Ondanks de pil een rijpe eicel?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Maleficent04, 9 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maleficent04

    9 sep 2019
    11
    2
    3
    Vrouw
    Studente toegepaste psychologie
    Curaçao (voorheen NL)
    Goedemiddag lieve mensen,
    Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen met de vraag of iemand dit herkend of wel eens heeft meegemaakt.

    Laat ik ten eerste beginnen met het feit dat ik al negen maanden trouw de pil slik. Ik heb elke maand netjes een ontrekkingsbloeding en alleen last van mijn hormonen tijdens de stopweek. Voorheen gebruikte ik de prikpil, echter maakte dit mijn slijmvlies erg dun waardoor ik vaak bloedde en pijn had. Het tussendoor ontpillen was echt vreselijk..

    Maar goed, vlak na mijn laatste ontrekkingebloeding (ongeveer 2,5 week geleden) had ik ineens erg veel pijn aan mijn tepels, elke aanraking deed zeer. Daarnaast waren mijn borsten gespannen en voelde het aan als tijdens een zware menstruatie. Na een dagje of vier begon ik mezelf toch wel zorgen te maken en enkele dagen later kon ik bij de huisarts terecht. Ondertussen had ik ook last van extreme stemmingswisselingen en minimale misselijkheid.

    De huisarts vroeg mij om een zwangerschapstest te doen, zoals verwacht was deze negatief. Nadat hij mijn verhaal aangehoord had was dit zijn antwoord: "Soms kan er alsnog een eicel vrijkomen ondanks de pil, normaliter houdt de pil dit tegen. De pil zorgt ervoor dat je een kunstmatige cyclus ervaart terwijl er geen cyclus is. De eicel wordt nu naar alle waarschijnlijkheid vastgehouden door de pil, dit zorgt voor extra hormonen die de klachten verklaren."

    Het verzoek van de arts was om mijn stopweek af te wachten, die is vandaag exact over een week. Hij verwacht dat de klachten dan verdwijnen. Mocht ik erg veel last houden kan ik nu gelijk stoppen maar dan moet ik extra pillen slikken ter bescherming plus mijn "neppe cyclus" is dan van slag. Mochten de klachten erna aanhouden wil hij mijn bloed prikken om het hcg te meten.

    Het bezoek aan de arts is nu 4 dagen geleden. Echter is mijn lichaam als een malle aan het veranderen waardoor ik een nieuwe afspraak heb gemaakt. Ondertussen ben ik nog vaker misselijk, vind ik alles vies ruiken en hebben mijn borsten een andere vorm gekregen met een gevoeligheid aan de buiten zijkanten en tepels die "omhoog" staan. En dan niet te vergeten vaker plassen, lage rugpijn en de stemmingswisselingen.

    Nu weet ik dat een zwangerschap tijdens pilgebruik vaak pas later positief getest word. Ook de arts heeft bevestigd dat ontrekkingsbloedingen vaak aanhouden tijdens zo'n zwangerschap plus niet iedereen heeft aantoonbaar veel hcg.

    Ik ben zo onzeker op dit moment omdat er zoveel opties zijn.. tijdens mijn afspraak ga ik vragen of een inwendige echo mogelijk is omdat een eicel die word vastgehouden daar op te zien moet zijn. Het is niet mijn planning om nu zwanget te zijn, uiteraard is het wel welkom voor zowel mijn partner als mij. Zou het toch een eicel zijn? Ik weet het niet.. Heeft iemand hier wel eens van gehoord of ervaren? Alle tips en verhalen zijn welkom!

    Lieve groetjes,
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb hier nog nooit van gehoord.
    Als een eitje na een bepaalde grootte niet springt wordt het een cyste, maar dat geeft geen zwangerschapsklachten.

    Ik denk persoonlijk dat jij geestelijk zo gefocust ben op het feit dat de huisarts zei dat je een rijpe eicel hebt (wel apart dat hij dat weet zonder echo-apparaat), dat je nu deze kwaaltjes laat ontstaan in de onderbewustheid (soortement van schijnzwangerschap).

    Het is vrij simpel... als deze klachten nu komen van hcg dan moet een zw test nu al flink duidelijk positief gaan zijn.

    Maar ik denk een schijnzwangerschap aangezien de klachten zijn verergerd nadat de huisarts die uitspraak over die eicel deed.
     
    liefmeimeisje vindt dit leuk.
  3. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Geen enkele anticonceptie is 100% betrouwbaar,
    Maar als je de pil goed inneemt is het zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent.

    Overigens werkt een pil 3 kanten op. Dus mocht er per ongeluk toch een rijp witje zijn geweest, is de kans dat dit een baby wordt klein, omdat de pil ook zorgt voor verandering in je baarmoederwand en baarmoederslijm.

    Maar goed, niets is onmogelijk..
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Bij juist gebruik is de kans op winnen leuke geldprijs hoger.

    Als je dusdanig veel zwangerschapsklachten hebt zou je allang positief testen. T is natuurlijk onzin dat je door pilgebruik later positief test. Dat komt dan doordat men de eisprong niet weet. Pilgebruik zelf stopt geen hcg lichaam een eicel vasthoudt, wordt dat een cyste.

    Ik vind het maar bijzondere uitspraken van de huisarts.... En ik denk dat jij je nu ook teveel richt op de klachten. Als ik wat hoofdpijn heb en ik denk er alleen maar aan, zal de hoofdpijn alleen maar als pijnlijker worden ervaren,
     

Deel Deze Pagina