"Ongelukjes" tijdens de bevalling? Komt dat vaak voor?

Discussie in 'De bevalling' gestart door joylikesyou, 11 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joylikesyou

    26 dec 2020
    14
    4
    3
    Vrouw
    Gewoon uit nieuwsgierigheid...

    Ik volg de laatste tijd wat zwangerschapsblogs met bevallingsverhalen en het valt me op dat er vaak wat gebeurt in het - sorry daarvoor - "plas en poepdepartement" tijdens de bevalling.:eek: Dat er dus - om het even duidelijk te stellen - op vloeren wordt geplast of er op de bevallingstafel een drol uit komt. :confused: Niet bewust natuurlijk, maar dat het gewoon onverwachts of oncontrolleerbaar gebeurt. Komt dat vaak voor?
     
  2. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    Ja dat komt heel vaak voor. Zou je er vooral niet druk om maken. Je kan er echt niks aan doen en de verloskundige en ziekenhuis personeel is dat echt gewend.
    De baby gaat nou eenmaal langs dezelfde weg dus als er wat in de weg zit dan duwt de baby dat er wel uit. Klinkt smerig en als iets wat je echt niet wil maar op dat moment heb je het vaak zelf niet eens door.
     
  3. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Helemaal mee eens wat er hierboven gezegd wordt. Denk dat het percentage waarbij het niet gebeurd vele malen kleiner is dan wel.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vaak ruimt de vk of gyn dat ook meteen op en merk je het zelf niet eens. Het gebeurt echt niet bij elke bevalling, maar het is totaal niet erg als het wel gebeurt, dus gewoon afwachten wat er gaat gebeuren :)
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik vond t zelfs een opluchting! Zo dat was eruit. Ik had het écht wel door maar boeide mij totaal niet. Het is een teken dat je goed perst dus als ze poep zien, ben je op de goede weg. En gebeurt heeeeeeel erg vaak. Daar worden ze niet anders van en op t moment suprême zou je zelfs nog poepen als de koning daar staat want je zit zo in je bubbel dat t je niet boeit wie er staat

    Je kan ook voor die tijd buikloop krijgen, door de voorweeen bv en dan ben je wel leeg. Bij de oudste gebeurde er niets omdat ik leeg was.
     
  6. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Ik merkte het ook, maar kon me daar op dat moment totáál niet mee bezig houden haha! Daar sta je echt niet bij stil als je persweeën hebt, gelukkig maar :D
     
  7. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Dat je poept tijdens de bevalling is geen ongelukje. Gewoon normaal, hoort er bij.
     
    Roodborstj en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Ja dat is normaal en niks om voor te schamen.
     
  9. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik had het bij de eerste. Vlos in het ziekenhuis was er blij mee. Voor haar een teken dat ik de goede kant op aan het persen was. (Ik had geen persweeën namelijk)
     
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.114
    15.623
    113
    Vrouw
    Dat zal niet veel geweest zijn.
    Bij de 2 oudste kreeg ik eerst een lavement.
    Bij de jongste deed mijn lichaam zelf opkuis.
     
  11. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Mijn man heeft tijdens de weeën papier moeten halen en de vieze papiertjes moeten weg Gooien van me, omdat ik naast het bed stond te poepen :oops: ik schaamde me enorm, maar zat vast aan allemaal draadjes en de vk reageerde niet op de rode knop die we hadden ingedrukt dus het kon niet anders:o:

    Vlak daarna kreeg ik persweeën en zag ik bloed druppelen :confused: heb m'n man maar de gang opgestuurd anders was ik zonder vk bevallen denk ik haha
     
  12. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier bij nummer 1 geen idee bij de 2e zou ik op za ingeleid worden en werd vrijdag ochtend gebeld of ik gelijk kon komen.
    Kon dus wel maar dacht moet nog naar de wc maar echt het lukte niet meer. Bevalling ging zo snel maar echt eerst moest er wat anders uit en wilde het niet maarja tegenhouden heeft geen zin dat kan ik je wel zeggen.
    Dus knop omgezet ze komen het echt wel vaker tegen.
    Zoon was er daarna ook zo:roflmao::D
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de eerste heb ik gepoept tijdens de bevalling, ik zat op de baarkruk, ik vond het echt totaal niet erg. Bij de jongste had ik dagen ervoor last van buikloop dus bij de bevalling was ik al leeg :)
     
  14. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ja het komt vaak voor, het hoort erbij. Stiekem was ik toch wel blij dat het mij niet overkwam, bij de bevalling van mijn zoon. Ben benieuwd of ik het geluk heb dat ik het deze keer weer oversla, dat zullen we op korte termijn weten.. :cool:
     
    Roodborstj en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.361
    113
    Hier drie keer het geluk, dus het kan, haha :p
     
    RLSD en flowertje36 vinden dit leuk.
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier in bad bevallen van m’n zoontje. Je wil niet weten wat er allemaal in het water dreef..
    Voelde tijdens de bevalling al dat ik moest maar toen kwam het natuurlijk niet. Nou bij die uitdrijving dus wel..

    bij m’n dochtertje ook, toen zat ik op de baarkruk..
     
  17. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Jup, heel normaal. Het hoofdje perst eventuele ontlasting uit de darm en bij het persen gebruik je dezelfde spieren als tijdens het poepen.

    Ik vond dat zo verschrikkelijk klinken dat ik heb aangegeven dat als het gebeurde ik er niks van wou weten. Mijn man heeft nog voor de bevalling begon de opdracht gekregen dat als ik zou poepen hij dat de rest van zijn leven glas hard dient te ontkennen. Ik had het zelf door, op dat moment boeit het je echt helemaal niks. Maar hij houdt zich braaf aan de afspraak:roflmao:
     
  18. happyell

    happyell Lid

    3 mei 2017
    47
    34
    18
    Vrouw
    Bij de eerste dit ook gehad... Maar dat is wel het laatste waar ik me druk om maak haha
     
    Vogelmeisje vindt dit leuk.
  19. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier niet gehad, maar ik heb een lavement gekregen toen ik toekwam in het ziekenhuis. Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar ik denk aangezien het is België vaker in het ziekenhuis is dat je bevalt, kan je dit wel vragen bij aankomst. Misschien kan je dit ook doen?
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn zus kreeg dat thuis van de verloskundige, omdat ze aangaf last te hebben van verstopping en heel bang was dat het tijdens de bevalling er allemaal uit zou komen. Vk had zo’n microlax bij zich, en dat zorgde er dus voor dat zus ongeconstipeerd de bevalling kon doen. Plus nadat de microlax z’n werk had gedaan, werden de weeën beter en vorderde de ontsluiting ineens vlotter. Geen idee of dat vaker zo is, maar kan me bij een flinke verstopping best voorstellen dat dat letterlijk in de weg zit.
     
    Suzie01 en S2909 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina