Onderzoeken Gyn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chana88, 7 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chana88

    Chana88 Nieuw lid

    7 jul 2020
    2
    1
    3
    Vrouw
    Werkzaam in de zorg
    Hoi allemaal,

    ik heb een vraag, wij zijn na 4 jaar proberen, langs de huisarts geweest, en hebben een doorverwijzing gehad voor de Gyn,afgelopen week ben ik dus bij de gyn geweest voor onderzoek, en bloedtesten. Mijn vriend moet morgen langs het lab voor spermaonderzoek, en bloedprikken. 15 juli hebben wij dan weer een afspraak om alles te bespreken. Wat kan ik ongeveer gaan verwachten ( lastig natuurlijk aangezien we de uitslag niet weten), maar ben best zenuwachtig.

    We hebben de verwijzing gehad omdat ik onregelmatige cyclus heb ( heb pcos) .

    Heb al wel een zoon van 8 ( niet van mijn huidige partner, wel een spontane zwangerschap ( zonder medische behandelingen))
     
  2. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hey @Chana88 dat is inderdaad een lastige vraag. Wat je kan verwachten is een goed medisch advies. Dat klinkt als een dooddoener, maar welke ondersteuning het beste bij jullie past rolt natuurlijk uit de uitslagen..

    Het hangt er een beetje van af. Gaan ze ook nog naar je eileiders kijken (dmv hsg). Heb je ook een echo gehad om te kijken hoeveel eicellen je klaar hebt liggen elke maand ongeveer? Hebben ze onderzocht of en hoe je ovuleert door bloedtesten op verschillende dagen af te nemen? Ben je getest op je AMH? Is 88 je geboortejaar?

    Als alles gewoon goed is, net als het zaad van je man (qua hoeveelheid en qua kwaliteit) dan denk ik dat ze iui zullen voorstellen, eventueel met ondersteuning van hormonen.
    Als de uitslagen te afwijkend zijn (bijv lage amh) of te slecht zaad, dan allicht ivf of icsi.

    Hoe dan ook hoop ik voor je dat de ondersteuning die jullie gaan krijgen leidt tot de zo gewenste zwangerschap! :thumup:
     
    Chana88 vindt dit leuk.
  3. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Eens. Ze gaan alle factoren afwegen en stellen dan het beleid op.

    Een andere optie bij PCOS en verder geen afwijkingen is eerst ovulatie-inductie, waarbij ze de cyclus en ovulatie opvolgen en zo nodig ondersteunen met hormonen.
     
    Chana88 en Thirza78 vinden dit leuk.
  4. Chana88

    Chana88 Nieuw lid

    7 jul 2020
    2
    1
    3
    Vrouw
    Werkzaam in de zorg
    Ja 88 is me geboortejaar, ben 31 . Toevallig had ik een menstruatie, paar dagen voor de afspraak van de gyn, dus er zijn wel bloedtesten gedaan, maar zal dus nog een paar keer herhaald worden. ik hou me cyclus bij en de ene keer zit er 39 dagen, dan 105, dan 26, 49,60 dus echt heel erg verschillend, maar hij had het wel over ovulatie-inductie maar dat hangt dus wel af van wat er uit het spermaonderzoek komt. Op zich heb ik er wel vertrouwen in ook al zijn we al even bezig . Tijdens de echo zijn er geen rare dingen naar voren gekomen wat betreft me eileiders/baarmoeder
     
    Gliss vindt dit leuk.
  5. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik verwacht voor jou sowieso een hormoon behandeling. Als het sperma onderzoek "slecht" is zullen ze het na 6 weken nog een keer herhalen om te kijken of het eenmalig was of niet. Daarna verwacht ik dat ze pas echt met een plan komen.

    Succes
     
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik heb ook pcos, zaaduitslag was goed. Ik ben begonnen met clomid (meeste ziekenhuizen, niet allemaal) beginnen daarmee als ovulatie inductie. Dan tussen de 3-6 maanden een HSG echo als het dan nog niet gelukt is, om te kijken of je eileiders goed doorlopen. Naast clomid heb je ook injecties, ovulatie inductie is in principe 1 jaar maar dit hangt beetje per ziekenhuis af. Bij ons in het ziekenhuis zijn ze er vrij onduidelijk over, maar ik spreek de gynaecoloog over 2 maanden pas weer, dus dan zullen we te horen krijgen hoe verder als het dan nog niet gelukt is.

    Nu 1 keer clomid gehad, begin met echo's op dag 10 en op dag 19 (moest ongeveer om de dag komen voor een echo) werd het bij mij afgebroken omdat er nog steeds geen groei te zien was. Ze willen met ovulatie inductie dat je cyclus korter word (korter dan 35 dagen). In mijn ziekenhuis kappen ze het dus al gauw af. Sommige ziekenhuizen kijken het juist nog wat langer aan.

    Mijn bloeduitslagen waren tot nu toe trouwens ook allemaal goed.

    Als sperma onderzoek niet goed is, zullen ze inderdaad nog een keer herhalen en dan zal er afhankelijk daarvan misschien ander advies komen.
     

Deel Deze Pagina