Ondersteunende buikband?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babyvijf, 2 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal

    Ik ben zwanger van ons vijfde kindje en heb sinds deze week een enorm gespannen moe gevoel in mn buik.
    Ik heb dit bij mn vorige zwangerschappen nooit zo erg gehad.
    Nu las ik op internet dat er speciale buikbanden met klittenband zijn die daar tegen helpen.
    Hebben jullie daar ervaring mee en zo ja welke is dan t beste?
     
  2. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee!
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik hoor altijd dat het wordt afgeraden omdat het je eigen banden/spieren lui zou maken... en de pijn zonder die band dan alleen maar erger wordt. Weet niet hoe dat zit maar zou het eerst even overleggen met je verloskundige.
     
    Ysabella en Babyvijf vinden dit leuk.
  4. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dit vertelde mijn vk idd ook.
    Ik had bij ons zoontje echt zó’n enorm grote buik, helemaal naar voren dragend..
    mijn vk stelde voor om een buikband te dragen om het iets comfortabeler te hebben.
    Ze zei er idd ook bij dat ik hem niet van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat mocht dragen. Dus ik had hem alleen tijdens mijn werkuren om en zodra ik thuis was deed ik hem weer af.

    Ik had deze trouwens:
    https://www.prenatal.nl/kleding-voor-mama/zwangerschaps-kleding/buikbanden-en-accessoires/carriwell-overbelly-buikband-3981126.html?gclid=Cj0KCQiAk-7jBRD9ARIsAEy8mh6I9hECxqWhHemuCjN_xDU8og7vNByY0316qZsFDnWOAXhdTT42f80aAgYSEALw_wcB
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  5. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik droeg m alleen als ik veel aan t doen was of grote stukken ging lopen. Anders was het niet te doen
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  6. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik had er eentje gekocht, in overleg met vk alleen te dragen als ik ging wandelen of winkelen ofzo maar na ontvangst linea recta retour, zat absoluut niet prettig
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  7. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie antwoorden. Vk vond t prima dat ik m een paar uurtjes per dag zou gaan dragen. Ik heb ook een nek hernia gehad en mn SI gewricht is naar de knoppe, dus dat begin ik nu ook weer erg goed te voelen. Soms maak je een overweging, en in mijn geval zijn die buikspieren lui maken dus niet belangrijk.
     
  8. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw

    Bedankt dan ga ik deze eens proberen zie dat de prijs gelukkig ook meevalt
     
  9. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb de band hierboven vorige week via marktplaats gekocht, voor 5 euro :thumup:
    Ik draag hem als ik last heb van mijn buik, zwaar, gespannen, bijna pijnlijk gevoel. Deze band voelt dan lekker ondersteunend. Gelukkig valt het nu mee, soms aan het einde van de dag/begin avond en dan vind ik hem wel fijn.
    Dat je buikspieren er direct slap van worden is onzin, mijn vriend is fysiotherapeut en geeft aan dat dat echt wel meevalt.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  10. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Dat is fijn om te lezen dat een fysiotherapeut dat denkt. Dankjewel. Ik ga het dit weekend halen en dan hoop ik echt op verlichting. Kan nu niet eens een fatsoenlijk wandelingetje maken, zonder veel pijn.
     
  11. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Ik droeg in de eerste zwangerschap die hier is gedeeld.
    Ik had veel last van mijn bekken en op de dagen dag ik "veel" deed dan droeg ik hem.
    Helaas met 21 weken thuis k o men te zitten ivm bekkeninstabiliteit en teveel spanningen.

    Ik kocht hem op aanraadde van de verloskundige en fysiotherapeut
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  12. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ik heb er een gedragen tijdens Mn 1e en 2e zwangerschap. Op aanraden van Mn vk gekocht. Vond het veel verlichting geven, vooral met staan en langere stukken lopen.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina