onbegrepen onvruchtbaarheid wie nog meer

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sjolie, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Hoi allemaal

    Ik wou eens zien wie er nog meer de diagnose onbegrepen onvruchtbaarheid heeft gekregen en welke behandelingen jullie krijgen.
    Wij zijn inmiddels 2 jaar verder en ik wordt behandeld met clomid 50mg en pregnylinjectie,tot nu toe zonder resultaat.
    Ik wordt hier erg moedeloos van.
    Wie nog meer

    groetjes sjolie
     
  2. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @sjollie
    Ik herken je verhaal een klein beetje .....
    ik heb een onregelmatige cyclus en geen eisprong dit is volgens de gyn door dat ik vroeger een eetstoornis heb gehad maar hij zegt ook dat hij dat niet 100 % procent zeker weet hij kan het dus niet helemaal verklaren .
    ik ga deze week ook met de clomid beginnen .
    Succes !

    L.sybje
     
  3. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Bedankt voor jou reactie en jij ook heel veel succes met de eerste ronde clomid, spannend

    groetjes sjolie
     
  4. Eendje

    Eendje Lid

    18 mrt 2007
    64
    0
    0
    hihi, ik zat zelf al een tijdje te twijfelen om zo'n topic te openen, hoeft nu dus niet meer!
    Ook hier onbegrepen onvruchtbaarheid. Ben wel zwanger geweest, alleen is dat al ruim 2 jaar geleden en eindigde in een miskraam...
    We hebben nu 3 x IUI achter de rug (met Pregnyl) maar dus zonder resultaat. Nu willen ze dat ik ga spuiten met puregon en dan ook 3 xIUI met pregnyl.
    Nu doen we even nix om rust te krijgen in het hele 'zwanger worden soap gedoe'.

    Zijn er nog meer ervaringen? Ook graag positieve ervaringen na lang wachten en toch nog spontaan zwanger worden is erg welkom, de moed en wanhoop (en ongeduld) wordt soms teveel...
     
  5. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi eendje
    Hoelang heeft het bij jullie geduurt voordat jullie in de IUI kwamen?

    Ja heel graag ook positieve verhalen,wou ik er ook nog bijzetten.
    krijgen wij misschien weer wat meer hoop.
    groetjes sjolie
     
  6. minou

    minou Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Hier ook onbegrepen onvruchtbaarheid.
    6 keer IUI gehad met Clomid en Pregnyl.
    We gaan bijna verder met IVF.

    Bij ons beide is alles goed............
     
  7. Eendje

    Eendje Lid

    18 mrt 2007
    64
    0
    0
    Hoi Sjolie. Na iets meer dan 1 1/2 jaar mochten wij IUI doen, dat was dus 1 1/2 jaar na de miskraam maar in totaal waren we dus al 2 1/2 jaar bezig.
    Inmiddels al ruim 3 jaar bezig... zucht, om moedeloos van te worden. En in het ziekenhuis blijven ze maar zeggen dat alles goed is!
     
  8. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai sjolie,

    Hier ook hetzelfde verhaal....na ruim anderhalf jaar toch de gyn maar opgezocht omdat we nog niet zwanger raakten. Ik had hele regelmatige cyclus en uiteindelijk wees verder onderzoek uit dat alles goed was. Geen reden dus te vinden waarom het niet gelukt was. In het ziekenhuis waar ik toen liep (Radboud in Nijmegen) was het protocol zo dat je in zo'n geval eerst in totaal 2 en half jaar blijft proberen tot ze tot behandelingen overgaan...dit viel ons op dat moment vies tegen. Ondanks dat alles goed was hadden we er niet echt veel vertrouwen in dat dat zou lukken. Maar vooruit....was niet anders.
    En idd....na die 2 en half jaar dus weer opnieuw naar ziekenhuis. Hier hebben we uiteindelijk 3 keer IUI gehad met slikken van clomid en voorstel was 3 keer nog met Puregon. Uiteindelijk hebben we de 3e en 4e poging Menopur gespoten (soortgelijk iets als Puregon, alleen omdat dit bij ons niet vergoedt werd was dit een beter alternatief) en de laatste keer wilde ik het weer via Clomid proberen, omdat ik de vorige pogingen niet echt meerwaarde van de Menopur had gezien. Alle IUI's mbv Pregnyl de eisprong opgewekt. Helaas geen poging aangeslagen en voordat we met de 6e IUI begonnen hebben we ons ook meteen op lijst gezet voor IVF (bij ons was er wachtlijst van 3-4 maand..is per ziekenhuis ook verschillend) Na verschillende vooronderzoeken en gesprekken zijn we begin dit jaar onze eerste IVF gestart.
    Het resultaat zie je aan mijn banner.
    Vergeet niet dat elk ziekenhuis een beetje een eigen behandelplan heeft. Het beste kun je met je eigen arts overleggen hoe het traject er ongeveer uit gaat zien voor jullie.
    Hopelijk hoef je niet al te lang meer in de MMM te verblijven en mag je binnenkort een positest komen showen.

    Succes, Eva.
     
  9. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    he wat lijkt dat nog lang, ze proberen het bij ons nog steeds met hormonen wat erg frustrerend is wat de moed zakt je op het laatst in de schoenen.
    volgende maand begin ik met 100mg clomid, we wachten het weer af.

    groetjes sjolie
     
  10. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi eva

    wat een verhaal maar wel met een heel mooi resultaat, dit geeft ons ook weer wat moed.
    Heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap

    groetjes sjolie
     
  11. elle

    elle Actief lid

    Ook ik hoor tot de groep waar ze niks kunnen vinden. In sept 2 jaar bezig en tot nu toe zonder resultaat. Wij hebben voor volgende week maandag een afspraak staan bij de gyn en ben benieuwd wat ze nu gaan bedenken.
    Ik hou jullie op de hoogte.
     
  12. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi elle

    Heb je al behandelingen gehad?
    Zo te lezen geloof je er ook niet de moed meer in, ik heb hetzelfde gevoel net alsof ze maar wat aanrommelen.

    groetjes sjolie
     
  13. elle

    elle Actief lid

    Hoi Sjollie,

    Nee ik heb de moed nog niet verloren hoor.
    In nov 2004 gestopt met de pil en wat ´aangerommeld´. In sept 2005 echt aan het ´werk´gegaan, maar dus tot nu toe nog geen zwangeschap.
    Qua gevoel gaat ht bij mij in pieken en dalen. Wij hebben tot nu toe alleen de gebruikelijke onderzoeken gehad (bloedwaardes/evt ziektes/hormoonwaardes/zaadtesten/echo´s en HSG. Deze waren allemaal ok. Het enige wat naar voren kwam was een cyste op de linkereierstok.
    Na de HSG zijn we een paar maanden losgelaten en in sept hebben we dus een nieuwe afspraak staan. Ik heb geen idee wat er voor ons in de planning staat, ik vermoed IUI.
    Op dit moment ben ik ook bezig met acupunctuur in combinatie met chinese kruiden.
    Ik voel me er goed bij. We zien wel of het helpt :)

    xx
     
  14. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi elle

    heel veel succes in september erg spannend.
    Ik heb ook wel eens over acupunctuur gedacht maar het lijkt mij maar eng met al die naalden, maar als het help is het het wel waard

    groetjes sjolie
     
  15. elle

    elle Actief lid

    Hoi Sjollie, het valt best mee. Alleen de naald onder mijn voet is wat gevoelig en voor de rest voel je het amper. En daarna 30 minuten liggen is errug ontspannend :)
     
  16. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi elle

    en ontspanning kunnen wij wel gebruiken want het is meestal erg stressen. Wij hebben ons nu maar voor genomen om te gaan zwemmen voor ontspanning.
    Heb jij dat ook dat je er steeds meer aan begint te denken na 2 jaar, in het begin viel het nog mee maar nu ben je er bijna de hele dag mee bezig

    groetjes sjolie
     
  17. daan75

    daan75 Actief lid

    7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    hey meiden,
    ook hier alle eerste onderzoeken goed, maar toch al ruim 2 jaar bezig. moet in okt weer terug naar de gyn.

    waarom krijgen sommigen van jullie toch clomid als de uitslagen goed waren, wat doet de clomid dan?

    liefs,
    Daan
     
  18. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hallo daan

    Ik krijg clomid omdat mijn cyclus soms erg lang duurde soms wel 6 tot 7 weken, en ik zit nu op 5 weken al een verbetering.
    En ik krijg pregnyl omdat mijn eitjes te lang bleven zitten en te groot werden voor een bevruchting.
    Ook jij heel veel succes, ik zie dat jij nu ook in spanning zit, nog 4 dagen duim duim duim

    groetjes sjolie
     
  19. elle

    elle Actief lid

    Ja zwemmen is ook heel ontspannend! Doe ik ook een keer per week.
    Ik herken mezelf wel in wat je zegt over dat het hoe langer hoe zwaarder wordt, zeker als je nog niet bent begonnen met een behandeling.
    Gelukkig komt maandag al aardig dichtbij voor mij en dan hoop ik meer te weten.
     
  20. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi elle

    Inderdaad dat komt al dichterbij, wat hoop je dat ze maandag zullen zeggen?
    groetjes sjolie
     

Deel Deze Pagina