Omschrijving van weeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Firstbaby, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik zou het leuk vinden om te horen hoe jij een wee omschrijft. Ik hoor zoveel verschillende dingen.
     
  2. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    zou het ook zeer op prijs tellen aangezien ik sinds gister zo'n erge last heb van pijnlijke steken in mijn onderbuik die komen en gaan, en aangezien dit de eerste is heb ik geen flauw idee of het nou misschien wel wee'en zijn..
     
  3. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik voel af en toe ook pijnlijke steken, maar die duren heel kort en de pijn ervan is best scherp. Het snijdt als het ware door mijn vagina ipv mijn buik.

    Bedoel je zoiets?
     
  4. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    bij mij ook zoiets, het begon ook eerst bij me vagina maar loopt steeds hoger op, echt een scherpe pijn
     
  5. Juff

    Juff Actief lid

    14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Het is heel moeilijk om te beschrijven hoe weeen voelen, je kan dat niet meer nabeschrijven. Wel heb ik het laatst weer gevoeld, onder het vrijen, ik herkende het maar al te goed! Mannetje stootte iets te diep daardoor kwam hij tegen mijn baarmoedermond aan, zo voelt een wee! Alleen dan vele malen sterker. Misschien echt een hele stomme vergelijking maar zo voelde het bij mij echt. Misschien even uitproberen dames :) ?

    Xx Juf
     
  6. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Bij mij voelde het als kramp alsof je ongesteld moet worden maar dan veel harder en minder zeurderig. Alsof je de pijn die je dan in een uur heb in een minuut hebt en meer op een plek ipv door je hele buik en rug... Het is (vond ik) niet zo zeer heel pijnlijk maar het neemt gewoon een soort bezit van je zeg maar...

    Maar ik kan het niet goed meer omschrijven. Denk als je het voelt je het (meestal) meteen herkent, maar die heel specifieke pijn ook weer vergeet....
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik herrnner mij dat t zo veel pijn deed, dat ik t n half jaar ná Justin t pas n plekje heb gegeven. Omschrijven is niet te doen.. Bedenk de meeste lichamelijke pijn die je ooit gehad hebt, maar dan 10x erger. :(
     
  8. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    :thumup: dat geeft de burger moed ;)
     
  9. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    alsof er een vrachtwagen op mijn rug stond te springen :rolleyes:
     
  10. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    en vol geladen ooknog!
     
  11. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Als een flink hevige menstruatiekramp die een piek bereikt en dan weer weggaat .
    Om vervolgens net zo snel terug te komen.

    Mijn rug weeen kan ik alleen over zeggen het leek of er iemand een mes dooreen reeg
     
  12. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Je laat me toch wel even schrikken.
     
  13. Phemme

    Phemme Actief lid

    29 aug 2007
    452
    0
    0
    Het is gelukkig voor iedereen anders hoor! Ik beval liever elke maand een keer dan dat ik iedere maand ongesteld word ;)
     
  14. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Is wel 12 kinderen per jaar hoor :)
     
  15. Phemme

    Phemme Actief lid

    29 aug 2007
    452
    0
    0
    Ja hee... dat kindje wat er vervolgens uitkomt, daar hoef ik er toch geen twaalf van hoor, hoe lief ze ook zijn :)
     
  16. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Heb je zo een makkelijke bevalling gehad dan?
     
  17. Phemme

    Phemme Actief lid

    29 aug 2007
    452
    0
    0
    Ja ik vond het heel erg meevallen, vooral omdat je tussen de weeen door steeds ff 'pauze' hebt. Persen vond ik persoonlijk minder prettig, maar dat duurde dan ook vrij lang. Als je in gedachten houdt dat een wee 'maar' anderhalve minuut duurt en je daarna weer even rust hebt, valt het best erg mee! Althans, hier dan ;)
     
  18. Meerkat

    Meerkat Actief lid

    1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Als ik me goed herrinner voelde het als een hele heftige kramp die op een hoogtepunt kwam en daarna wegzakte. Vond trouwens de weeën nog wel goed op te vangen, maar de persweeën die vond ik me toch heftig...Dat had ik niet verwacht.
     
  19. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ervaren dames?

    Gaat een wee altijd gepaard met een harde buik? Of kan een wee ook een pijnsteek zijn zonder dat je echt een harde buik krijgt?
     
  20. Meerkat

    Meerkat Actief lid

    1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ik zou het niet weten, want ik was teveel in mijn eigen wereld om aan mijn buik te voelen.... Dus dat zegt misschien ook al iets over hoe een wee voelt ;)
     

Deel Deze Pagina