Onderzoeken vervolgstappen... donorzaad?

Discussie in 'Donorschap' gestart door Lisa280887, 1 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    lieve allemaal,

    Als dit topic niet goed staat, kan @Beheer het vast goedzetten. Er is namelijk geen subforum voor donorschap.

    Gisteren heeft mijn vriend een micro tese gehad. De ingreep ging goed maar de uitslag was minder goed. Er zijn geen zaadjes gevonden.
    Waarschijnlijke oorzaak: niet volgroeid, vroeggeboorte en beide ballen waren niet ingedaald bij geboorte.
    De ‘gangetjes’ zijn wel aangelegd, maar leeg. Volgens de arts.

    We merken dat het een hoop met ons doet, maar we ervaren ook een soort rust. We hebben nu duidelijkheid en er is geen twijfel meer mogelijk. Herkennen jullie dit? (Voor de dames die ervaring hebben) We moeten de tijd nemen om dit te verwerken, kijken of we het een plekje kunnen geven. Maar we hebben het al wel over een eventueel vervolg gehad. Vriend begon er zelf over gisterenavond.

    We neigen nu naar een donor. Geen bekende, dat voelt voor ons niet goed. Of wie ging er juist voor adoptie? Al lijkt adoptie mij wel een enorm zwaar traject en ik weet niet of ik kan trek. Ook hebben we er het geld niet voor.
    Pleegzorg trekt ons niet. Ik vind het onwijs mooi dat het kan en petje af voor diegenen die het doen, maar wij willen een kindje van onszelf. En dat is natuurlijk niet de insteek van pleegzorg.

    Wie heeft ervaring en wil deze delen? Er is zoveel mogelijk tegenwoordig!

    Alvast bedankt voor de reacties❤️
     
  2. Rianne1988

    Rianne1988 Actief lid

    21 okt 2015
    150
    18
    18
    Heb net al gereageerd in je andere topic. Wel kost donor zaad (vanuit Nederland) 150 euro per rietje. Wij moesten voor 6 behandelingen in Arnhem voorruit betalen. Krijgt het geld wel terug als het eerder gelukt is. Misschien goed om rekening mee te kunnen houden.
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Bedankt voor je reacties! Mag ik vragen waarom jullie naar Arnhem zijn gegaan?
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook Arnhem. Wij hebben ons ivm wachttijd meteen na de tese ingeschreven. Jaar later waren we aan de beurt, maar das al 7 jaar geleden... Inmiddels al 8.

    Arhem heeft de grootste spermabank van Nederland. Daarom hebben we daar destijds voor gekozen. Voor ons ver weg maar zeer tevreden.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  5. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Ik heb in je andere topic ook gereageerd met onze keuzes en motivaties.
    Er zijn ook verschillende boeken die wellicht de moeite zijn om te lezen en je erin te verdiepen.

    Wij zijn voor mck gegaan (nu vivaneo). Onze uroloog had dit aangeraden en dit is ons erg goed bevallen.
    Vriendelijk personeel en geen zkh sfeer (en na al dat zkh gebeuren was dat voor ons ook heel welkom).

    Wij hebben dus Deens zaad gekocht (€500 per rietje), met als grootste voordelen;
    - eigen keuze maken, incl uitgebreide profielen met kinderfoto
    - geen wachtlijst
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  6. Rianne1988

    Rianne1988 Actief lid

    21 okt 2015
    150
    18
    18
    Ze hadden ons doorverwezen vanuit Nijmegen naar Arnhem. En dat was ook het dichtste bij voor ons. Wij hebben ons kwa klinieken hier verder niet in verdiept.
    Heb nog wel contact gehad met geertgen. Daar kreeg je voorrang als je eicellen in zou leveren. Maar hier hebben we vanaf gezien.
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Okee we gaan eens kijken! Bedankt voor je reactie!❤️ Voor ons is Arnhem ook ver weg, we gaan het eens bekijken!
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Nogmaals bedankt❤️ Vivaneo is in duitsland toch?
    Dat zou voor ons echt te ver weg zijn. Onze voorkeur gaat denk uit naar Deens zaad in een zh in de buurt. We moeten bij onze volgende afspraak al onze vragen neerleggen bij de arts. Kijken wat hij erover zegt.
     
  9. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Nee zit ook in Leiderdorp, daar zijn wij heen gegaan...
    Was niet het dichtst bij, maar met bijna 1,5 uur rijden goed te doen.

    Waar woon je ergens of welk zkh zit je nu?
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ik stuur je een pb!
     
  11. Spookje

    Spookje Actief lid

    23 jul 2013
    343
    19
    18
    Vrouw
    Midden van het land
    Heftig nieuws om te horen te krijgen. Neem er de tijd voor om dit te verwerken.

    Mijn vriend zou ook een tese ondergaan, wat uiteindelijk op het laatste moment is afgeblazen, omdat er toch een paar zaadjes gevonden werden. Drie zoek-icsi’s gehad zonder resultaat en nog meer icsi’s zouden de kansen niet vergroten. Uiteindelijk daarom op een donor overgestapt.
    Omdat alle icsi’s in het AMC hadden plaatsgevonden, zijn we daar verder gegaan. Wachtlijst was toen volgens mij een jaar (nu drie jaar geleden), maar omdat wij al een heel traject achter de rug hadden en inmiddels vaste klant waren, mochten we na een gesprek met de psycholoog al snel door.

    Mocht je vragen hebben, mag je altijd een pb sturen.
     
  12. momim

    momim Niet meer actief

    Dikke knuffel, wat een naar bericht voor jullie!
    Alleen samen kunnen jullie een keuze maken die voor jullie goed is.
    Hier eerst 2 ICSI behandelingen gehad zonder zwangerschap, daarna geen zaad meer gevonden. Toen keuze gemaakt om af te zien van TESE omdat dit lage kans op succes gaf en overgestapt naar donor en zie mijn banner!! Ook al is onze beeb er nog niet, het voelt al helemaal als een kindje van ons samen en mijn partner is minstens net zo gelukkig als ik met deze zwangerschap!
     
  13. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Thanks voor je reactie meis❤️ Wat een heftige weg hebben jullie gehad. En hoe fijn dat het tot jullie wondertje heeft geleid!

    Mag ik vragen waarom een niet alsnog een tese is verricht? Nadat die icsi’s niet lukten? Of kan dat dan niet meer? Of een pese / mesa?
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Hey meis, thanks voor je reactie❤️

    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel fijn! Mooi dat je partner er ook zo instaat! Het lijkt mij voor de man zooooo lastig dit...
     
  15. Spookje

    Spookje Actief lid

    23 jul 2013
    343
    19
    18
    Vrouw
    Midden van het land
    Hebben we wel overwogen, ook met de gedachte dat de kans groot zou zijn dat er iets gevonden werd, omdat er immers ook zaad voor de icsi was. We hebben echter verschillende gesprekken gehad in het zh en de uroloog was bezorgd over het testosteronlevel, dat door de tese vermoedelijk verder zou dalen met alle gevolgen van dien. We wilden het dolgraag, maar niet ten koste van alles.
    We zijn tussendoor ook nog naar Gent geweest in de hoop dat ze daar meer voor ons konden betekenen, omdat er vrijwel geen bevruchting tot stand kwam, wat vrij uitzonderlijk is. De professor daar gaf aan dat het feit dat we icsi hadden gedaan geen enkele garantie bood op een positieve tese. Hij noemde de bal een woestijn met mogelijk een oase. Maar de kans dat je de oase zou mislopen was ook heel reëel. Plus dat omdat er maar weinig zaadjes waren, de kans vrij groot was dat de kwaliteit gewoon niet heel goed was.
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Lieve meiden heel erg bedankt voor alle reacties en medeleven!❤️ Ik waardeer dit enorm!

    We zijn eruit: we gaan voor mck Leiderdorp. Ons gevoel zegt dat dit voor ons de beste optie is nu. We hebben alle papierwerk geregeld en verzonden, nu afwachten wanneer we terecht kunnen.

    @Beheer dit topic mag dicht...
     

Deel Deze Pagina