Ongeduldig:)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalou, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Bij het zien van de titel van deze topic zullen de meeste denken dat het om iemand gaat die tegen het einde van haar zwangerschap loopt en niet kan wachten om de kleine te zien, maar nee......

Ik ben pas (bijna) 9 weken zwanger, maar het duurt me nu allemaal al te lang. Ik heb, gelukkig, weinig klachten en alleen de ouders weten het nog maar.

Maar ik kan niet wachten totdat ik eindelijk een buikje ga krijgen, eindelijk een echo krijg, eindelijk weet wat het gaat worden.

Ik weet dat het een hoop onzin is en men zegt ook tegen mij dat ik nu vooral moet genieten van de rust en lekker met zijn tweeën zijn. Maar toch. Gelukkig mag ik a.s. vrijadg voor het eerst naar de vk en ik hoop daarna snel een termijn echo te krijgen. Het is ook, door het ontbreken van klachten, ook allemaal nog zo onwerkelijk.

Hebben hier nog meer a.s. moeders last van?

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik begrijp precies wat je bedoeld!!
    Kom maar op met dat buikje! Mijn borsten zijn wel al een flinke cupmaat groter en soms last van misselijkheid.
    Vlg wk voor het eerst naar de verloskundige....spannend!

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    snap helemaal wat je bedoelt!
    ben al een eind op weg hoor maar ik vind het ook allemaal zo lang duren, en mag van mij nu ook al wel komen hoor:D
    was bijna 13 weken toen we het pas wisten en dacht toen al oooo die 40 weken duren zo lang. dan komt er een tijd waarin het allemaal heel snel gaat en nu .....pffff zit ik met verlof thuis en duurt het allemaal weer zooo lang.
    maar idd meid wat iedereen zegt is waar, geniet er lekker van want het is niet niks hoor:)

4. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Heel de zwangerschap ben je aan het wachten! :D
    - De eerste keer naar de VK.
    - De eerste echo.
    - De magische 12 weken grens voorbij.
    - De geslachtsbepalingsecho.
    - De 20 weken echo.
    - De magische 26 weken grens voorbij.
    - De 30 weken voorbij.
    - De 37 weken.
    - De bevalling.
    Ik zit nu dan bij het gedeelte "de 30 weken voorbij" maar die punten daarvoor heb ik ook allemaal gehad. :) Het wachten is soms irritant inderdaad!

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hehe, ook hier herkenbaar hoor!
    Wij wisten al met 3w3d dat het raak was, en toen wilde het niet doordringen omdat het zo onverwacht was (had volgens echo's geen eisprong gehad, en ineens een posi test).
    Toen was het wachten tot een echo die de FA ook overtuigde dat ik wél zwanger was, met 5w3d.
    Vervolgens wachten tot de termijnecho, met 9w3d, en daar ook eindelijk het hartje zien kloppen.
    Dan weer een paar weken wachten tot de nekplooimeting met 12w5d, en nu is het wachten tot de 20 weken echo, wanneer we hopelijk ook het geslacht gaan zien!

Het is echt iedere keer weer wachten op de volgende dingetjes, en denk dat dat echt de hele zwangerschap doorgaat. Iedere keer echo's en bepaalde weken waarin het weer een stukje zekerder is dat het goed blijft gaan.

Ik denk dat als je echt veel kwaaltjes hebt, het eerder doordringt. Ik had eigenlijk nergens last van, alleen wel heel moe, maar het begint nu pas echt door te dringen dat het nu toch echt zo is! Komt ook voor een groot deel door het feit dat ik niet meer lekker op m'n buik kan liggen op bed, maargoed :p

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hahahaha, ja, herken het wel hoor! Ik kan ook niet wachten tot ik ons zoontje in m'n armen hou. Een zwangerschap is toch voornamelijk veel wachten en geduld hebben :D. Maar, ik vond het na de 20 weken behoorlijk veel sneller gaan dan de eerste helft hoor. Hoef nu nog maar 3 dagen te werken, heerlijk!

't Is cliche, maar probeer er toch maar van te genieten, het is ook erg bijzonder.

7. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    ooohhh gelukkig, ik hoor steeds van iedereen sdat het zo'n mooie tijd is en dat je ervan moet genieten, dus dat hou ik mij zelf ook steeds voor.

Ik kijk ook bijna iedere dag op deze site want dan kan ik zien hoever mijn banner is. haha. nog maar 218 daagjes.

Ik kan ook niet wachten om het tegen iedereen te vertellen.

Maar er komt dus ook een periode aan waarin het voor je gevoel snel gaat?

8. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Na de 20 weken vind ik het ook sneller gaan inderdaad. Ik denk dat die laatste weken wel verschrikkelijk langzaam zullen gaan..:(

9. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    De laatste weken gaan (in mijn beleving) idd super langzaam!
    Maar ik vond het eigenlijk net als topic starter vanaf het begin af aan eeeuwig duren. Na 6 weken had ik al het gevoel alsof ik 3 maanden zwanger was :p

Maar 9 maanden is eigenlijk ook lang, als je erover nadenkt! Vooral wanneer je op zoiets moois moet wachten :)

10. Trees

Trees Niet meer actief

Haha ik ook! Voor mijn gevoel ben ik nu zelfs al jaren zwanger ;). Ik kan me haast niet meer voorstellen hoe het was om niet zwanger te zijn en geen reusachtige toeter aan mijn lijf te hebben hangen.

Waarschijnlijk als de baby eruit is, ga ik mijn zwangerschap weer missen. Toch maar heel veel van genieten!

11. giraf

giraf Niet meer actief

Haha! Hier nog zo'n ongeduldig persoontje....
    Heb het idee dat ik al HEEL lang zwanger ben, weet niet eens meer hoe wijn en filet american proeven...
    Kan niet wachten tot de bevalling, maar ik 'moet' nog 5 weken, en als het even tegenzit nog 7 weken. En de mensen om me heen maar zeggen "Oh je bent er al bijna he" "Goh, de laatste loodjes voor jou"
    Dan kan ik ze wel wat aandoen ;)

12. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    Heel herkenbaar!!!!!!

dacht ik een van de weinige was...gelukkig dus niet haha! Kan niet wachten,ben namelijk zow benieuwd hoe die kleine eruit ziet en hoe het is om je uk in je armen te sluiten...

maar nu is het nog geduld hebben tot 8 juni! dan hebben we de 20weken echo........ach ja het wachten wordt straks wel beloond met iets moois...........

xx

13. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vindt het eigenlijk allemaal best wel snel gaan, nu heb ik gelukkig weinig klachten en kan nog redelijk uit de voeten al merk ik wel dat ik niet meer zo snel kan, en me wel realiseer dat het nu met de week zwaarder zal worden.

mijn remedie is niet stilzitten, lekker bezig blijven, huisje soppen, administratie op orde, eindelijk de kasten eens goed opruimen evenals de kelder, en ga zo maar door, de dagen vliegen hier voorbij!! en voordeel is dat ik na zon dagje heerlijk slaap, als ik weinig doe dan ben ik halverwege de nacht echt wakker hoor!

14. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    hier gaat het tot nu toe redelijk snel voor mij. heb tot en met eind juni genoeg te doen. maar dan heb ik verlof en hoop dat ik dan mobiel gnoeg ben om nog het een en ander te doen in huis. anders duurt het inderdaad lang als je 6 a 8 weken achtereen moet wachten op je beeb!
    want merk dat het al iets zwaarder wordt.

15. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    bedankt voor jullie reacties

Vandaag alweer 9 weken. Zou hou ik mijzelf op de been:)

16. Que

Que Niet meer actief

hihihihi

aan het einde van je zwangerschap denk je bij jezelf, pff kon ik mijn eigen kleding maar weer aan, was die buik maar wat minder. Of wat ik heb wordt ik s nachts wakker en ben ik er van overtuigd niet zwanger te zijn tot ik mijn hand op mijn buik leg.

Nee van mij mag het wel komen!!!! Gelukkig mag ik gaan aftellen, om precies te zijn nog 6 dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh ja, die laatste weken vond ik inderdaad verschrikkelijk :D Ik had het met 34 weken al gezien ;) En de gedachte dat ik misschien 2 weken overtijd kon lopen, maakte me echt gek! Gelukkig beviel ik met 38 weken en 5 dagen.

Verder herken ik het ook wel, al moet ik zeggen dat het nu veel sneller gaat dan tijdens mijn eerste zwangerschap. Gelukkig :) Alhoewel ik mezelf wel er aan moet herinneren dat ik ook nog moet genieten van deze zwangerschap! Zeker omdat het wellicht de laatste keer is.

18. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    ik vond het tot de 11 a 12 weken heeeel erg langzaam gaan en wilde het lekker tegen iedereen vertellen. maar eigenlijk daarna heb ik het gevoel dat die 3a4 weken wel heel snel gegaan zijn.. echt super snel zeg maar. hoop dat het in dit tempo blijft gaan want ik ben hiet eigenlijk ook veel te ongeduldig voor.. op naar de 20 weken echo over 5 weken!!!

19. nachtbloempje

nachtbloempje Actief lid

30 jan 2010
    113
    0
    0
    Zo herkenbaar meid. Ik ben ook net 9 weken zwanger en ik kan niet wachten tot ik de echo krijg (18 mei). En ik kan niet wachten tot ik de baby voel in mijn buik. Met de zwangerschap van mijn zoontje heb ik daar intens van genoten en ik mis het getrappel in mijn buik nog steeds, maf he

20. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    En zijn er hier meer meiden die niet meer kunnen herhinneren hoe een platte buik er uit ziet..?:)

Deel Deze Pagina