olympische spelen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Athina, 21 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    https://olympics.com/tokyo-2020/olympic-games/en/results/all-sports/olympic-schedule.htm

    wie gaat er kijken? en wat ga je kijken? en waar (als zijnde: tv / welke zender - online) ?

    Ik heb hier in huis vandaag de uitzondering gemaakt: Schermtijd vervalt voor de olympische spelen :p . Gevolg: Mijn oudste heeft de hele wedstrijd van het Nederlands Damesteam voetballen zitten kijken. En ze ging het steeds leuker vinden :) .
    Mijn ervaring is ook wel dat (bijna) iedere sport leuk is als je je verdiept in de regels en de deelnemers. Ik heb dan ook wel zin om veel te gaan kijken! Voorlopig sowieso de wedstrijden waar nederlandse deelnemers aan meedoen. En oke - ik vind korte races leuker dan lange - 1,5 uur voetbal vind ik al best lang ;) .

    Ik heb helemaal zin om er lekker in op te gaan! Nu alleen hopen dat corona geen roet in het eten gaat gooien voor meer deelnemers!
     
  2. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik kijk meestal bijna alles op boksen en gewichtheffen na. Voetbal ook maar zelden eigenlijk. Heb in Rio meeste live gezien. Hockey, volleybal, zwemmen en triathlon vind ik wel mooi om te zien. Maar ik moet zeggen dat ik hoop dat er dit jaar ook meer paralympics uitgezonden wordt, want dat was pas echt mooi om te zien.
     
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.380
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik ga ook veel volgen, leuk!
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de zoon van m'n collega zit in het zwemteam - dus ik ben dit jaar extra geïnteresseerd :) hoop dat ze flink wat gaan uitzenden!
     
  5. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik vond de sfeer van de paralympics veel mooier en ook tussen de landen en naar supporters toe. Maar dat zag je natuurlijk niet op tv haha. Maar oef wat heb ik daar spannende wedstrijden gezien, of juist heel sportieve.
     
    Athina vindt dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.451
    10.654
    113
    Leuk! Het is wel echt balen dat Candy Jacobs niet mee kan doen! :(
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja echt zo erg voor haar he :( -hopelijk komen er geen andere besmettingen uit voort ook...
     
    Syane vindt dit leuk.
  8. Anoukskie

    Anoukskie Fanatiek lid

    18 okt 2016
    2.401
    841
    113
    Ik ga zoveel mogelijk alles kijken, dus 's ochtends vroeg heerlijk de tv aan en een ochtendje sport kijken. :) Vandaag ook de vrouwen al zien voetballen. Ik ben gewoon een sportliefhebber, wat maakt me niet zo heel veel uit xD

    Favoriet bij mij is toch wel wel handbal, voetbal, atletiek en zwemmen.
    Maar juist met een toernooi als dit, vind ik bijv boogschieten, beachvolleybal enzo ook leuk om te zien. Omdat ik daar normaal eigenlijk nooit naar kijk.
     
    cosdy en Athina vinden dit leuk.
  9. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Ik ga ook zoveel mogelijk kijken. BMX is de favoriet! Zowel de mannen als de vrouwen..
     
    Athina vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.584
    10.478
    113
    Atletiek vind ik erg leuk om te kijken! En turnen. Maar als er iets anders aan staat kijk ik net zo makkelijk mee :)
     
  11. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Ik probeer altijd zoveel mogelijk mee te krijgen van de Olympische Spelen. Maar favoriet hier is zwemmen.
     
    Athina vindt dit leuk.
  12. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Sowieso handbal dames, daar missen we zelden een wedstrijd van.
     
  13. trulyhappy

    trulyhappy Bekend lid

    1 jun 2013
    530
    300
    63
    Het liefst zou ik 2 weken non stop OS kijken.... Kijk dan ook naar alle sporten die voorbij komen! Heerlijk! Ontzettend jammer dat er geen supporters bij mogen zijn (wel begrijpelijk)...
    Ik zou ooit een x naar de Olympische zomer Spelen willen... Lijkt me écht geweldig om mee te maken!
     
    cosdy vindt dit leuk.
  14. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik kan je 1 ding zeggen. Zodra je de kans hebt, doe het en ga. Geef je op als vrijwilliger dat is ook helemaal super, compleet in de olympische wereld gezogen worden. Ik had graag ook in Tokio geweest, maar wist dat dit niet zou gebeuren toen ik zwanger werd. Hou nu mn hoop op andere spelen.
     
    Athina en trulyhappy vinden dit leuk.
  15. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Kijken jullie via de NOS of via een (betaalde) stream?
     
  16. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Epke Zonderland heeft zich niet geplaatst voor de finale, heel jammer.
     
  17. trulyhappy

    trulyhappy Bekend lid

    1 jun 2013
    530
    300
    63

    Wel een tof idee idd!
    Zal me daar eens in verdiepen!


    Enne... heb net vol spanning het handboogschieten zitten kijken! Jammer, geen goud! Maar wel een top prestatie!
    En.... de 1e NL medaille!:cool:
     
  18. Anoukskie

    Anoukskie Fanatiek lid

    18 okt 2016
    2.401
    841
    113
    Ik kijk deels via de NOS, maar heb ook een abonnement op discovery+ voor een maandje. 5,99 geloof ik en binnen een maand weer opzeggen. Soms kijk ik graag iets anders dan je bij de NOS kunt zien.
     
  19. Anoukskie

    Anoukskie Fanatiek lid

    18 okt 2016
    2.401
    841
    113
    Jaa, supergaaf hé dat boogschieten, ontzettend billenknijpen, maar goed gedaan.

    Jammer van de net misgelopen judo medaille
     
  20. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vond vandaag het basketbal ook leuk om te zien! Wat een vaart zit daar in zeg! (3x3 bedoel ik dan) . Erg leuk! Hockey ook gezien... spannend.. oef... En het wielrennen. Wij kijken alles op nos . Waarbij ik moet zeggen dat ik het commentaar bij het wielrennen verschrikkelijk vond.. pfff wat een negativiteit de hele tijd zeg... hij bleef maar zagen.

    jammer dat de tijden zo rot zijn, zo aan de andere kant van de wereld. Dus morgenochtend als ik wakker word gelijk kijken wat Arno Kamminga en de meiden op het skateboard gedaan hebben vannacht
     

Deel Deze Pagina