Omscholen naar onderwijsassistent

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 6 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

    paars Fanatiek lid

    27 nov 2008
    1.108
    12
    38
    Hoi!

    ik ben even heel benieuwd want ik kan het op internet niet zo duidelijk vinden.
    Een paar jaar geleden heb ik de opleiding gevolgd voor pedagogisch medewerker niveau 4
    Heb een poosje gewerkt in de kinderopvang en nu al lange tijd als gastouder.
    Ik ben er nu gewoon aan toe om weer buiten de deur iets te gaan doen..
    ik kan natuurlijk solliciteren in de kinderopvang maar het lijkt mij dus ook enorm leuk om als onderwijs assistent aan de slag te gaan.
    Nu kan ik er niet duidelijk achter komen of je dan bijv deze opleiding versneld kan doen omdat ik al een spw diploma heb..
    is er toevallig hier iemand die dit ook heeft gedaan of iemand dit dit toevallig weet?

    ben heel benieuwd!!
     
  2. ikke1610

    ikke1610 Lid

    21 mrt 2011
    33
    3
    8
    NULL
    NULL
    Als je al een opleiding SPW 4 hebt kan je een verkorte opleiding van een jaar doen. Of je doet een assessment om te kijken wat je nog nodig zou hebben om het diploma te krijgen.
    Succes! Het is de leukste baan die ik ken.
     
  3. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik ben (ook) onderwijsassistent. Maar nooit werkzaam geweest. Er is heel weinig werk in te vinden.
    Verkort werd toen afgeschaft via spw. Maar dit is ruim 10 jaar geleden. Misschien is het verandert. Dit kun je informeren bij de school.
     
  4. ikke1610

    ikke1610 Lid

    21 mrt 2011
    33
    3
    8
    NULL
    NULL
    Als je een opleiding SPW4 hebt gedaan zal je zoveel vrijstellingen krijgen dat je opleiding automatisch maar een jaar duurt gok ik:)
     
  5. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik ben onderwijsassistent en bij ons was vorig jaar een stagiaire die het in een jaar deed vanwege haar vooropleiding dacht ik. Of het is vanwege iets anders geweest, maar ze deed 'm iig in één jaar.

    Qua werkgelegenheid, het is beter dan het was, dat zal vast komen door het werkdrukgeld waar scholen oa onderwijsassistenten van kunnen betalen.
     
    Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  6. paars

    paars Fanatiek lid

    27 nov 2008
    1.108
    12
    38
    Hmm dan toch maar eens contact hebben met school! Een jaar zie ik wel zitten om te doen!
     

Deel Deze Pagina