik heb een beetje een zeurend gevoel onderin mijn buik zoals ik altijd heb voor mij menstruatie. Tot nu toe niks gelukkig en hopelijk blijft het nog even weg!
     
  11. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Gefeliciteerd @Wasabi met jullie huis! Grote klus zo te lezen, maar ook heel mooi dat je het dan helemaal eigen kunt maken.

    Wat jammer dat het dit keer niet zo soepel ging met de borstvoeding en je over bent moeten gaan naar kunstvoeding. En tegelijkertijd heeft het ook z’n voordelen natuurlijk!
     
  12. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Mmv : jij al weer aan het werk lees ik. Hoe bevalt het je weer bezig te zijn?

    Grappig te lezen dat jouw kleintje juist lange benen heeft. Hier precies andersom. Truitjes 62 of al 68 en broekjes 56 soms nog. Lang bovenlijf dus juist, had de oudste hier ook.

    jaloers: het valt mee qua negatieve aandacht trekken, maar aandacht wil ze wel graag. Alleen spelen is er maar weinig bij. Als ik bijvoorbeeld aan het voeden ben, steeds maar op me af om haar ergens mee te moeten helpen. Of ‘ik denk dat baby nu weer moe is en moet slapen’ :roflmao:

    slapen: nachten lijken wel op wat @Mmv omschrijft. Meestal tussen 10&11 s avonds nog voeding, en dan tussen 6&7. Soms eens 8, soms eens 5, maar echt al wel flink slapen dus. Zo anders dan de oudste waar we heel lang nachtvoedingen hadden. Dus ik ben elke keer bang daar weer naar toe te gaan, dus geniet volop van wat nu is! :rolleyes: in de avond trouwens ook vaak een heel wakker meisje dat dan elk uur wil drinken en bij ons zijn. Wel eens geprobeerd al in bedje, maar dan liepen we alsmaar naar boven, dus laten dit voorlopig zo.
     
  13. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Mila1988 ; Ja ze kunnen toch best goed al laten blijken wat ze ergens van vinden he! Onze zoon zegt het niet letterlijk nog hoor. Daar is hij nog niet taalkundig voor denk ik. Hij is bijna 2. Dus wie weet over een paar maanden. Hij zegt nu vooral kleine zinnen van 3 woorden. Mama naam baby) vasthouden. is een zinnetje dat vaak voor komt als papa er is en papa de baby heeft.

    Precies wat ik al typte ik moet het niet te hard roepen, want dan loopt het weer anders. Vannacht kwam hij om 5 uur haha.. Je weet het nooit met babys. ze blijven onvoorspelbaar. Fijn dat jou kleine na een avondslok ook heerlijk gaat slapen.


    @Dreamer29 Het is heel dubbel dat ik weer aan het werk ben. Ik vond het thuiszitten in lockdown met peuter en baby heel zwaar. Ik was echt qua energie helemaal op. (manlief is dan niet thuis namelijk en werkt op zijn bedrijf). Dus in die zin met werk heb ik zoveel meer rust. Het is fijn om met volwassen zaken bezig te zijn, maar ik check wel vaak de app van het kinderdagverblijf. Want ik mis ze dan ook wel weer! Ik vind het ergens jammer dat ik niet nog 1 week met de baby had waarin ik hem de hele dag heb kunnen knuffelen en series heb kunnen weg kijken. Begrijp je niet verkeerd want ik mis de oudste nu ook. Maar ze zijn zo kort zo klein. Ik heb me kraamtijd in een soort waas beleefd lijkt het wel. Alsof ik net bewust van het kleine mannetje heb genoten. (Wat ergens ook weer onzin is, want bovenstaande netflixen en knuffelen heb ik ook in de eerste weken gedaan haha). Maar misschien het gevoel van het moet nu anders is hij te groot?

    Grappig dat jou kinderen precies anders groeien dan die van mij. Heb er nooit over nagedacht dat het ook andersom kon (stom he!)
    Dat alleen spelen gaat hier ook echt niet goed. Misschien heb ik het al verteld maar wij hebben de grote speelgoed mand er uit gegooid en een speeltafeltje met een paar dingen er op gezet en die wisselen we af. Dat gaat wel iets beter. En soms zet ik hem ( tijdens voeden of koken) ook maar gewoon voor de TV. Ergens baal ik er van. Ik wilde - heel cliché- de tv zo lang mogelijk uit stellen, maar het is niet anders. Ik zet wel de tv op engelse zenders. In het kader van educatief haha.

    Ik heb ook overwogen om hem eerder op bed te leggen, maar dat heeft hier ook geen zin. Ben ook bang dat de oudste dan wakker wordt. Dus voorlopig maar lekker knuffelen 's avonds! Ook niet verkeerd :D


    Zijn er al meer aan het werk? of wanneer starten jullie?
     
  14. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Mmv

    Mijn verlof loopt officieel morgen af. Wat gaat het hard. Werk jij in de zorg? Omdat jouw kids op de crèche zijn. Gek gevoel he.... ik hou van beiden kids evenveel, maar no way dat ik mijn baby'tje maandag naar de crèche had kunnen brengen. Ik ben nu veel "flauwer" als met de eerste. Ik kan er echt niet tegen als hij huilt dan wil ik hem meteen pakken. Mijn eerste ging ook gewoon na 3 mnd naar de crèche.

    Ik heb gewoon serieus al verschillende grijze haren ontdekt!! Tijdens de zwangerschap begon dit al, maar gisteren heb ik er redelijk wat gespot !! Is dit herkenbaar voor iemand?? Hormonen ??
     
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wauw wat een geklets dames! Gezellig hoor, maar moest wel even bijlezen :).

    Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie kleintjes!
    @Wasabi: wat vervelend dat V onvoldoende aankwam. Gaat haar groei beter nu ze kunstvoeding krijgt of is het nog steeds een probleem? En nog steeds aan het twijfelen over de naam zag ik in het namen topic, lastig hoor!
    En gefeliciteerd met het nieuwe huis. Wel een uitdaging zo met 4 kids! Maar ook een fijn vooruitzicht! Zijn jullie zelf handige klussers of gaan jullie het laten doen?
    Ei zit idd in best veel producten, net als koemelk en soja. Maar het is goed te doen. Heb voor de middelste ruim 1,5 jaar dieet gevolgd voor nog veel meer, dus weet mijn weg er wel in.

    @Mila1988: met borstvoeding geven kun je in principe idd alles gewoon eten en drinken (behalve natuurlijk alcohol enzo). Echter allergenen komen wel via jouw voeding in je moedermelk terecht. Dus als een kindje allergisch is kan het op deze allergenen reageren. De eiwitten van de allergenen worden door jouw lichaam wel verknipt. Sommige kindjes reageren niet op verknipte eiwitten, maar wel op hele eiwitten (daar kom je dus achter als het kindje zelf met vast voedsel begint) en sommige kunnen ook die verknipte eiwitten niet aan. Mijn middelste is heel allergisch. Hij kan nu nog steeds niet tegen dierlijke melk, soja, ei, pinda, alle andere peulvruchten, hazelnoot en amandel. Die reageerde via borstvoeding heel heftig en had echt heel veel pijn en ongemak als baby. Dat zien we gelukkig bij de jongste niet.
    Ik ga ook weer voor een jaar borstvoeding en daarna zie ik wel. Oudste heeft 11,5 maand borstvoeding gehad en middelste 23 maanden. Flesje gaat hier nog steeds niet zo goed, dus misschien dat deze kleine ook wel langer live zal blijven drinken. Ook als hij idd allergisch blijkt te zijn is streven naar 2 jaar voeden wel goed voor hem. We shall see!
    Heb jij nog vakantiedagen opgenomen of ga je maandag direct weer aan het werk?

    @Dreamer29: wat goed dat ze al naar haar zij rolt :thumup:. Dat de bank een beetje meehelpt moet je gewoon negeren :p. Ik heb het ook met de kleine als hij naast me op zijn zij op bed ligt. Dan rolt ie zo door op zijn buik. Zal ook vast komen doordat de matras dan wat schuin is doordat ik er ook lig, maar dat mag de pret niet drukken :D
    Zou wel snel zijn als je nu alweer ongesteld wordt, maar het zou zeker kunnen. Ik werd bij de oudste na 9 maanden ongesteld en bij de middelste na 18 maanden. Beide keren 1 à 2 maanden nadat ik stopte met kolven. Kolf deze keer eigenlijk helemaal niet, dus ben benieuwd of dat nog een verschil gaat maken.

    @Mmv: ze worden idd weer snel groot he. En wat voelt het dan weer snel dat je weer aan het werk bent. Ik heb nog 1 week vakantie en start de 18e weer. Vandaag nieuwe laptop en telefoon op werk opgehaald voor het thuiswerken. Werk dan voorlopig nog volledig thuis, dus kan de kleine lekker live blijven voeden. Vindt dat wel luxe hoor!
    Overgeven kan ook zeker komen door te gulzig drinken en/of een snelle toeschietreflex/melkstroom. Zeker als er geen andere klachten zijn hoef je je daar niet druk over te maken. Je zou nog eens kunnen kijken met een lactatiekundige of je de kleine wat netter kunt laten drinken.
    Ik zie naast het spugen nog wel meer symptomen die ook de middelste had. Zo heeft hij dezelfde soort uitslag. Hij heeft verborgen reflux en hij heeft moeite met zijn ontlasting. Poept maar 1 à 2 keer per week en moet daar echt moeite voor doen. Laat ook veel stinkende scheten. Heeft geen last van krampen, maar van de scheten moet hij wel huilen. Ik heb gisteren en vandaag kip met sojasaus gegeten en vannacht en vandaag heeft hij weer veel meer stinkende scheten. Denk dus dat het goed is om even een tijdje melk, soja en ei te elimineren en dan na een paar weken 1 voor 1 provoceren om te zien wat er gebeurd.

    Mijn oudste loopt qua broekmaat ook altijd 1 maat achter op zijn bovenkleding maat. Bij de middelste en jongste lijkt het redelijk gelijk op te gaan. Jongste begint nu wel uit de maatjes 56 te groeien, maar 62 zit allemaal nog redelijk ruim. Ben nu de kast een beetje aan het uitruimen om plaats te maken en goed te kijken wat ik voor hem heb in deze maat.
    Denk er over om de kleertjes gewoon direct te verkopen. Scheelt ruimte, maar is ook wel echt een stap en sluit echt een hoofdstuk af. Dus denk er nog even over na.

    Qua slapen 's nachts komt hij meestal nog 2 keer voor een voeding. Hij slaapt een stuk van zo'n 6 uur achter elkaar, na een voeding weer zo'n 3 uur en vervolgens weer een voeding en dan nog een uurtje of 3 slapen. Afhankelijk van hoe wakker ik na de voeding nog ben dan slaapt ie of naast me door of ik leg hem op zijn buikje in de co-sleeper.

    Nou heb vast nog een deel van de reacties gemist, sorry daarvoor :oops::)
     
  16. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    #16 Mila1988, 9 jan 2021
    Laatst bewerkt: 9 jan 2021
    @Yesera

    Wat interessant wat je daar verteld over voeding! Je hebt echt lang gevoed, respect hoor! Hopelijk lukt dat hier ook!

    Ik zou dan inderdaad weer moeten beginnen, maar het is afwachten hoe.. met 2 kids thuis en alleen staand. Heb geen relatie meer met hun papa.

    Wanneer begin jij weer? Sorry als ik dat over het hoofd heb gelezen!

    2 keer per nacht is netjes! Dus jij slaapt soms ook lekker samen met de kleine
     
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mila1988: oeh pittig alleenstaand met 2 kinderen. Zijn jullie pas uit elkaar of al langer (sorry, weet even niet meer of je dat al verteld had)?
    Scheelt denk ik wel dat je oudste nog maar net naar school gaat toch? Hij zal nog geen schoolwerk hebben om thuis te maken of wel? Maar qua opvang is het momenteel lastig. Kun je thuiswerken? En wat zegt je werkgever ervan?
    Ik heb nog 1 week vrij en ga dan weer beginnen. Werkplek is inmiddels helemaal ingericht op zolder. Alleen mijn nieuwe laptop en telefoon nog installeren.
     
  18. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Dat had ik inderdaad nog niet verteld hoor, al langer. Maar wel contact ivm de kids en ook goed contact met "schoonfamilie" dat is het dan niet officieel meer haha. De tweede was wel een "oops" maar absoluut geen spijt van.. heerlijk manneke!

    Klopt, het zijn meer spelletjes dan echt leren nog. En ja verder wordt het een lastige situatie. Want ik kan niet thuis werken namelijk, ik zie het wel hoe het zich oplost.... heel vervelend zo.

    Oh jij nog een weekje! Ben je er klaar voor? Je gaat wel vanuit thuis dus dat lijkt me (zeker in het begin ) wel fijn.
     
  19. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mila1988: fijn dat er wel contact is met zowel de vader als zijn familie. Toch fijn als je daar ook een betrouwbaar netwerk aan hebt.
    Wel lastig dan als je niet kunt thuiswerken. Hopelijk kom je tot een goede oplossing. Zeker nu het er naar uitziet dat de lockdown in ieder geval nog 3 weken langer gaat duren.

    Aan de ene kant heb ik wel zin om weer te werken, maar aan de andere kant vind ik dit verlof eigenlijk ook nog veel te fijn. Ik vind het thuiswerken echt een luxe met voeden. Maar ik werk ook voor het contact met collega's en patiënten. En dat mis je wel met het volledige thuiswerken. Via teams, webbex etc is toch anders. Wellicht dat we uiteindelijk in 2021 toe kunnen naar een deel thuiswerken en een deel op het werk zelf. Zal afhangen van hoe alles ontwikkeld en hoe goed het vaccineren gaat.

    Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en zit weer op koemelk-, soja- en eivrij dieet. Hopelijk krijgt de kleine daardoor de komende weken wat rust in zijn lijfje. De laatste dagen merken we echt dat de allergieën zich bij hem hebben opgebouwd. Zag het al langer aan hem, maar de laatste dagen heeft ie het echt zwaar. Hij kreunt in zijn slaap, laat ontzettend veel scheten en slaapt alleen als ie bovenop me ligt. Moet wel weer even schakelen met eten en drinken, maar dat zit er hopelijk snel weer in. Voordeel was dat ik tijdens het dieet bij de middelste mijn kilo's snel weer kwijtraakte, dus hopelijk vliegen die er straks ook weer af :rolleyes:
     
  20. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Yesera

    Inderdaad het wordt verlengd.. was al geen verrassing meer. Opzich één voordeel.. hoef er niet "vroeger" uit om de oudste naar school te brengen. Niet door de kou heen met een baby.

    Je mist het sociale gedeelte he. Maar dat thuis kunnen voeden is natuurlijk wel echt super!

    Ben heel benieuwd of je het snel gaat merken. Lijkt me lastig zon dieet want in heel veel dingen zit vaak wel iets. Hopelijk lost het probleem snel op! Agossie dat hij er zon lastig van heeft het kleintje:( zit allergie bij jullie in de familie ?

    Dat is dan wel weer fijn dat je sneller terug komt op gewicht. Hoe veel kilo wil je er af nog?

    Ik ben nog 4 kilo verwijderd van mijn "normale" gewicht.
     

Deel Deze Pagina