omneo en steeds meer spugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door gimby, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimby

    gimby Fanatiek lid

    20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    ons zoontje van vier weken had veel last van krampjes een spugen. Op advies van de wijkverpleegkundige zijn we overgestapt op nutrilon omneo. De krampjes zijn iets afgenomen en hij heeft eens per dag a twee dagen ontlasting. Hij blijft alleen nog wel heel veel spugen, reflux vermoed ik (had onze dochter ook).
    Het spugen lijkt ook meer de dag erger te worden, ik heb zo met hem te doen..
    Wat kan ik het beste doen?
    De leefregels volg ik al op, lang rechtop zitten, hoofdeinde bedje omhoog, kleine beetjes geven, boeren etc.
     
  2. gimby

    gimby Fanatiek lid

    20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Hij krijgt zo echt te weinig binnen :(
     
  3. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ach, jee. Wat naar voor hem en jou.
    Heeft je kindje ook veel spanning in het lijfje? Last van ontlasting? Hoeveel drinkt het en hoeveel spuugt het: neemt het spugen toe in kracht of hoeveelheid?
    Misschien heeft jouw kindje baat bij iets van lichaamswerk: hier wordt spanning in het lijfje verminderd, ook in het middenrif, wat effect kan hebben op het spugen, en daarbij horende klachten en onrust, en ook op ontlastingspatroon. (van mij mogen kindjes wel iedere dag een poepluier hebben)

    Overleg met een kinderfysiotherapeut, osteopaat of chiropractor met ervaring met jonge baby's.
    Overleg anders ook even met je huisarts. Succes!
     

Deel Deze Pagina