Omgeving Doetinchem/Zutphen/Winterswijk: uitjes & restaurants met 2-jarige

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Poolvos, 5 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Bijna is het zo ver!
    Wij komen naar NL en verblijven een weekje in de buurt van mijn familie. We hebben een huisje op Landal Stroombroek die week.
    Nu zoeken we leuke activiteiten en kindvriendelijke (lees: peutervriendelijke) restaurantjes. Dus met een speelhoekje ofzo!

    Tips?

    Ps; wij kennen de omgeving armhem, velp, duiven vrij goed. Dus we zoeken specifiek naar tips de andere kant op!
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  2. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Leukkkk daar kom ik vandaan ;)

    In Doetinchem heb je een ‘klein’ zwembad (Rozengaarde).
    Ook zit er een monkey town in Doetinchem.

    Je hebt ook in Lievelde mega pret.
    In Dieren zit een grote buiten speeltuin : de Spelerij - uitvinderij!

    Ik geloof dat bij Stroombroek zelf ook een binnen speelplaats zit. En je hebt er om de hoek ook nog Jan Klaassen zitten :thumup:!

    Ook leuk is huize Bergh om te wandelen , of lekker wandelen in de Kruisberg (Doetinchemse Bos) met een koffie na in (jawel) restaurant de Kruisberg :)!

    Heel veel plezier gewenst , en mocht je meer tips willen : let me know :D
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  3. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Katelynn super tips!!! Dankjewel!

    Monkeytown gaan we overslaan (omdat
    Landal inderdaad zo’n binnenspeeltuin heeft, in t klein dan), maar de rest zijn goede opties! Het wandelen klinkt heerlijk bij mooi of in ieder geval droog weer ❤️

    Dat restaurant ziet er inderdaad ook fantastisch uit :roflmao: geniaal met ballenbak enzo voor onze dochter. Nu al zin in!
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  5. Isa2019

    Isa2019 Niet meer actief

    Wat ook leuk is, is het pannenkoeken schip in Doetinchem!

    Aantal jaar geleden ben ik er eens geweest. Super lekkere pannenkoeken
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  6. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Graag gedaan :)

    Ik ga voor je duimen dat het lekker droog blijft :thumup:!!

    Haha ja klopt kids kunnen zich daar lekker uitleven , kan je in ieder geval zelf lekker door eten! Meerdere malen geweest maar blijft super leuk ook als volwassenen! :roflmao:

    Je hebt overigens ook nog een overdekte kunstijsbaan (niet zo groot) in het centrum van Doetinchem geloof van 6 December tot en met 5 Januari (niet gratis , heb geen idee wat de precieze kosten zijn). Er om heen heb je genoeg keuze voor een lekkere lunch :thumup:!

    Ben benieuwd naar je ervaring als je geweest bent :)
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  7. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ah, ik ben geboren en getogen in Winterswijk. Woon er nu niet meer! Maar je kan er best wel leuk winkelen en parkeren is overal gratis!
    Als lunchtip kan ik “Bijzonder Gewoon” meegeven. Super leuke locatie in het centrum van Winterswijk, leuke menukaart en je wordt geserveerd door onder andere jongeren met een beperking.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  8. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ohh thanks! Goede tip! :thumup:
     
  9. Bien1990

    Bien1990 Fanatiek lid

    8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    In centrum Doetinchem is nu ook een wereld restaurant geopend (heet Mingle oid) met speeldeel erbij (in voormalig v&d pand) Van voormalig eigenaresse wok Zevenaar en huidig wereldrestaurant Duiven. Daar kon/kan je altijd prima eten. Misschien ook leuk
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    https://www.dewittewieven.nl/
    Absoluut een aanrader.
    Een fijne speelruimte binnen!
    Zoon heeft autisme, zo fijn om even rustig te zitten terwijl hij lekker aan het spelen is...
    Lekker eten en goede bediening.

    Buiten sowieso een heleboel te doen.
    Klimmen spelen en naar de kippetjes kijken
    Check de website maar.
    Zo leuk!
     
    mimi1988, Poolvos en JosjeM vinden dit leuk.
  11. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ohh heel leuk inderdaad! Jeugdsentiment. Behoorlijk wat uurtjes doorgebracht daar :p
     
    Zoe123 en Poolvos vinden dit leuk.
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Ik woon in de randstad maar kom hier ook al mijn hele leven.
    Met mijn ouders en nu met mijn eigen kinderen :)
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  13. Moment

    Moment Lid

    23 jan 2019
    41
    27
    18
    Vrouw
    In Doetinchem heb je Eefs Brasserie met een speelhoek voor een lekkere lunch of koffie met wat lekkers. Op vrijdag ook een voordelig diner (rond de 12 euro).

    Mingle is net geopend en schijnt geweldig te zijn, geen idee of de speelplek geschikt is voor een 2-jarige.

    De kinderboerderij in Doetinchem heeft veel fietsjes etc. waar een 2-jarige zich wel even mee kan vermaken als het niet te koud is.

    In Winterswijk is Sevink molle, mocht ze van zandbakken houden. Daar is een grote indoor zandbak (en meer indoorspeeldingen).

    De Neeth is ook erg leuk. Ik denk dat de speeltuin in deze periode dicht is maar de pannekoekenboerderij (met speelzolder) is erg leuk en je kunt dan ook gelijk een kijkje nemen op de boerderij.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  14. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    #14 Poolvos, 8 dec 2019
    Laatst bewerkt: 8 dec 2019
    @Isa2019 @Bien1990 @Zoe123 en @Moment ook bedankt voor deze tips!!
    Ziet er allemaal goed uit - vooral die spelerij in Lochem! Ik kende dat helemaal niet, maar wat goed! Daar kan onze dochter perfect spelen :thumup:

    Verder stonden pannenkoeken ook nog op de planning, dus perfect! Zandbakken zijn ook favoriet - dus wij gaan nog tijd tekort komen :roflmao:
     
    Bien1990 vindt dit leuk.
  15. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    In Eibergen heb je nog het Hof van Eckberge. Kunnen ze binnen en buiten spelen (Er zijn ook dieren).

    In Groenlo zit zwembad Marveld.

    Pannenkoeken eten bij Erve Brooks in Gelselaar.

    En verder zijn er al leuke dingen genoemd!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  16. Jozefien85

    Jozefien85 Niet meer actief

    Op zondag 15-12 is er het evement Sprookjesstad Zutphen. Op 14-12 winterwonderland in het openluchttheater van Lochem.
    Weet niet precies wanneer je er bent.
     
    Zoe123 en Poolvos vinden dit leuk.
  17. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Oooo precies dan! Bedankt voor de tips!
     
  18. Dinges84

    Dinges84 Actief lid

    6 jul 2016
    160
    258
    63
    NULL
    NULL
    Leuk, tips geven in m'n eigen omgeving :)

    Sevink Molle in Winterswijk is bij onze kleuters en peuter favoriet (voor peuter van net 2 vond ik peuterzone in Hof van Eckberge een beetje matig en de andere speel-klimzone wat tè uitdagend; lees blaren op de hielen van de hoge glijbaan (ja, ik moest eigenlijk sokken aan, maar kwam in de zomer op slippers daar)).
    Bijzonder Gewoon en winkelen in Winterswijk zijn inderdaad ook een aanraders. Kinderboerderij daar is ook leuk!

    Het Pannenkoekenhuis in Westendorp met speelpodium is ook een aanrader, wat mij betreft leuker spelen dan op het Pannenkoekschip in Doetinchem.

    Pannenkoekrestaurant 't Noorden is ook erg leuk! Grote buitenspeeltuin met terras (voor als je ooit met mooier weer terugkomt) en voor treinfanaten erg leuk ingericht restaurant met klein speelhoekje en kindvriendelijk personeel.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  19. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Jeeeeeetje het pannenkoeken restaurant daar was ik alweer vergeten :roflmao: wat een herinneringen van toen ik klein was en inderdaad superleuk! (Kan niet vergelijken pannenkoekenschip ben ik nog nooit geweest).
     

Deel Deze Pagina