Omhoogwurmen in bed. Slaapzakje?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Anna01, 28 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna01

    Anna01 Actief lid

    7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet niet zo goed of de juiste plek is voor dit onderwerp. Maar probeer het toch, en kan hem altijd ergens anders plaatsen :)

    Mijn dochter is 2 maanden oud. Ze slaapt bij ons op de kamer in haar wiegje. Ze is al vrij groot voor haar leeftijd (62cm) het wiegje is 75cm. Sinds deze week wurmt ze zich elke keer omhoog naar het hoofdeinde, ze komt met haar hoofdje tegen de spijlen. Ze is behoorlijk aan het trappelen soms waardoor de dekentjes van haar af zijn. Ik heb het idee dat ze hierdoor ook vaak wakker wordt. Ik zit te denken aan een slaapzakje en om te gaan oefenen om naar de ledikant te gaan (eigen slaapkamertje).

    De vragen:
    - helpt een slaapzakje tegen het omhoog wurmen?
    - kan ik haar alsnog instoppen met een lakentje en dekentje?
    - indien ik haar 'normale' kleding onder het slaapzakje doe, of een boxpakje, is een dekentje en lakentje erbij dan niet te warm? (ik heb een schapenwollen dekentje)
    - Als ik haar alleen een rompertje aantrek onder het slaapzakje, dan zou het weer te koud zijn indien ze de dekentjes van zich af trappelt... lijkt mij?
    - is het het beste om de ledikantdeken en laken overdwars op te maken zodat deze extra strak liggen om haar heen?

    Waarschijnlijk denk ik veelste moeilijk, maar dat is altijd met iets nieuws haha.

    Ik hoor het wel wat de tips en/of ervaringen zijn!
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier deden we enkel een slaapzak, want met slaapzak trappelden ze toch het hele bed door (en zonder ook). Dus pyjama + slaapzak, geen laken of deken.
     
  3. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Anna01,

    Ten eerste nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Op onze site staan heel veel tips over hoe je je baby veilig laat slapen:
    Hier vind je alle informatie over het veilig slapen van je kindje

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt, mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag!

    Groetjes Marlotte,
    VeiligheidNL
     
  4. mint1987

    mint1987 Actief lid

    2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Mijn zoon deed het ook. Na aanschaf van slaapzak niet meer. Ligt in pyjama of kleren in slaapzak zonder sokken. Wel lakentje en dunne deken over.
     
  5. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik gebruik altijd alleen een slaapzak, met dan een rompertje met of zonder pyama eronder, afhankelijk van de kamer temperatuur en de TOG waarde van de slaapzak.
     

Deel Deze Pagina