Omeprazol, toch zuur.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vievie, 20 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vievie

    Vievie Actief lid

    17 okt 2017
    209
    100
    43
    Hallo,
    Mijn kleine meisje van twee maanden heeft last van verborgen reflux. Ze kreeg hier eerst Nexium voor maar de kinderarts heeft later omeprazol voorgeschreven, iets met vergoeding geloof ik. De eerste tien dagen werkte dit prima, ik merkte vrijwel niets meer van haar reflux. Gisteren heeft mijn man een nieuwe dosis gehaald omdat het op was. De apotheker maakt het zelf. Sinds gisteravond is de onrust weer in alle hevigheid terug en sinds vandaag ruikt ze ook weer zuur uit haar mondje.
    Ik vraag me af of het kan dat het aan de nieuwe fles omeprazol ligt? Zou het kunnen dat de apotheker het net op een andere manier heeft bereid waardoor het niet goed werkt? Of werkt het gewoon niet meer? Zit te twijfelen om morgen de kinderarts te bellen om te vragen of ik weer met Nexium mag starten, maar of al die wisseling goed is....
    Jullie ideeën?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Ik zou even met je bevindingen en je mix naar de apotheek teruggaan. Lijkt me dat er te laag gedoseerd is dan oid. Het zou t zelfde moeten werken, het kan zijn dat dit gewoon niet het geschikte middel is, of dat t gewoon toeval is. Maar als dit uitgerekend je nieuwe fles is zou ik t wel heel erg toevallig vinden. In je oude fles zit niet toevallig nog een dosis waarmee je de "contratest" uit kan voeren? (dat t bij de oude mix geen issue is).

    Flessen met elkaar vergelijken, samenstelling ook nog gelijk volgens etiket?
     
  3. Vievie

    Vievie Actief lid

    17 okt 2017
    209
    100
    43
    Erg toevallig ja, ik denk ook dat er misschien iets mis is gegaan. De oude fles heb ik al ingeleverd omdat het maar 10 dagen houdbaar is, dus kan het niet meer vergelijken...
     

Deel Deze Pagina