Onduidelijkheid geslacht na 3 echo's

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jody79, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Hey meiden,

    Ik wilde het eerst naast me neerleggen, maar heb daar toch moeite mee merk ik. Vandaar dat ik jullie er maar mee ga lastig vallen ;) .

    Wij wilden bij onze eerste graag weten wat het geslacht zou zijn. Dat was gelukkig snel duidelijk en gaf mij erg veel rust.
    Dus nu wilden we het wel weer weten.

    Bij 17 weken kreeg ik een echo wegens bloedverlies en de echoscopiste vertelde dat het waarschijnlijk een meisje zou zijn.

    Bij de 20 weken echo hadden we een andere echoscopiste en zei zag een jongen.

    Daar gingen we dus ook eigenlijk vanuit vanaf dat moment.

    Bij 25 weken kreeg ik weer een echo (om te kijken waar de placenta zich nu bevond) en we zeiden tegen de vrouw (weer een andere) dat zij de doorslag mocht geven wbt het geslacht. Maar we hebben haar niet verteld wat de anderen dachten. Zij zag er vrij snel een meisje in en n.a.v. onze reactie vroeg ze wat de vorige 2 keer gezegd was. Toen we vertelden dat bij de 20 weken echo de uitslag een jongen was wilde ze graag nog even verder kijken. Na 10 min en wat op en neer gespring kwam ze tot de conclusie dat ........................zij geen uitspraak durfde te doen :( .

    Wat moeten we hier nou mee?
    Je ziet toch niet zo maar een jongen als het geen jongen is? Op de echo lijk je ook wel iets er tussen te zien, maar is dit gezichtsbedrog of echt zo? En als het 5 weken daarvoor er wel zou 'hangen' waarom bij 25 weken dan niet?

    Kortom; graag jullie onderbuikgevoel. Ik zal er geen rechten aan ontlenen :) :) :) .

    Liefs, Jody
     
  2. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Mijn onderbuikgevoel zegt: Ik zou een pretecho laten doen.... ;)
     
  3. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    De schaamlippen van een meisje kan wel eens opgezet zijn, waardoor ze het als zaadballen kunnen zien. En de navelstreng kan wel eens in de weg zitten, waardoor ze dit als piemeltje zien.

    Met 17 weken kan het gewoon te vroeg zijn om het geslacht te bepalen. Wel raar dat je nu met 20 en 25 weken 2 verschillende meningen heb gehoord.

    Ik zou een 3D echo laten maken, dan kun je in 3D zien wat het geslacht is (als er geen navelstreng in de weg zit of zij/hij met dichte benen blijft liggen).

    P.S. Ik zal in mijn album een 3D foto zetten van mijn zoontje ;)
     
  4. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    dat is wel een hele mooie echo!sassie
     
  5. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    ja, erg goed te zien, er was geen twijfel mogelijk bij ons
     
  6. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb ook een 3d echo van een jongetje in mijn album, en een 2d van dat ze dachten dat het een meid was..

    Pin je er nooit op vast, maar 3d is meestal wel heel duidelijk!
     
  7. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ikzou ook zeggen een pretecho wil je het echt weten, dan kijken ze langer dan wanneer een vk of gyn de echo doet, hun kijken doorgaans naar andere dingen.
     

Deel Deze Pagina