Onderbroek probleem, tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rosa5, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik ben bezig om mijn zoontje van 3 jaar zindelijk te maken.
    Thuis gaat het nu zo, hij loopt in zijn blote kont en gaat bij ieder plasje keurig op de wc, met wc-brilverkleiner en opstapje. En krijgt dan een sticker. Als hij moet poepen wil hij dit absoluut niet op de wc doen en vraagt dan om een luier en doet het daar in.
    Hij wil alleen dus geen onderbroek aan zonder luier eronder. Dat hoort volgens hem zo. Nou hebben de overige gezinsleden, behalve de jongste natuurlijk, allemaal laten zien dat wij een onderbroek dragen zonder luier eronder maar hij is niet echt onder de indruk.;)
    Hij raakt echt overstuur als ik hem een onderbroek wil aandoen zonder luier of luierbroekje.
    Hij gaat 3 ochtenden in de week naar de psz en 1 dag naar mijn zusje.
    Daar heeft hij dan een luierbroekje aan en de meeste plasjes doet hij dan wel op de wc maar plast dus ook in zijn luierbroekje.
    Ik loop nu dus een beetje vast qua het zindelijk worden. Aangezien hij thuis keurig zijn plasjes kan ophouden tot hij daadwerkelijk op de wc zit, acht ik hem wel in staat in ieder geval helemaal plas zindelijk te worden overdag.
    Maar wat nu, hoe krijg ik hem zover een onderbroek en broek aan te trekken zonder luier? De hele dag in zijn blote kont laten lopen kan eigenlijk niet natuurlijk.:) Al vindt hij dit zelf geen enkel probleem, als het aan hem ligt loopt hij het liefst in zijn nakie.:p
    Dus is hier iemand die een goede tip heeft hoe nu verder en hoe ik hem overtuig dat een onderbroek zonder luier prima kan?
     
  2. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Met hem naar de winkel en zelf mooie stoere onderbroeken uit laten zoeken?
     
  3. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Dat heb ik dus gedaan maar ook die wil hij zonder luier niet aan.
     
  4. FallenAngel

    FallenAngel Bekend lid

    23 jun 2010
    604
    10
    18
    Kan de juf van de psz hier geen aandacht aan besteden? Als het thuis zo goed gaat, zou ik hem ook gerust zonder luier naar de psz sturen in overleg met de juf natuurlijk. Maarja dan moet hij inderdaad wel eerst zijn onderbroek aan....

    Hier ook druk met oefenen. Dl is vaak wel over te halen met: eerst op het potje/wc, anders gaan we niet eten. Of: Je moet wel je onderbroek en broek aan hoor, want in je blote billen kun je niet naar oma.
     
  5. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    De juf van de psz wil inderdaad graag meewerken maar ik krijg hem dus gewoon niet overtuigd om een onderbroek aan te trekken.
    Ik wil hem ook niet teveel pushen aangezien hij echt niet wil.
    Maarja ik moet toch iets verzinnen, ik weet alleen niet wat.
     

Deel Deze Pagina