Ik neem aan dat geen kwaad kan omdat het door de gynaecoloog is voorgeschreven. Het lijkt mij dat hij mij geen risico laat nemen. Ik heb nu in totaal 2 tabletjes ingenomen en gisteravond had ik geen last van maagzuur. Wat een verademing. Ik lees bij de andere meiden dat ze het tabletje 's ochtends innemen. Dat ga ik ook doen.
Ik heb er vanmorgen weer 1 ingenomen! Het echte brandende gevoel is weg! Maar wel een raar gevoel in mijn keel! Had ik ook toen ik de eerste 20 wkn zo misselijk was. Het gevoel alsof er nog iets in mijn keel zit, wat ik niet doorgeslikt krijg. Dat gevoel is wel weer terug, maar liever dat dan maagzuur Maar ik kan die pillen toch niet vanaf nu slikken tot de bevalling?? Kan je dat bijv afbouwen?
Omeprazol legt een soort film/beschermlaagje aan in je maag. Zoals gezegd idd in de ochtend innemen is het beste en als je dit standaard doet heeft het veel meer effect... Helaas weet ik niet wat t doet i.c.m zwangerschap maar daarvoor kun je advies vragen bij de vk/gyneacoloog/apotheker. Lijkt me niet zo'n probleem als de gyn het voorschrijft en de apotheker het je geeft, ik neem aan dat ze weten dat je zwanger bent? Heel veel succes, lijkt me heel naar!!
Hier al Omrprazol vanaf na de eerste zwangerschap. Ik neem iedere ochtend voor het ontbijt eentje in. Dit werkt volgens de darm arts het beste. Want één capsule zou 24 uur moeten beschermen. Duurt wel een paar dagen voor het werkt. Bij mij na ongeveer twee dagen. Succes! Ik ben erg blij met deze uitkomst.
Kan prima gebruikt worden hoor meid.. Ik slik het al vanaf 2010. Kon geen kwaad volgens de VK, darm arts en huisarts.
Ik heb gisteren zelfs een hogere dosis gehad en mijn apotheek gaf aan dat dit zonder problemen gebruikt kan worden
Bij mij werkt de omeprazol heel goed. Ik had eigenlijk andere maagklachten (erge pijn en bloed overgeven) waarvoor ik ze heb gekregen maar het maagzuur is hierdoor dus ook verdwenen.
Ik gebruik dit middel al jaren en wat je het beste kunt doen is het 's avonds voor het slapen gaan innemen. Dan is je maag vrij leeg en heeft het de hele nacht de tijd om goed te gaan werken en heb je overdag het minst last. Niet pas gaan nemen als je al last heb maar standaard elke dag, het kan geen kwaad in de zwangerschap.
Toch blijkt uit onderzoeken dat het schadelijk is. Daarom mag je alleen de Omeprazol. Ben (helaas) expert geworden op dit gebied omdat ik kort na mijn maagverkleining zwanger werd en problemen kreeg met de medicatie. Mocht niet volledig stoppen omdat ik verplicht was iedere dag maagbeschermers moest slikken. Helaas werkte de Omeprazol niet zo goed. Slikte met regelmaat toch nog eentje extra want ik ging kapot van de maagzuur en de huisarts werkte niet zo goed mee. Moest lullen als Brugmans voor medicatie. Maar een kapotte slokdarm is ook niet echt geweldig Sterkte iig. Weet hoe het is die erge maagzuur. 1 van de grootste nadelen van zwanger zijn vond ik.
Omeprazol heeft een paar dagen de tijd nodig om goed te werken. Dus ik zou gewoon iedere dag je dosering nemen.