Heeft iemand ervaring met Omeprazol Sandoz tijdens beginnende zwangerschap of bij kinderwens? Heb ze namelijk gekregen van de huisarts en in de bijsluiter staat: Er is nog onvoldoende informatie beschikbaar om te beoordelen of Omeprazol Sandoz capsule negatieve effecten op het ongeboren kind heeft. De huisarts weet dat ik bezig ben met het zwanger worden en heb dit vandaag duidelijk voor de zekerheid er nog bij gezegd..
Wat gek dat je huisarts je geen ander medicijn kon geven die je wel kon innemen zonder dat je bang hoeft te zijn dat het misschien nadelig kan werken. Maar aan de andere kant denk ik dat de huisarts wel weet wat die doet/voorschrijft? Toch? Hoop dat je reacties van vrouwen die het hebben ingenomen tijdens zwangerschap/zwanger willen worden zult krijgen beterschap he.
Toen ik zwanger wou worden ben ik ermee gestopt. Mijn psychiater(toen) heeft me gezegd dat ik moest stoppen. ik durfde ook het risico niet nemen,denk dat zo spullen nooit goed kunnen zijn...
Het is bij veel medicijnen zo dat er weinig over bekend is of je het mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Het gaat dan ook bijna altijd we goed. Als je huisarts het weet van je kinderwens dan zou hij geen medicijn voorschrijven waarvan bekend is dat het schadelijk is. Maar moet je dit medicijn blijven gebruiken of is het voor tijdelijk. Ik slik zelf ook medicijnen waarbij dit in de bijsluiter staat, mag ook geen borstvoeding geven later. Het duurt wel lang nu, wordt maar niet zwanger maar je weet niet of het daaraan ligt. En ik mag niet stoppen anders staat mijn leven op het spel, tsja wat moet je dan kiezen!
Sammie88, ik gebruik(te) omeprazol elke dag (40mg) Nu ik zwanger ben ben ik ermee gestopt en gebruik regla ph tegen het zuur. Omeprazol word zelfs aan zwangere vrouwen gegeven als ze erg veel maagklachten hebben. Echter is er geen onderzoek gedaan op zwangere vrouwen alleen dierproeven (die geen complicaties toonden) dus nooit zekerheid. Ik heb het gebruikt tot de dag dat ik de positieve test in handen had. Dat is echt niet erg. Vanaf het 2e trimester ga ik het weer gebruiken als het nodig is. Nu voor de zekerheid even niet. Maak je geen zorgen dus. Mag ik vragen waarvoor je het krijgt?
oja, vergat te vertellen. Naast dat ik het zelf gebruik werk ik bij een bedrijf die het produceert. Ik ken dus de inside info.
Ik heb het heel de zwangerschap gebruikt en gebruik het nu nog, met borstvoeding zoals je kunt zien aan m'n banner. Gebruik het al jaren i.v.m. een hernia diafragmatica (middenrifbreuk) die net niet groot genoeg is om eraan geholpen te worden. Ik heb andere medicatie gebruikt en dit hielp niet, als ik geen losec gebruik ben ik hele dagen misselijk, aan het spugen en heb ik binnen een mum van tijd weer een slokdarmontsteking erbij. Uiteraard heb ik het in goed overleg met verloskundige en huisarts gebruikt, had het al overlegd toen ik een zwangerschapswens had. Volgens de huisarts is het een medicijn die vooral plaatselijk werkt en dus niet of nauwelijks in de bloedbaan komt. Ik gebruik overigens 40 mg per dag.
Vraag uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel inneemt. De ervaring met het gebruik van Losec MUPS tijdens de zwangerschap is nog beperkt. Er zijn tot nu toe geen aanwijzingen dat Losec MUPS nadelige effecten heeft op de zwangerschap of op de gezondheid van de foetus of pasgeborenen. Losec MUPS mag tijdens de zwangerschap alleen gebruikt worden na overleg met uw arts.
Borstvoeding Vraag uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel inneemt. Losec wordt uitgescheiden in de moedermelk maar bij de aanbevolen doseringen is de hoeveelheid zo gering dat een effect op de zuigeling onwaarschijnlijk is. Losec MUPS mag tijdens het geven van borstvoeding alléén gebruikt worden na overleg met uw arts. even ter info
ik heb ook omeprazol gehad alleen toen mijn kinderwens er was heeft me arts geadviseerd om er niet mee door te gaan omdat er weinig tot niets overbekend is
sorry,was ff in de war men dochtertje heeft geloof ik omeprazole moeten nemen tegen haar reflux,was in de war met de namen...