ongepland zwanger van de vierde....de omgeving

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door isabelletje14, 22 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. isabelletje14

    isabelletje14 Actief lid

    27 jul 2014
    356
    372
    63
    Hoi,

    Ik ben zwanger van nummer 4 en deze zat niet in de planning. Nu kan ik na 4 miskramen en al het verdriet dat daarbij komt kijken, het niet over mijn hart krijgen om dit kleintje weg te laten halen, maar het nieuws moet echt even landen...

    Nu ben ik dus zwanger geraakt en weet ik niet goed hoe ik moet reageren op mensen om mij heen: opa, oma, vrienden, buren..

    Iedereen weet dat wij compleet waren en niet voor nog een kindje gingen, maar nu is het dus toch gebeurd door een ongelukje (condoom), maar ik vind dat het aan de ene kant niemand wat aangaat, maar aan de andere kant weet ik zeker dat mensen gaan vragen hoe het komt?

    En ik weet gewoon niet goed hoe te antwoorden: misschien preuts, maar ik wil mijn ouders niet vertellen dat het condoom is gescheurd, of mijn buren maar wat zou ik wel kunnen zeggen?

    Iemand ervaring, tips?
     
  2. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Gewoon zeggen dat je samen toch hebt besloten voor een 4de te gaan. Gaat niemand wat aan of t gepland gewenst of wat dan ook is.

    Jullie keus jullie leven
     
  3. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Hoi hoi!

    mijn eerste was ook zo’n mooi cadeautje :) ! We waren nog erg jong en woonden koud een maand samen toen ik zwanger bleek.
    Ik las toen dit mooie zinnetje;

    we hebben je gekregen, niet genomen. Als een cadeautje op ons pad gekomen.

    ik weet dat je kinderen nooit neemt, maar ik vind en vond het toen heel mooi op onze situatie slaan. Mijn moeder heeft zowel bij mijn 1e als nu bij de 3e erg kwalijk gereageerd. Ik heb haar gelijk de mond gesnoerd door aan te geven dat er voor haar niks veranderd en ze zelf mag kiezen of ze dit kindje verwelkomt of al vooraf wegduwt. dat doet mensen vaak gelijk goed realiseren wat hun reactie te weet brengt 0:).

    Ik heb altijd gezegd dat mijn dochter de mooiste verassing is die ik me ooit heb kunnen wensen. Niet gepland, maar dat is absoluut niet hetzelfde als ongewenst.

    ik begrijp heel goed dat het bij je moet landen, en hoop dat je snel rust vind hierin! :)
     
    Alanyali en Anoniememoeder vinden dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Allereerst toch gefeliciteerd! Mensen gaan vragen hoe het komt? Heel simpel, we hebben seks gehad en daar kunnen kinderen van komen. Zonder gekheid op een stokje. Wat je moet zeggen? Je bent niemand een uitleg verschuldigd of verantwoording schuldig. Je kan zeggen dat het een ongelukje is maar wel zeer gewenst of dat jullie gezin toch nog niet compleet voelde. Zeg gewoon waar jullie je goed bij voelen. Ik weet niet hoe ver je bent maar je hoeft ook niet meteen iets te zeggen. Wen eerst zelf aan idee en kijk of alles goed gaat.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik zou niet moeilijk doen, niet gepland maar zeer welkom. 'Ja het was voor ons ook even schrikken maar wat zijn we er blij mee!'

    Gefeliciteerd!
     
    Teacher86 vindt dit leuk.
  6. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Ag lieverd, wat vervelend dat je je druk moet maken om de reactie van anderen. Je hoeft toch niet uit te leggen hoe het komt dat je zwanger bent geworden?
    Ik zou er niet te veel woorden aan vuil maken.

    “ voor ons was het ook een verrassing, een waar cadeautje “
    “ dit kindje besloot om deel van ons gezin uit te willen maken! “

    of wat harder;

    “ haha, volgens mij hoef ik jou niet uit te leggen hoe je zwanger wordt! “
    “ je hebt zaadjes en een eitje... “


    verder zou ik niet te veel zeggen en als je een vervelende opmerking krijgt bedenk goed bij jezelf, júllie moeten voor dit kindje gaan, niemand anders. Dus een ander heeft er níets mee te maken.
     
  7. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Mensen denken altijd wel wat, zei mijn opa altijd:D en hij had gelijk. Ik zou gewoon zeggen dat de 4de een kadootje is. Dat zei mijn schoonmoeder ook bij haar 4de;).
     
  8. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Mooi zeg dat gedichtje:p
     
  9. AnnaS1988

    AnnaS1988 Lid

    11 mei 2019
    24
    7
    3
    Vrouw
    Gefeliciteerd! En grappig, ik opende een paar weken terug een topic met precies dezelfde vraag! Alleen bij ons ging het om een derde zwangerschap.

    Ik maakte er zeker weten in mijn hoofd te veel een gedoe van, uiteindelijk kregen we vooral leuke reacties. Aan de schoonfamilie hebben we verteld dat het om een zeer welkome verrassing gaat (zonder details los te laten over hoe dat kon gebeuren etc.) omdat het ter sprake kwam (schoonmoeder is behoorlijk direct ;) ). Maar de meeste mensen stellen helemaal geen vragen en wij vertellen het er niet automatisch bij ofzo. Meeste mensen reageren enthousiast, voor anderen heerst een "sterkte, zoveel kinderen is toch veel te zwaar" gevoel maar daar kun je niks aan veranderen. Als jij er maar blij mee bent :)

    Komt trouwens behoorlijk vaak voor hoor, dat volwassen mensen die precies begrijpen hoe anticonceptie werkt toch onverwacht zwanger worden. Als het maar gewenst is zou ik me daar niet te druk om maken.
     
  10. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Je kan ook simpel zeggen: we hadden nog meer liefde over.

    Het gaat niemand wat aan of het geplant is of niet en je geeft zelf aan met alle liefde dit kindje te ontvangen, dus is het ook niet gelogen. Het lijkt mij voor het kindje ook niet leuk om later te horen dat je door een gescheurd condoom kwam.
     
    isabelletje14 vindt dit leuk.
  11. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ik vind dat je überhaupt niet hoeft uit te leggen aan mensen of het gepland was of niet, cadeautje of niet.

    Natuurlijk zou ik tegen de ouders en naasten zeggen dat jullie even verrast waren als wellicht zij zullen zijn. Maar uiteindelijk weten we allemaal hoe het is gekomen, of het nou was door de pil heen, door een scheurtje of door onvoorzichtig zijn je hoeft niemand verantwoording af te leggen!
     
  12. Anoniememoeder

    Anoniememoeder Actief lid

    12 okt 2020
    162
    106
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap ❤ hoever ben je nu?

    Toevallig zitten wij in een soortgelijke situatie, ook ik maak me al druk om de reacties van anderen, maar ach.. denk maar zo mensen weten het altijd beter. Wij weten hoe gewenst deze kleine is in ons gezin, hoe pril het ook nog is wij gaan er zo onwijs veel liefde aan geven. En het blijft voorlopig nog even een geheimpje van mij en mijn man. Bij ons kwam het door een misrekening van de cyclus, maar dat zeggen we niet. We zeggen gewoon mocht er iemand naar vragen dat het ons cadeautje is wat we altijd gewild hebben, dat is namelijk ook zo. Van jongs af aan riepen zoal mijn man als ik een gezin van 4 te willen, maar door bekkeninstabiliteit nooit doorgegaan voor een vierde. Het lot heeft ons een handje geholpen ❤ om onze wens compleet te maken. Hoever ik exact zwanger ben is nog niet duidelijk dat horen we vast bij de eerste echo, vooralsnog heb ik mijn banner ingesteld op mijn langste cyclus vanaf de laatste mensturatiedatum

    Mocht je het leuk vinden om samen te kletsen over onze vierde zwangerschap, stuur me gerust een pb
     
    Striae vindt dit leuk.
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
     
    Sado vindt dit leuk.
  14. isabelletje14

    isabelletje14 Actief lid

    27 jul 2014
    356
    372
    63
    Wat een fijne positieve reacties!
    Jullie hebben er echt voor gezorgd dat ik het allemaal een stuk positiever tegemoet ga zien.

    @Anoniememoeder ik denk dat ik nu 5 weken ben. Mag 5/11 voor een echo komen!

    Ik ga je een PBTJE sturen van het weekend! Ben nu op, kapot, total.loss

    En voor de dames die zeiden dat het voor het kindje ook niet leuk is, dat hij / zij een ongelukje is. Dat dacht ik ook! Dus....ons laatste kadootje
     
    Striae en Anoniememoeder vinden dit leuk.
  15. isabelletje14

    isabelletje14 Actief lid

    27 jul 2014
    356
    372
    63

    Ik heb jouw topic gelezen! Zijn jouw ouders nog wat bijgedraaid?.
     
  16. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Snap je gevoel maar precies wat hier gezegd wordt....

    Als mensen vragen hoe dat komt... moet je ze dat echt nog uitleggen hoe babys ontstaan?

    Jouw leven jouw keuze. Niet gepland maar zeer gewenst. Het leven laat zich nou eenmaal niet leiden. Laat het even bezinken straks voel je je gezegend. Succes met je zwangerschap komt goed.
     
  17. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Ik heb weleens gereageerd met “Wie houdt er niet van een KinderSurprise?!” Was immers een verrassingsei, haha.

    Het gaat inderdaad niemand wat aan, maar tegelijkertijd maakt het ook niet uit in mijn ogen. Gepland, niet gepland, in een paar maandjes raak of ziekenhuistrajecten, nou én.

    Er komt een kindje aan, dat met oneindig veel liefde in een warm nest zal worden verwelkomd.

    Punt. :)
     
    isabelletje14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina