Onderzoek na 2 miskramen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dolfijn73, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Ik heb zojuist mijn 2e miskraam gehad (of is nog bezig), vorige was in nov 2009. Heeft het zin om al onderzoek te laten doen of is de kans dat het gewoon domme pech is groot??

Vraag me af of mijn leeftijd, ik ben 36, ook iets te maken heeft met het wel of niet goed schoon worden van mijn baarmoeder na de miskraam? vorige keer is het allemaal goed gegaan thuis, duurde een weekje en krampen en bloedverlies vielen mee, net een heftige ongesteldheid. Met een paracetamolletje en een warme kruik te doen. Vandaag heftige kramp gehad en daarna verloor ik een groot stolsel (of vruchtje) kon ik niet goed zien wat het precies was. Daarna zijn krampen afgenomen. Voelt nu nog wel onrustig en vloei wel maar niet heel heftig nog. Kan het zijn dat het nu al voorbij is? kan ik me haast niet voorstellen....Was ongeveer 7 en halve week zwanger volgens mijn berekening.

Afwachten is waarschijnlijk het advies?? en dan voor controle ene afspraak voor een echo in het ziekenhuis zeker? zo is het vorige keer gegaan. Ik vond het wel fijn om na een paar weken een controle te hebben in ziekenhuis om te zien dat het echt goed schoon is.

Hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Dolfijn73,

vervelend voor je zeg. Je kunt, zolang je je verder goed voelt, de miskraam gewoon afwachten. Het kan een forse menstruatie worden, maar zolang het bloedverlies niet teveel wordt dat je er bv duizelig van wordt, mag je het aankijken. In principe hoeft er geen controle echo te worden gemaakt, behalve als je na 2-4 weken nog veel vloeit of erge buikpijn krijgt, maar je zou altijd met de gyn of wie je ook al hebt gesproken kunnen bellen voor een afspraak. Ook kun je dan meteen je vraag over eventuele onderzoeken neerleggen. Als je 36 bent is het schoon worden van de baarmoeder niet anders dan bij een vrouw die jonger is, maar het kan wel iets te maken hebben met de miskramen. Hoe ouder je wordt, hoe groter de kans op een miskraam. Dit geldt met name voor als je boven de 36 bent. 2x een miskraam is meestal nog gewoon toeval en dikke pech, maar je zou al wel in aanmerking komen voor onderzoeken. Laat je goed informeren en schrijf je vragen op zodat je niets vergeet. Laat de moed niet zakken hoor, maar extra info kan geen kwaad.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina