Onderzoeken na herhaalde miskramen.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jenni909, 15 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenni909

    Jenni909 Nieuw lid

    23 nov 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

    Ik zit nu in mijn 4e miskraam.
    Eerste mk met 6 weken
    Tweede MA met 8 weken en 3 dagen ( kloppend hartje gezien)
    Derde mk met 4 weken.
    Vierde mk tussen de 4-6 weken ( geen menstruatie gehad na de 3e mk)

    Ik heb al allerlei bloedonderzoeken gehad. Nu moet ik donderdag weer naar het zkh, naar welke onderzoeken kan ik nog meer vragen? Ik geloof niet in toeval.
    Wel heb ik PCOS, maar volgens het zkh heeft dat er niets mee te maken.

    Op de afbeelding is te zien waar ze bloedonderzoek naar gedaan hebben.

    Graag wil ik jullie ervaringen horen.

    Groetjes
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Wat vervelend dat je nu je zoveelste miskraam doormaakt :( Wat belangrijk is om te weten is of jij en je man matchen qua chromosomen. Ook je hormonen moeten gecheckt worden (zit je bijv niet vervroegd in de overgang) Je stolling in je bloed is belangrijk en heb je een beetje een regelmatige cyclus.

    Ik heb 8 miskramen gehad dus weet wat je doormaakt. Heel wat jaren ellende gehad en altijd gedacht dat er ergens bij mij iets niet goed zat. Vaak gevraagd aan de gyn of mijn man zn zaad ook gecontroleerd moest worden maar kregen altijd als antwoord: alleen gezonde zaadcellen kunnen een eicel bevruchten. Na de 8e miskraam (allemaal tussen de 6 en de 12 weken) was mijn man het zat. Hij heeft zijn zaad laten controleren en wat bleek? Zwak, weinig en kwalitatief slecht. Blijkbaar kunnen in ons geval niet alleen gezonde zaadcellen de eicel bevruchten. Dus ipv dat het ergens in mijn lichaam niet goed zat (wat ik dus altijd gedacht heb. Waarom kan mijn lijf het nou niet vasthouden?) Heeft mijn lichaam dus juist wel goed gehandeld. Er was bij het kindje iets niet goed qua chromosomen dus mijn lichaam stootte het af.

    We zijn het icsi traject in gegaan en na de 2e.terugplaatsing was ik zwanger en ben ik tot nu toe nog steeds. Houd hoop!
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Een hysteroscopie vragen.
     
  4. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Wat verdrietig!
    Na 5 miskramen zijn wij naar Gent gegaan en daar testen ze nog meer dan op jouw lijstje staat. In NL kwam er bij mij niets uit en in Gent wel (ANA, maar dat staat dan wel al op jouw lijstje).
    En een hysteroscopie idd.
     
  5. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    Ik heb na 5 herhaalde miskramen ook onderzoeken laten doen. Hier kwam niet heel veel uit, behalve dat mijn progetseron waarde aan de lage kant waren. Nu was ik die 2 weken later weer zwanger, en heb ik gevraagd (want had dat op internet gelezen) om extra progsteron tabletten. Eerst deden ze daar een beetje moeilijk over maar onder het mom van baad het niet schaadt het niet, toch gekregen. Nu inmiddels 16 weken zwanger..
     
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een doorverwijzing gehad voor onderzoeken, dus ik lees graag even mee. De eerste afspraak moet nog gemaakt worden, geen idee waar ze hier mee beginnen aan testen. De huisarts heeft wel meteen een zaadonderzoek voor mijn vriend opgevraagd, dus die moeten we binnenkort maar vast doen.
     
  7. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Je bent welkom op onze Facebook groep. Zie de link in mijn onderschrift. Staat bomvol info daar :)
     
  8. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Ik zou vragen om een onderzoek naar vitamine b12 tekort.
     
  9. Noenoe

    Noenoe Bekend lid

    14 okt 2010
    878
    31
    28
    Midden-Nederland
    Ik heb 6 miskramen gehad en Ook mijzelf laten onderzoeken. Ik had een stollingsprobleem. Het antifosfolipidensyndroom. Dmv ascal en fraxiparine nu 3 kindjes rijker!

    Weet niet of deze op je lijstje staat?
     

Deel Deze Pagina