omneo of hero comfort?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lilo77, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

    lilo77 Bekend lid

    2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    #1 lilo77, 17 jan 2020
    Laatst bewerkt: 17 jan 2020
    Wie heeft advies? ons zoontje is bijna 6 weken en kreeg nutrilon pepti ivm verdenking van koemelkallergie. Aaangezien deze voeding de klachten niet verminderd moeten we van de kinderarts weer overstappen op normale voeding. Aangezien hij veel last heeft van reflux, krampjes, spugen en moeizame ontlasting had de arts het over omneo. Nu lees ik op internet ook over de hero comfort. De pepti was erg licht verteerbaar en had hij vaak na 2 of 2,5 al weer "honger", ook met nutriton bleef dit hetzelfde (flessen van 120/4). Nu begrijp ik van internet dat er in omneo zetmeel zit en in hero comfort johnnesbroodpitmeel. Geeft dat nog een verschil qua verzadiging?? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Of eventueel kruitvat A.R. nog een optie?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Let op, dat Pepti niet werkte kan ook betekenen dat de dieetvoeding niet sterk genoeg was.

    Verder weinig verstand van kv. Weet wel dat jbpm kan verstoppen, zorgt dat het dikker wordt en dus moeilijker uitspuugt, maar geeft wel meer zuur. En het is bijvoeding, dus is wel een aanslag op de darmen, dus als het niet nodig is liever niet.
    A.R. bevat ook jbpm denk ik.

    Verder zou ik ook eens kijken naar hoe lang een fles duurt. 2,5 uur tussen een fles is niet zo heel gek, maar flessen van 120 zijn dan wel groot. Als je terug gaat naar 90/3 met een kleinere speen, zorg dat die fles minstens 20 min duurt, kun je de flesjes gewoon op verzoek geven.
     

Deel Deze Pagina