Onderzoek..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kalush, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je leest toch af en toe nog wel eens dat vrouwen door de anticonceptie heen toch zwanger worden.
    Ik zou nog wel eens willen uitzoeken (of ergens lezen) om wat voor percentage het gaat. Wat de oorzaak ervan is en bij welk middel komt dit het meeste voor.

    Als iemand tips heeft of ergens zo'n onderzoek, de uitslag, heeft, ben ik hier erg benieuwd naar.

    Ik denk dat het weinig zin heeft om hier zelf een poll van te maken aangezien de meeste vrouwen op dit forum toch echt zelf zwanger willen worden en dus geen anticonceptie gebruiken.

    Groet Kalush
     
  2. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ze zeggen dat de pil voor zo'n 99% betrouwbaar is. dus 1 op de 100 wordt nog zwanger door de pil heen.
     
  3. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Die 99% is uit de praktijk, 1% van de vrouwen wordt toch zwanger, maar hoeveel van die ene procent heeft niet zorgvuldig de pil geslikt? Diaree, overgeven of domweg 1 keer telaat slikken kan al een minder betrouwbaar resultaat geven. Antibiotica is ook een berucht middel om toch die 1% wel zwanger met pil te veroorzaken.

    Groet van Kiki
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
  5. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik denk dat het uiteindelijk moeilijk te zeggen is hoeveel mensen er daadwerkelijk door de pil heen zwanger worden, tenminste als je de door antibiotica, diarree en pil vergeten zwangerschappen niet meetelt. Ik denk dat het percentage erg klein is.
     

Deel Deze Pagina