Onbehaaglijk gevoel over dit..

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Is het fantasie of echt?

    Heb toch iets vreemds meegemaakt met Justin, ben zelf een heel nuchter type hoor maar hier kreeg ik wel even een onbehaaglijk gevoel bij. Hij vroeg of wij die 'memeer/meneer ook zagen bij het raam.. ehhh nee. Wat voor meneer dan? Hij heeft een zwart kleed over zich heen met gaten bij zijn ogen. Justin vertelde het allemaal erg gedetailleerd. Dat ie alleen maar 'een gezicht' zag in het zwart. Hij had geen handen/voeten/lichaam. Soms is ie ook bij de voordeur. Ik maakte er al een luchtig grapje over, of ie ook wel eens bij onze buren patatjes ging halen. Toen klapte ie dicht en zei 'nu wil ik er niet meer over praten.' Vanochtend zei hij 'mama, begrijp je nu wat ik bedoel over die memeer?' Ik zei nee, ik wil het wel graag maar snap het niet.. Hij zegt 'hij is er alleen als jullie er niet zijn (kamer uit zijn oid).. vind het echt raar hoor.. Hij was er echt serieus over. Ik weet dat fantasie nu een rol gaat spelen, maar dit? Weet dat t al een hooggevoelig kind is, Ik heb, toen ik vannacht op de bank lag, toch voor de zekerheid maar de gordijnen dicht gedaan..

    Wat er misschien niks (of juist alles) mee te maken heeft, is dat mn oma bijna 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen en helaas vannacht is overleden.
     
  2. nonnie26

    nonnie26 Niet meer actief

    eerst las ik het met ongeloof en toen ik het voorlas aan manlief kreeg ik gewoon overal kippenvel brrrr, nee dat is niet voor mij weggelegd maar het zou er wel wat mee te maken kunnen hebben (oma) weet niet wat ik verder moet zeggen hierop sorry :)
     
  3. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jeetje wat creepy, zou best kunnen hoor, bedoel hoe kan een kind dat verzinnen he... tenzij hij iets heeft opvangen op tv ofzo over dit soort dingen? of van vriendjes heeft gehoord? zo niet dan zou ik er serieus mee omgaan en gaan kijken wanneer dit zich voordoet.... brrrr wat eng zeg... zal je je wel onbehaagelijk voelen in huis ofniet?
     
  4. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Het zou er mee te maken hebben.
    Weet je,er zijn mensen die een soort voorgevoelens hebben.
    In mijn familie zit dit ook.
    Mijn vader en mijn 2 halfzussen en ik sinds dat ik 29 ben ook.

    Ik weet nog dat ik bevallen ben van mijn dochtertje,toen zei mijn schoonmoeder,zo jou kindje is mijn laatste kleinkind en ik krijg nog een achterklein kind.
    Ik zei dus op mijn beurt:: dat weet u niet.Want u gaat zeker nog 1 kleinkind en 2 achterkleinkinderen mee maken".Ik kreeg natuurlijk een preek.En ja ik kreeg gelijk in die 5 jaar tijd heeft ze nog 1 kleinkind(helaas gezien,maar daar kom ik zo op) en 2 achterklein kinderen.

    Een vriendin van me was 6 jaar terug in Januari uitgerekend.Zij zou een keizersnee krijgen op 3 Januari,omdat de placenta voor de uitgang zat.Ik riep Tegen haToear:"jij krijgt jou kind niet op 3 Januari,jij krijgt jou kind op 24 December"ik heb dit weken geroepen totdat mijn man riep dat we het nu wel genoeg gehoord hadden.
    Op 1e kerstdag kregen we telefoon,dat hun op 24 December trotse ouders waren geworden.

    Bij mijn laatste zwangerschap vroegen mensen mij wat ik zou krijgen.Ik droomde heel erg raar.Ik droomde van een jongen,die verdrongen werd door een meisje.Dit droomde ik tot aan de 20 weken echo,ik wilde het wel weten.En ik kreeg dus een meisje.

    Laatste keer was het in December.
    Op de dag dat mijn schoonmoeder werd opgenomen,moest ik in behandeling bij de gyn.Toen werd er ook bekend gemaakt dat ze een tumor in haar darmen had.Ik was toen ook heel negatief gestemd.
    OOk na haar operatie.Ik riep tegen mijn man:Stan,je moeder leeft niet meer lang.Ik mag het niet zeggen,want je kwetst daarmee je naaste.Ik werd nog negatiever.Op een gegeven moment riep ik:Stan,wat nou als jou moeder onze dochter niet kan zien.
    Mijn schoonzussen probeerde mij wat peptalk aan te praten.
    Toen ze op het randje van de dood had gelegen,zei ik tegen mijn man dat ik bang was,dat zijn moeder op de dag dat onze dochter geboren zou worden,dat zij zou sterven.Ik heb dit zo vaak herhaald,dat hij er op een gegeven moment er genoeg van had.
    En helaas:(.Zij is dus 3 uur na de geboorte van mijn dochtertje overleden.Ze heeft het wel meegekregen,maar haar helaas niet mogen zien/vasthouden.:(

    Ik heb dit niet vaak,maar zo nu en dan.En ik geloof er dan ook sterk in
     
  5. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn dochter zei vorige week op de trap haiiii omaaaaa
    dus ik zeg oma?????oma joke??(vriendin van mijn vader)
    neee zegt ze oma(mijn moeder is overleden al in 1999)
    ze heeft het paar dagen steeds op de trap gezegt en dan doei doei oma handkus geven in het niets.
    en ineens zei ze oma nou?? oma weg....

    tja raar maar waar mijn meisje is nog geen 2,5
     
  6. Samba25

    Samba25 Fanatiek lid

    22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vind het verhaal van TS creepy, maar dat van jou vind ik gewoon doodeng!!!:$
     
  7. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ik heb het helaas ook, zeg express er maar even bij helaas.
    Wat ik mij kan herinneren was op mijn 11e maar volgens sommige kon ik het al op mijn 2e.

    Moeder is in verwachting komt er met 3 maand achter, 5 maand zwangerschap, begin ik aan te geven er gaat iets gebeuren het gaat fout.

    6 maand zwangerschap moeder wordt opgenomen, van alles en nog wat niet goed met haar eigen gezondheid, kindje maakt het prima. Van 6 tot 8 maand volgehouden dat er wat zou zijn met mijn kleine zusje.

    8 maand zwangerschap, snachts kan ik niet slapen er is iets in me kamer wat mij zoveel rust geeft en ik heb dit eerder gezien, namelijk op de dag dat mijn oma overleed. Dat gebeurde op mijn 7e.

    Smorgens half 4 ik ben ineens klaarwakker, nog geen oog dicht gedaan en het gevoel alsof iemand mij dwingt rustig te blijven. Kwart voor 5, de telefoon gaat, ik kleed me aan, maak me broertje wakker en me stiefvader zegt dat wij direct na zijn ouders moeten ( overkant van de straat). Om 5 uur was mijn stiefvader met ruim 160 binnen 12 minuten 28 kilometer gereden om bij mijn moeder te komen. En ik wist dat hij deze rit goed zou overkomen.

    5 uur, de kalme oh zo beheersende gevoel wordt bij mij vandaan getrokken, maar voor mijn gevoel is het even goed.

    10 voor 7, ik ga na de wc bij me "stiefopa en oma", en de onrustige verdrietige gevoel komt overheersend over me heen. Ik wist dat het voorbij was.

    Ontkennend zijn we na de buurvrouw gegaan en met haar zoons meegelopen naar school, haar oudste zoon zget hetzelfde " je zusje heeft heel even geleefd" MAar nou niet meer maar het komt allemaal wel goed.

    12 uur we komen bij me stief opa en oma om te eten, en hier kregen wij het nieuws. Onderweg na het ziekenhuis ging de zon steeds feller schijnen...
    In het ziekenhuis werden we begeleid en mochten we dan eindelijk onze kersverse zusje in onze armen houden, een warm en vertrouwd gevoel komen over me heen en in de hoek staat mijn oma met haar dochter en mijn zusje.

    Vanafdat moment wist ik dat mijn zusje veilig was, desondanks dat ze niet meer bij ons was.
    Reanimatie en dergelijke baatte niet meer.

    En nu lopen de tranen over me wangen, want dezelfde gevoel is al enige tijd terug, maar dit keer geloofd me eigen moeder me tenminste wel ( familielid heeft na lang ziektebed van ruim 40 jaar de strijd verloren tis alleen wachten tot de bekende belletje)
     
  8. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Beste Patroeschka,

    Ik snap dat je het eng vind, zeker als je het zelf niet kan waarnemen wat je zoontje ziet.
    je zult je afvragen of hij het verzint, iets op tv heeft gezien en dat oppikt of dat het misschien echt is...?
    Ik kan je vertellen dat het veel voorkomt.
    Zelf ben ik erg paranormaal ( zoals dat heet ), zelf noem ik me een ziener.
    Ik zie ook "dingen" en mensen die anderen vaak niet zien.
    En ik merk dat veel mensen dat eng vinden.
    Gelukkig is het niet iets dat negatief hoeft te zijn.
    Kinderen zijn veelal erg sensitief en pikken zulke dingen makkelijk op.
    Daarom zul je van een kind sneller zoiets horen dan van een volwassene.
    Kan je zoontje ook met deze persoon communiceren?
    Je zoon kan vragen wat deze persoon komt doen of wat hij wil.
    Misschien wordt het dan duidelijk.
    Overleden mensen gaan vaak niet meteen "over" naar de andere wereld en komen dan op deze manier.
    Vaak moeten ze geholpen worden om "over" te gaan.
    Ik heb verschillende mogelijkheden om je te helpen als je het wel erg vervelend vind.
    Belangrijk is dat je er niet angstig voor bent, degene heeft geen kwaad in de zin.
    Als jij angstig bent breg je dit vaak over op je kind.
    Als je meer wilt weten mag je me mailen hoor.
    Laat maar weten.
    En sorry als het verhaal voor sommigen wat "zweverig" is, maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat het niet iets vreemds is of iets dat je vrezen moet.

    Groetjes Gemma
     
  9. mizeluro

    mizeluro Lid

    2 jul 2010
    99
    0
    0
    tandartsassistente
    Rotterdam
    Het geeft mij een creepy gevoel.
    Ik heb namelijk jammer genoeg hetzelfde. ik weet ook dingen van te voren en zie ook andere dingen die andere mensen niet zien.
    om een voorbeeld te geven ging ik een paar jaar geleden naar mijn oma en toen ik binnen kwam barste ik in janken uit.iedereen om me heen schrok zich dood en dacht dat ik gek geworden was of zo.
    ik wist dat het niet goed zou gaan ( ze was toen nog gewoon gezond) ik wilde dat de rest van de familie ook zou komen, maar dat vond niemand nodig. 's middags is ze totaal onverwacht overleden.
    Mijn zoontje is nu 12 weken en ik vind dat hij naar bepaalde plekken in zijn kamer wel erg lang staart.
    ik ben dus ook bang dat hij het ook heeft. luister aub wel naar je zoontje en neem het serieus al blijkt het achteraf misschien een fantasie te zijn, maar het is jammer als hij er niet meer over durft te praten.
     
  10. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Allereerst gecondoleerd met je oma. Wat naar meid.
    Kan me voorstellen dat je er ff van schrikt zeg. Het klinkt ook een beetje eng die beschrijving. Maar is je zoontje er bang voor of niet? kinderen staan nog veel meer open voor dat soort dingen en ik denk als je zoontje er niet bang voor is jij het ook niet hoeft te zijn.
    Hier barst het huis de laatste tijd uit zn voegen van de vreemde dingen. Een mobile die vanzelf gaat spelen, een buitenlamp die ineens aan is terwijl die alleen aan kan met een schakelaar in de schuur en ik al weken niet in die schuur geweest was. Gisteren kon ik zweren dat ik terwijl ik op de bank zat vanuit mn ooghoeken iemand door de keuken zag lopen. Nu ik dit zo zit te typen bedenk ik me dat dit alles aardig samen valt met dat mijn dochter sinds een week of 2 elke ochtend rond 6 uur over dr toeren wakker wordt. Kan er niet achter komen wat er is.
     
  11. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ik maak het ook al heel lang mee. Ik heb geregeld mijn opa en oma op bezoek. Heb me opa nooit gekend helaas, hij is voor me verjaardag overleden. En me oma een dag na me verjaardag wel 10 jaar later hoor. Maar ze zijn er geregeld bij me en ik vind het ook wel fijn! Maar goed even over kinderen. Mijn oudste zoon heeft een tijdje geleden ook gehad dat mijn opa bij hem was. Ik heb zelf me opa nooit gekend of wat ook maar, dus hij al helemaal niet. Maar hij weet precies te vertellen hoe mijn opa er uit ziet. Hij heeft een paar keer "bezoek" van hem gehad op zijn slaapkamer.......Snapte eerst niet waar ie over praatte maar later kwam ik erachter dat ie het gewoon over mijn opa had!

    Dan onze kleine meid (1 van een tweeling) die had voor haar eerste verjaardag al dat ze steeds met iemand aan het "spelen" was. Steeds haar handje uitsteken naar iemand, brabbelen. Maar ze heeft ook een periode alleen maar lopen huilen zodra ze op haar kamertje was, en dan wees ze steeds naar dezelfde plek toe. Het klinkt allemaal misschien zweverig, maar ik ben er ook heel makkelijk in. Ik heb zelf al veel dingen meegemaakt toen ik kleiner was, en ik merk nu aan me kinderen dat zij er ook weleens "last" van hebben. Zolang het goed is maak ik me er niet druk om!

    Maar het verhaal van TS is wel creapy. Pff als me zoontje of dochter zou vertellen dat ze steeds een man in het zwart ziet zou ik ook even goed schrikken!
     
  12. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb al gevraagd aan Justin of hij weet wat die 'meneer' hier dan komt doen? dat wist ie niet. Ik vroeg of die dat dan niet gezegd had. "Nee, want hij heeft geen mond, zegt ie'. Ik vroeg of Justin hem aardig vond, en andersom.. Die man vond hem aardig, maar Justin vond m gewoon. Niet stout iig. Ik ben helemaal niet zo'n type maar hier krijg ik gewoon de kriebels van.. Ook omdat hij in details op gaat, zoals dat ik een trui aan had, dat Justin zei dat die meneer ook van die 'ribbels' had etc..
    En ik zou echt niet weten van wat op tv. Hij kijkt soms natuurfilms of gewoon zeppelin.. Ik heb al gevraagd of ie dat in een boek of op tv had gezien. Hij beweert van niet. Ook vond ie t niet leuk dat ik er een geintje over maakte, want toen wilde hij er dus niet meer over praten zei ie.. Dus als hij er zelf over begint, vraag ik ook dingen maar ik kom er echt geen wijs uit..
     
  13. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ps het enige wat ik bijv heb meegemaakt is dat ik ong een jaar vóór Justin geboren werd, in mijn 'droom' te horen heb gekregen/werd gezegd dat ik een kind zou krijgen die in februari geboren zou worden.. Het was voor mij een vaststaand feit dat dat ook zou gebeuren. Justin is op 28 februari geboren t jaar daarop. En dat voor mij.. een boerentrien ;)
     
  14. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Meis ten eerste gecondoleerd,
    en wat is dit herkenbaar.

    Toen ik klein was had ik er zelf ook heel wat meer *last* van.
    Ik zag ook dingen en hoorde dingen,
    zo zag ik regelmatig mijn vader die ook overleden was toen ik 2,5 jaar was. Echter heeft het heel lang geduurd voor iemand mij geloofde.

    Zelf lag ik op een gegeven moment op het randje met een gescheurde nier, en toen zag ik ook mijn vader op de rand van mn bed en heb ik met hem gepraat en hij zei alles komt goed(is nu 20jaar geleden) Gelukkig heeft mijn moeder het wel altijd geloofd, zij heeft er zelf ook mee te maken.

    Op een gegeven moment ik was 19, en ging smorgens naar mijn werk. Ik stond voor de spoorbomen die niet open gingen,
    op dat moment dacht ik ach zal er wel 1 zijn van emergis( een instelling voor mensen die psychische het nogal moeilijk hebben) dit zei ik eigenlijk voor de grap ook op het werk in de kantine :)

    Echter toen ik smiddags naar huis reed en mijn moeder belde, die uiteraard niet op nam kreeg ik een heel raar voor gevoel, ineens hoorde ik in mijn hoofd je ook heeft zich vanmorgen van het leven beroofd door zich afgelopen nacht voor de trein te leggen, toen was ik ook overtuigd voor mezelf.

    En ik belde mijn oma ik zei Goh ome koos heeft zichzelf zeker voor de trein gelegd...mijn oma zo hoe weet jij dat, en daarna meteen maar inderdaad je moeder is naar je tante toe:$

    Nog een voorbeeldje toen ik zwanger was van onze 2e heb ik heel de zwangerschap gezegt er gaat iets fout, ik was dan ook heel bang voor de bevalling, en inderdaad hartslag zakte continue weg, uitgezakte navelstreng, als de gynea niet zo snel gerageerd had tussen ontdekken en dat ze eruit was zat 7-8 minuten had ze niet meer geleefd.

    Ook in het huis waar wij wonen is vroeger veel gebeurt de watersnoodramp enz, en hier gebeuren ook af en toe hele rare dingen, bv ons bed wat kraakt als er niemand boven is, de lampen die soms heel raar knipperen, de overloop horen terwijl er niemand is, de gordijnen die bewegen als alles dicht is.

    En zo zijn er in de loop der jaren heel veel dingen gebeurt, en ook regelmatig deja-vu enz. Ik kan er gelukkig redenlijk goed mee omgaan.

    Alleen echt erover praten doe ik eigenlijk niet, manlief hij heeft een familie lid wat ook echt een spirutuele zegen heeft, hij heeft ook meegedaan op het zesde zintuig geloof ik dat het heet op tv, maar ik durf niet bij die man in de buurt te komen, op de een of andere manier ben ik bang dat hij wat op pikt als ik in de buurt ben vreemd he eigenlijk.

    Gelukkig heb ik altijd mijn moeder gehad die veel met mij gepraat heeft,en daardoor heb ik het wat beter kunnen leren begrijpen dat niet iedereen het slecht bedoeld, maar ik zou ook echt met je zoontje praten, laat hem zoals eerder ook al werd aangegeven vragen wie die persoon is wat hij/zij komt doen enz.
    En je moet er vooral zelf voor open staan en niet bang zijn!
     
  15. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Kan het niet iemand zijn die in jullie huis gewoond heeft vroeger ?
    Die daar misschien overleden is ?

    of iemand die daar vroeger familie heeft gehad, sommige overleden mensen gaan op zoek naar hun familie.

    Vindt het wel veel details wat hij verteld zegt! Maar je zoontje is er blijkbaar niet bang van.

    Maar neem hem inderdaad serieus(of doe of je hem serieus neemt) want hoe meer hij erover praat hoe beter het is, en misschien kunnen jullie er samen toch uitkomen wie hij is en wat hij komt doen.
     
  16. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja maar wie zegt dat die 'meneer' geen kwade dingen wil? (ervan uitgaand dat ik t dan even geloof hoor).
     
  17. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hey dinnetje!

    Gecondeleerd met je oma! Jeetje joh wat 'eng' wat justin ziet! Maar als die man zegt dat hij geen kwade bedoelingen heeft dan zal dat ook wel zo zijn denk ik! En justin geeft aan dat hij de man niet eng vind dus dat vind ik al een goed teken!

    Jaren geleden heb ik ook veel 'mensen' gezien en op bezoek gehad. Er heeft zelfs maanden lang een jongen in mijn slaapkamer gestaan. Elke nacht stond hij op dezelfde plek. Hij deed niks, hij stond er alleen maar. Toen op een nacht werd ik weer eens wakker en ik zie hem naast ward staan, ja toen was ik het zat!! Ik heb toen een aantal dingen verplaatst in mijn slaapkamer en ben die nacht op de plek van ward gaan liggen. Ik had ergens gelezen dat als je iets veranderd in de kamer waar ze altijd zijn dat ze dan schrikken en weggaan. Ik heb de jongen nooit meer gezien!
    Maar die jongen had ook geen kwade bedoelingen.

    Ik snap erg goed dat je je kapot schrikt, maar is niet nodig! Probeer er geen geintjes meer over te maken met justin, anders zegt hij straks niks meer hahahaahaha

    Succes!!
     
  18. Jaydee

    Jaydee Fanatiek lid

    2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Moet zeggen dat ik ook altijd erg nuchter ben, maar met zulke dingen begin ik altijd te twijfelen... Ik bedoel een kind kan fantaseren, maar dan zou hij het toch nooit zo gedetailleerd kunnen beschrijven?
    Mijn nicht heeft het zelf meegemaakt met haar dochter die toen 2 was. Ze was boven aan het spelen en had ineens hele verhalen met "oma C." het gekke daaraan is nu, dat ze oma C nooit gekend heeft want die is overleden..... Ze kon dus eigenlijk die naam helemaal niet weten.
    Sinds die gebeurtenis ben ik er toch wel iets anders tegenaan gaan kijken.
    Succes ermee! Ervaart je zoontje het trouwens als iets negatiefs?
     
  19. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee, dat denk ik niet. Hij vind t alleen vreemd dat wij m niet gezien hebben of niet zien. Ik vroeg hoe hij dan wist dat het een meneer was en geen mevrouw. Ja zegt ie ´dat weet ik gewoon´.

    Dinnetje, die ´meneer´ heeft niks gezegd, kan niks zeggen volgens Justin omdat ie geen mond heeft.=
     
  20. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    maar justin weet dat die 'meneer' niet boos is, toch?!?
     

Deel Deze Pagina