Onderzoek naar zwangerschapsverlies na invasieve prenatale diagnostiek

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ProjectRouwEnVerlies, 22 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProjectRouwEnVerlies

    22 okt 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Dag allemaal,

    Een aantal jaar geleden hebben mijn vriend en ik ons kindje verloren na een vruchtwaterpunctie. Momenteel doe ik - in samenwerking met de universiteit waar ik als ethicus aan verbonden ben - onderzoek naar rouwverwerking bij zwangerschapsverlies. Hoe hebben ouders de counseling door de verloskundige en de begeleiding vanuit het ziekenhuis ervaren?

    Voor mijn onderzoek ben ik heel specifiek op zoek naar ouders die hun kindje hebben verloren na een vruchtwaterpunctie of vlokkentest en die hun ervaringen willen delen. De ervaringen van ouders zullen worden verwerkt in een boek dat tot doel heeft om steun te bieden aan ouders en om de kwaliteit van de counseling, begeleiding en nazorg van zwangeren en hun partners te verbeteren.

    Mocht je interesse hebben om mee te werken aan het onderzoek, dan kun je een mailtje sturen naar:
    projectzwangerschapsverlies@gmail.com.

    Ik heb toestemming van Beheer om deze oproep te plaatsen.

    Vriendelijke groet,

    Sanne
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Ik heb een vraag over je doelgroep: zoek je mensen die door de punctie zelf een kindje zijn verloren of die gekozen hebben voor het afbreken van een zwangerschap na een slechte uitslag? Dat is mij niet helemaal helder in je verhaal
     
  3. ProjectRouwEnVerlies

    22 okt 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Dank voor je reactie. In principe ben ik in beide groepen geïnteresseerd, maar in het bijzonder in ouders bij wie het kindje (vermoedelijk) ten gevolge van de punctie of vlokkentest is overleden. Ik zal het aanpassen in mijn oproep.
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Geen ervaring mee maar mooi initiatief! En wat vreselijk dat jullie dit mee moesten maken!

    Wel een tip: ik zou de titel iets anders formuleren, nu is hij nogal medisch en denk ik dat t niet bij iedereen opvalt.
     
  5. ProjectRouwEnVerlies

    22 okt 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hoi Sarah,

    Dank voor de tip!

    Groet, Sanne
     

Deel Deze Pagina