Onbegrip verjaardag afgezegd voor teamsport/zwemles

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Hier een uitnodiging ontvangen van een neefje die binnenkort jarig is.

    Het beoefenen van onze dochter haar teamsport vinden wij belangrijk en onze zoon zijn zwemles gaat bij ons voor.
    Wij willen onze kinderen niet het verkeerde signaal afgeven om te pas en te onpas niet te gaan
    Als wij op dezelfde dag een feestje hebben sluiten wij vaak later aan, want in de meeste gevallen lukt dat ook wel qua tijd waarop het feestje wordt gegeven.

    Nu heeft mijn nicht de uitnodiging de deur uit gedaan. En zie ik al qua tijd dat het voor ons onmogelijk is om dit tussen de bedrijven door te doen, namelijk van 10.30 tot 14.00.
    Qua tijd vind ik dit ook super gastonvriendlijk klinken.

    Dit heb ik aangegeven, maar zij snapt het probleem niet. En stuurt mij een berichtje waarin ze op mijn gevoel speelt, dat ze het wel heel heel jammer is dat we niet op zijn eerste verjaardag kunnen zijn, en of we echt niet kunnen komen

    Uiteraard snap ik haar teleurstelling, maar kom op zeg, moet iedereen zijn of haar afspraken afzeggen om bij zijn eerste verjaardag te zijn.
    Daarnaast zitten we ook nog eens 5 kwartier heen en 5 kwartier terug in de auto
     
  2. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ten eerste vraag ik me af waarom die tijd super ongastvrij is?? Het kind wordt 1 jaar, dan is dat vaak lang zat en zit je ook nog met slaapjes denk ik.

    Buiten dat zou ik sport/zwemles ook niet afzeggen. Ik zou dan proberen een andere keer langs te gaan met een cadeautje als ze dat leuk vinden.
     
    Kolibrie, Jo79, puzzelstukje en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Ik vind het juist slim van haar dat ze er een tijd bij zegt, doe ik bij de kinderverjaardagen ook hoor. 2á3 uurtjes is lang zat voor kleine kids.

    En tja qua sport afzeggen zullen de meningen over verdeeld zijn!
     
    Maan14, Kolibrie, puzzelstukje en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Ik snap de tijd gezien de slaapjes van een dreumes wel, dan kan hij ervoor nog slapen en om 14 uur weer. Is wel makkelijk zo voor je nicht. Maar idd als je visite hebt die ver moet rijden, dan vind ik het niet handig.
    Wij hebben het ook nooit gedaan en gewoon jarige job/jet in bed gestopt als ze moe werden, met het risico dat viste ze niet zag als ze net in bed lagen en visite maar kort bleef. Maar ja de meeste blijven toch wel langer dan een uurtje/1,5 uur.
    En gezien vanuit sportende kinderen, mijn zoon doet ook een teamsport sinds kort, dat werkt niet als je regelmatig niet kan. Bij onze sport wisselen de tijden steeds, maar is wel altijd tot een uur of 13:30 max.
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    De tijden vind ik ook niet heel gek.
    Daarna kan hij nog even slapen, anders zit je daar mee.

    Ik zou zwemles ook niet zo snel afzeggen, sportclubje wel.
     
    puzzelstukje en Syane vinden dit leuk.
  6. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ze reageert vast gewoon uit emotie en(Misschien had ze in haar hoofd al een leuke ochtend uitgestippeld waar jullie bij waren) ik weet nog toen mijn zoontje rond de een was de moment dat hij te genieten was kon het best vroeg op de dag anders kon die moe en niet gezellig zijn, Maar dat jou afspraken gewoon door gaan snap ik ook gewoon sorry zeggen en vragen welke zoef zoef dieren nog nodig zijn :p.
     
    Paardenbloem en Athina vinden dit leuk.
  7. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Precies dit wilde ik ook zeggen ;)

    Wij hebben altijd tijden aan de kinderverjaardag gegeven. En uitloop of een paar mensen(die dichtbij staan) die blijven eten is natuurlijk nooit een probleem. Is dat geen optie bij jullie TS?
     
  8. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Ik vind zo'n verjaardagstijd voor een jongetje die 1 wordt niet heel raar hoor.

    Als het de 1e verjaardag van dochter of zoon van mijn zusje zou zijn zou ik wel gaan. Die vind ik erg belangrijk.
    Zwemles kunnen wij hier altijd inhalen. En als er genoeg teamleden zijn voor een wedstrijd die dag durf ik dat wel een keertje af te zeggen.

    Dat gezegd hebbende: mensen die van ver komen en naaste familie zijn bijv zouden bij ons altijd langer mogen blijven, eten etc...
     
    Dalysa, Kanarie en DQueen vinden dit leuk.
  9. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik zou zwemles idd ook niet afzeggen (kun je bij ons ook niet inhalen).
    Zou wel kijken of ik alleen of met 1 van de kinderen als nog naar de verjaardag kan.
     
    puzzelstukje, Akira1978 en Athina vinden dit leuk.
  10. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier ben ik het mee eens :) zou zelf ook gaan.
     
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Sport word hier niet afgezegd voor een verjaardag, dan blijf je aan de gang. Bovendien heb je een verplichting, die kun je niet zomaar skippen vind ik.
    Een verjaardag is leuk als het uitkomt maar verder geen verplichting. Zeker niet als zij ervoor kiezen het binnen een bepaald tijdsvak te doen.

    Ik heb een enorme hekel aan verjaardagen met start en eindtijd. Dat is bij ons ondenkbaar, ik vind dat zeer ongastvrij. Wij vieren een verjaardag vanaf 12 uur totdat het gezellig is ;)
    Op deze wijze kan ook iedereen aansluiten wanneer hij of zij wil. Onze jonge neefjes en nichtjes sporten vroeg, de oudere neven en nichten juist pas laat.
    Nu is de tijd bij jou nog ruim, wij krijgen weleens uitnodigingen van 14.00 tot 16.00 uur. (kadootje geven en wegwezen)
     
    jannanas vindt dit leuk.
  12. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier is het heel gebruikelijk een tijd aan te geven en daar is niets gast-onvriendelijks aan bedoeld hoor.. en ik begrijp ook wel wat ze zegt, als jullie band heel goed is. Doe vooral wat jij denkt dat goed is!
     
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    :roflmao::roflmao:

    Ik denk dat dit de beste oplossing is.... Ik vind zelf een eerste verjaardag wel speciaal - oke misschien het meest voor de ouders ;) - maar dan nog! Nu zijn sommige daar ook makkelijker in - maar de teleurstelling bij de ouder(s) kan ik me wel voorstellen. Ook al snap ik dat met grotere kinderen, het tijdsvak lastig is (daar komen ze zelf nog wel achter...)
     
    Whoopy en DQueen vinden dit leuk.
  14. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Vind het bij zo'n kleintje juist niet meer dan normaal om er een tijd aan te geven. Daarna ook weer lekker naar bed en rust voor zo'n uk omdat ze super veel te verwerken krijgen. Dus snap je nicht volkomen. Een ander keertje langs gaan i.v.m. jullie reistijd is dan geen gek idee en ook zo normaal als wat.

    Alle andere verjaardagen worden hier alleen gevierd met een vanaf tijd... Dus geen specifieke eind tijd. Als ik of een ander het zat zijn dan is het feest klaar.
     
  15. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Snap haar reactie wel en die van jou ook. Je zit gewoon met totaal andere belangen.. voor haar is die verjaardag belangrijk, voor jou weer dat ze altijd naar sport gaan. Soms moet je je eigen belangen opzij zetten voor de ander. Afhankelijk van de relatie die je met elkaar hebt.. maarja of daar nu het juiste moment voor is, een eerste verjaardag, kan alleen jij inschatten denk ik. :o:
     
  16. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Tja ik deel je nicht haar mening wel een beetje. Een verjaardag (en zeker eerste) vind ik niet een singaal geven van te pas en onpas afzeggen dat vind ik een hele goede reden. Zwemles zou ik dus ook zeker afzeggen. Als mijn kind een teamsport heeft vind ik dit ook belangrijk maar ik zou wel kijken of mijn kind die wedstrijd vervangbaar is en of er voldoende wissels zijn en daar de beslissing vanaf laten hangen. Als hij niet gemist kan worden gaat zijn team voor. Als het om een training gaat zou bij mij de verjaardag weer voor gaan.
     
    Kolibrie, Ansel, Biny en 16 anderen vinden dit leuk.
  17. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik vind tijden heel normaal, zeker voor een kinderverjaardag.

    Ik zou niet voor iedere verjaardag deze dingen afzeggen, hangt er vanaf wie er jarig is. Ik snap de reactie van je nicht wel. Wij hebben een klein gezelschap met verjaardagen (weinig familie en niet veel (goede) vrienden. Helemaal niet erg, maar als niemand dan zou komen zou ik dat ontzettend vervelend vinden. Niet voor mezelf, wel voor mijn kind.

    Hoe goed is de band met je nicht? Hier sowieso een nichten of neven van ons op verjaardagen.
     
    Paardenbloem en Sado vinden dit leuk.
  18. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    572
    113
    Als je nicht je (schoon)zus zou zijn geweest zou ik haar gelijk geven.
    Maar ik ga echt niet naar alle verjaardagen van de kinderen van mijn neven en nichten. Kom op zeg dat kan ik echt niet allemaal bijhouden.
    Maar voor het dochtertje van mijn broer zeg ik zwemles/voetbal etc met liefde af.
     
    Sokkie87, Maslov, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.246
    113
    Waarom is die tijd ongastvrij? Wij deden dat ook zo en niemand klaagde.

    En kom op zeg je zus haar kind word 1 jaar dat is nogal een mijlpaal! Ik denk dat je je kinderen juist moet leren afwegingen te maken en een eerste verjaardag van een familie lid vind ik een hele goede reden om de zwemles af te zeggen.
     
    Jo79, Zara75, Salentein en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Lizzy2019

    Lizzy2019 Niet meer actief

    Snap nooit waarom mensen zo moeilijk doen
    Verjaardag hoort geen verplichting te zijn maar een leuke gezellige tijd samen.
    Als je dan niet kan ja jammer dan dan pech gehad
    Andere keer weer beter
     
    Maslov, Gewooniemand, Paardenbloem en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina