Onderkant baarmoeder hard en soms steken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kmcc, 5 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kmcc

    Kmcc Lid

    8 aug 2019
    12
    0
    1
    Vrouw
    De titel zegd het al. Heb vaak op een dag dat de onderkant van me baarmoeder hard is en soms heb ik daar ook steken bij, dit is erger met een volle blaas. Volgens mijn verloskundige komt dit door het verweken van mijn bekken. Maar ik herken dit gevoel helemaal niet van mijn vorige zwangerschap (toen had ik bekkeninstabiliteit vanaf 11 weken). Haar tip was om gewoon weer urine te laten controleren, maar aangezien ik dit gevoel een paar weken geleden ook had en mijn urine schoon bleek vraag ik me af of het dat wel is.. Heb verder ook geen klachten behalve dat gemeenschap ook wel gevoeliger is.
    Laat morgenochtend me urine even checken.
    Maar vraag me af of er nu mama's zijn die dit herkennen?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Bij een tweede zwangerschap heb je eerder harde buiken :)
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  3. Kmcc

    Kmcc Lid

    8 aug 2019
    12
    0
    1
    Vrouw
    Dit is geen harde buik, die voelt anders.. Dit is echt alleen de onderkant van de baarmoeder
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Bij een tweede zwangerschap is vaak alles sneller pijnlijker. Is ook mijn ervaring nu helaas.
     
  5. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Dat de onderkant van je baarmoeder hard is herken ik niet. Steken herken ik wel, vooral ook dieper in mijn vagina. Man, wat kan dat vervelend zeer doen soms. De vk zei tegen mij, dat ook dát je banden kunnen zijn. Voelt heel anders dan de bandenpijn in mijn buik.
     
  6. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik herken dit eigenlijk ook niet... Zou toch nog even contact met je vk opnemen als je het niet vertrouwd.
     
  7. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    @Kmcc Ik herken het wel.. ik had rond jouw termijn ook veel pijn in mijn onderbuik, met steken. Mijn verloskundige gaf aan dat het harde buiken zijn. Toen dacht ik nog.. huh?! Maar het is alleen aan de onderkant. (Ik dacht zelf meer aan mijn blaas) Maar sinds ik minder ben gaan werken en rustiger aan doe is het weggegaan. Nu voel ik het alleen als ik te druk ben of te hard en lang loop.

    Houdt het lang aan? Wordt het minder als je een tijd gaat liggen?
     

Deel Deze Pagina