Ongepland zwanger van minnaar..

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Serinaxx, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serinaxx

    Serinaxx Lid

    16 mrt 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik wil graag even mijn verhaal doen, want ik ben ten einde raad..
    Ik ben 25 jaar en sinds een anderhalf jaar vrijgezel en heb een relatie van 5 jaar achter de rug.
    Een jaar geleden werd de band tussen mij en mn (inmiddels ) ex-collega steeds hechter en we kregen een verhouding. Hij heeft een vriendin en twee kinderen.
    Ik ben er niet trots op , maar we zijn inmiddels van elkaar gaan houden en lijkt van verre niet op het standaard getrouwde man-minnares cliche.
    Ik wil 1 ding voorop stellen, ik zal nooit willen dat hij van zijn vriendin en kinderen weg gaat. En dat meen ik oprecht. Hij is nu 40 en ik 25.. We houden van elkaar en we hebben het leuk en we steunen elkaar, maar ik wilde zelf iemand tegen komen en met een schone lei beginnen.
    Vorige maand had ik een blaasontsteking en kreeg antibiotica, en was behoorlijk aan de diarree. Ik was bang toen we daarna seks hadden dat de pil minder effectief zou zijn en hebben dus een condoom gebruikt.
    Die is gescheurd. Dan is er nog 1 mogelijkheid, de morning after pil. Binnen 24 uur heb ik die dus nog gekocht en genomen.
    Het onmogelijke is dus gebeurt.. Mijn angst door een paar dagen overtijd en gevoelige borsten werd bevestigd met een positieve zwangerschaptest. Ik heb het mijn minnaar meteen verteld en we hebben vreselijk gehuild. Eerlijk is eerlijk: Hij heeft het woord abortus niet in zijn mond genomen! Dat voorop. Feit is wel , dat we dit allebei niet willen of kunnen hebben in deze situatie.
    Ik heb besloten er voor te gaan en dat ik niets van hem verschuldigd wil zijn , geen erkenning en niet financieel. Dit is ons geheim, wat we ons graf in zullen moeten nemen. Ik zal moeten verzinnen naar de buitenwereld dat het een ongelukje met een ´´scharrel´´ was en ik zal veel vooroordelen over me heen krijgen. Kortom: Door het stof gaan.
    Hoe dan ook ik wil dat zijn vriendin hier niets van te weten krijgt, ik ga ons kindje groot brengen en alle liefde geven wat ik kan geven. Ook mag en wil hij ons kind wel (stiekem) zien. En wil me steunen zo veel hij kan.
    Hij respecteerd mijn keuze en wil zijn verantwoordelijkheden dragen op de manier hoe ik dat wil.
    MAAR... alsof dit al allemaal niet gecompliceerd genoeg is.. Hoe vertel ik ons kind wie zijn vader is. Of vertel ik gewoon dat dat papa is die iedere keer langs komt? En hoe leg ik uit dat papa niet thuis woont? Ik zit met mn handen in het haar..

    Ik ben tegen abortus maar een kind alleen opvoeden.. ik weet niet of ik dat wel kan! Mijn contract is vorige maand niet verlengd en heb nu een uitkering, in augustus ben ik weer verzekerd van een fulltime baan,maar tot die tijd een ww uitkering. Ook heb ik een eigen huisje, en ook een slaapkamer over..
    Ik ben nog heel pril zwanger (6 weken).. en er kan dus ook nog val alles mis gaan. Maar ik moet hier goed over na denken.. Maar ik weet het gewoon niet meer.. Ik hoop dat iemand wat advies heeft , zonder te oordelen over de situatie asjeblieft... Alvast bedankt.
    Liefs..
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Wat een vervelende situatie zeg!
    Geen idee wat je je kind moet vertellen over zijn/haar papa

    Maar ik lees dat je zeker geen abortus
    Wil dus ik zou zeggen meid ga ervoor!
    Er zijn genoeg alleenstaande mama's die het doen dus waarom zou jij het niet kunnen?
    Dat komt echt welgoed hoor!;)

    Het zal zwaar zijn maar goed dat ik het ook heus wel als je wel een partner heb!

    Dus ik zou zeggen ga ervoor en t komt best goed :
    En natuurlijk gefeliciteerd!!:D
     
  3. Emjay

    Emjay Bekend lid

    17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Meis dat soort dingen gebeuren.. het komt misschien voor je gevoel niet uit, maar het gebeurt.

    Je schrijft dat je tegen abortus bent, daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Het is natuurlijk makkelijk praten als je niet in zo'n lastige situatie zit maar als het jou dan overkomt is het ineens een stuk gecompliceerder. Ik zou je wel aanraden om je niet door wie dan ook te laten beïnvloeden om dan alsnog een abortus te overwegen want ik denk dat je daar straks eeuwig spijt van zal krijgen.

    Er zijn genoeg meiden die het alleen redden en van wat ik lees ben jij een sterke vrouw, dus dat komt echt wel goed! Weetje, mensen willen graag zoveel dingen plannen in hun leven dat ze bijna vergeten dat soms de mooiste dingen onverwacht gebeuren!

    Wat je dan straks je kindje moet vertellen... dat is natuurlijk lastig, maar daar heb je nog wel even de tijd voor joh! Je hoeft niet meteen met alle details op de proppen te komen, maar je kan vertellen dat papa nog andere kindjes heeft die hem ook heel hard nodig hebben. Of zoiets. Denk dat het uiteindelijk wel zo eerlijk is om het aan je kindje te vertellen (kijk maar naar alle trauma's die je ziet langskomen bij programma's als DNA Onbekend). Maargoed dat hoeft echt nog niet in de komende paar jaar hoor!

    Je komt er wel, daar ben ik van overtuigd. Neem de dingen zoals ze komen en denk niet tever vooruit. En geniet van je zwangerschap, het is zo'n bijzondere gebeurtenis!
     
  4. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o wat erg voor die vriendin! zonder dat je het weet heeft je vriend gewoon een kind bij een ander...
    gatverdamme wat een eikel... en voor jou heb ik ook geen goed woord over. Van andermans vent blijf je af.
    En je kan wel zeggen "het lijkt totaal niet op de getrouwde man-minnares verhouding" maar in mijn ogen is dit het klassieke beeld van zo een verhouding.
     
  5. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en nog iets... heb je al een echo gehad? Bij een morning after pil is er een kans dat de vrucht beschadigd is...
     
  6. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ben t met debby eens.. Pff
     
  7. unscientifique

    unscientifique Actief lid

    6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Eigenlijk ben ik het ook met debby eens.

    "Ik ben er niet trots op , maar we zijn inmiddels van elkaar gaan houden en lijkt van verre niet op het standaard getrouwde man-minnares cliche"
    komt op mij een beetje naief over. Dat denken namelijk de meeste mensen die in zo'n 'relatie' zitten.
    Sowieso je hele formulering vind ik vrij geromantiseerd. Je zegt 'ons kindje', ik vrees dat als het puntje bij het paaltje komt het jou kindje is.

    Persoonlijk denk ik dat de enige manier dat dit kan gaan werken je het contact met hem verbreekt. Hoe ga je anders je kind in godsnaam uitleggen wie die vent is die af en toe langskomt? De situatie is veels te gecompliceerd, ik zou er persoonlijk niet aan beginnen. Stabiele basis is belangrijk voor een baby en ik geloof niet dat je die momenteel kan bieden. En dan doel ik niet zozeer op het financiele aspect.

    En wat hem betreft, gadver wat een vuile zak is dat. Sorry, daar heb ik absoluut geen respect voor. En ik vind het ook jammer dat je daaraan mee werkt. Ik heb ook meer medelijden met zijn vriendin dan met jou.

    Ik ben net zo oud als jij maar als ik in jou situatie had gezeten had ik het hazenpad genomen. En ik ben absoluut niet voor abortus.

    Hopelijk ga je er met een dierbare over praten, want dit is niet niks om alleen te moeten doen.
     
  8. Alita

    Alita Niet meer actief

    ja meid je gaat nu reacties krijgen die niet leuk zijn...maar wat wil je anders?
    Allemaal heel leuk en aardig dat ej niet wilt dat hij van zijqn vrouw en kids afgaat...maar wat als jij die vrouw was geweest? Misschien heeft hij nog een ander? Hoe zou jij het vinden als hij jou zo zou bezeiken...jullie allebei zijn zo slecht bezig!

    En nu...nu ben je zwanger......nu zit je met een wondertje in je buik die ontstaan is tijdens leugens en bedrog,..nou lekker dan .... weer een kind het slachtoffer van de slechte keuzes die zijn ouders hebben gemaakt.
    Je kunt dit toch niet voro je houdentegenover die vrouw en zijn kinderen.....dat maakt het allemaal nog erger. Jullie zijn toch volwassen? En sta je voor de liefde die jullie hebben of is het eigenlijk helemaal niet zo belangrijk. Is het voor hem net zo belangrijk dan voor jou? Waarom heeft hij dan sex met jou en zijn vriendin......is toch geen liefde?
    Sorry als ik bot ben echt waar...maar ik schrijf alles op wat er in me opkomt en wil het begrijpen maar ik kan het niet.

    Ook snap ik niet zo goed wat je nu vraagt aan ons?
     
  9. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Je wilt niet dat hij bij zijn vriendin en kinderen weggaat, maar zij leeft nu wel in een leugen. Hoe zou jij het vinden als je vriend (zonder dat jij het wist) nog twee vriendinnen had?

    Het is niet aan jullie om te beslissen of hij bij zijn kinderen en vriendin kan blijven, dat is aan haar. De waarheid komt toch wel een keer aan het licht. Het lijkt mij dat jullie beter eerlijk alles aan haar kunnen vertellen en dat zij dan zelf kan kiezen of ze nog wil blijven.

    Denk ook eens aan je kindje! Die mag straks tegen niemand vertellen wie zijn/haar papa is! Denk je eens in hoe dat moet voelen? En is dit echt het voorbeeld wat je wil geven aan je kind?

    Ik raad je aan om eerlijk te zijn, de relatie te verbreken en iemand te gaan zoeken die er 100% voor je is. Wil je echt je hele leven genoegen nemen met de "restjes" van een ander? Gun jezelf een echte vent meid!
     
  10. Ellamalou

    Ellamalou Fanatiek lid

    22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff.... ik moet er niet aan denken dat mijn man mij dat zou aandoen. Dat hij ergens een minnares heeft en een kind. En dat die minnares dan nog weet dat hij is getrouwd! Kotsmisselijk zou ik worden. Sorry (nee, geen sorry eigenlijk) maar ik krijg het schijt van bedriegers...
    Ik vind op z'n minst dat jullie er eerlijk voor moeten uitkomen. Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten!
    Die vrouw heeft het recht te weten met wat voor een bedrieger is getrouwd!
    Dat mensen uit elkaar gaan en scheiden, nieuwe relaties aangaan enzovoort. Daar heb ik niets op tegen, maar tegen mensen die bedriegen...
     
  11. Serinaxx

    Serinaxx Lid

    16 mrt 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp heel goed dat dit meningen losmaakt wat betreft het vreemdgaan. Maar ik heb specifiek gevraagd om er niet een oordeel over te geven maar wat bruikbaar advies.
    Ik weet natuurlijk zelf ook wel dat het fout is en dat hoef ik niet in ieder bericht terug te lezen. Daarom heb ik me niet aangemeld op deze site, maar om me ook te kunnen orrienteren en misschien wat tips of meiden in een soortgelijke situatie.
    Dus asjeblieft ik smeek het.. even geen oordelen over de ´´relatie´´ wat toch niet meer terug te draaien is??
    Ik kan dat er nu even niet bij hebben ..

    Emjay en Sam20.. Bedankt voor het reageren zonder oordeel.
     
  12. jackystory

    jackystory Fanatiek lid

    10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    Beste dames,:)

    Ik denk dat ze zelf wel weet dat ze niet slim zijn geweest.
    Maar deze vrouw is een verstandige vrouw,en ik zou zeggen er zijn genoeg mannen die dat doen.
    Of je man is een gore klootzak zonder respect voor een vrouw.
    Of de vrouw geeft de man geen aandacht.
    En ja iedereen heeft gevoelens,als de vrouw geen aandacht krijgt, KAN ze ook verlieft worden op een ander.
    Ik zelf ben iemand die dan zo een relatie uit zou stappen,voor ik weer een nieuwe begin.
    Maar soms draait het anders in het leven.
    En zul je moeten roeien met de riemen die je hebt.:D

    Ik zou zeggen wees blij met je baby het is een wonder / iets moois.
    Met een uitkering kom je er wel.
    Je kan vele mooie dingen op marktplaats halen voor heel goedkoop, of zelf gratis.
    Gordijnen zelf naaien en zelf crea zijn met een kleurtje in de baby kamer.
    Dan heb je de basis al.

    Ik zelf ben zo een baby, die jij gaat krijgen.
    Mijn vader was ome harm, na mijn 12 de verjaardag kreeg ik de waarheid te horen.
    Maar als kind kom je er wel snel zelf achter.
    En mijn moeder heb ik het nooit kwaalijk genomen, ik ben zelf trots op der.
    Die heeft mij en mijn tweeling zus goed opgevoed.
    dus maak je niet te druk papa en kind zullen toch wel naar elkaar groeien, en al van elkaar houden vanaf de geboorten.

    mvg jacky story:)
     
  13. Ellamalou

    Ellamalou Fanatiek lid

    22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan is mijn raad dat jouw minnaar alles opbiecht aan zijn vrouw. Ze vechten het zelf maar uit wat en hoe ze verder willen.
    Op die manier hoef jij niet nóg te liegen en kan jouw kindje weten wie zijn/haar vader is.
    Eerlijkheid duurt het langst toch...
    Jouw kind zal écht wel willen weten wie z'n/haar papa is. En ik vind dat die daar ook recht op heeft. Of hij deel uit wil maken van het leven zijn kind kan hij dan nog zelf beslissen.

    Ik kan geen andere raad geven dan dat. Ik zie geen andere optie.
     
  14. unscientifique

    unscientifique Actief lid

    6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Iedereen in dit topic 'oordeelt' alleen zijn vallen sommige niet in de categorie die jij graag wil horen.

    Mijn advies was doe het jezelf niet aan. En ik vind je zwangerschap niet los staan van die hele situatie rondom die relatie van jullie.

    Er zit ook verschil in zwanger zijn van een ongebonden scharrel, of van iemand die een relatie heeft met kinderen. Tuurlijk kan je je kind alleen opvoeden. Dat is het punt niet. Het punt is dat je de vader van je kind wel een soort van rol wil geven (dat lees ik in je beginpost) terwijl de vader die rol al bij een ander vervult.

    Je bent nog jong, zoek een leuke man die voor de volle 100 procent voor jou gaat. Je weet niet wat voor gedonder je je allemaal op je nek haalt.
     
  15. cerberus

    cerberus Fanatiek lid

    19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    (*soms begrijp ik niet van mezelf waarom ik sommige topics lees... :(*)

    in sommige situaties zou alleen een "tele-tijdmachine".... een oplossing zijn....
     
  16. cindybaby71

    cindybaby71 Niet meer actief

    ben ik het mee eens. als hij van jou houdt dan moet hij ook zo eerlijk zijn tegenover zijn vriendin:( want als hij vreemdgaat houdt hij niet van haar.
    en als ik jou was ik zou gewoon vertellen wie de vader is,hij moet zich dan verantwoorden!
     
  17. me83

    me83 Niet meer actief

    als hij er voor jou en jullie kindje wil zijn,moet hij ook weten dat het veel gaat eisen van hem..denk aan mee gaan naar afspraken,bevalling,prikjes en noem maar op.. hoe denkt hij dit te gaan achterhouden voor zijn gezin?miss krijgt hij ook wel post over jullie kindje als hij een eigen adres op geeft..en miss wil hij financieel ook wat bijdragen,hoe gaat hij dat voor elkaar krijgen als zijn vrouw de overzichten ziet?

    ik vrees dat jullie of eerlijk moeten zijn tegenover zijn vrouw of dat je het helemaal stopt op alle fronten en een leuke vent aan de haak slaat die wel 100% voor jou en je kindje kan gaan..

    bedenk ook dat een vrouw niet achterlijk is... en miss heeft zijn vrouw zelfs al vermoedens,zou rot zijn als ze er zelf achter moet komen.
     
  18. Wihe

    Wihe Actief lid

    24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste gefeliciteerd!

    Ik ben persoonlijk ook tegen abortus, en vind het super dat jij daar ook niet voor kiest (alhoewel ik het altijd wel dubbel vind: het kind had immer geen keuze). Ik weet niet of jij je schuldig voelt, maar ik vind dat iedereen 'fouten' maakt. Daar komt bij dat je wel de voorzorgsmaatregelen en de maatregelen achteraf hebt genomen die mogelijk waren (condoom/morning-after pil). Voel je vooral niet schuldig, jij wil er voor hem zijn, meer kun je niet doen.

    Financieel etc. ga je het makkelijk redden om je kind alleen op te voeden. Je geeft aan dat je vanaf augustus ook weer een baan hebt, dus dat is positief. Houd er wel rekening mee dat wanneer jij straks weer moet werken, je wel oppas/opvang op tijd regelt. Het wordt zeker zwaar, alleen, snachts de huilende baby voeden etc en dan de volgende dag weer werken. Maar volgens mij ben je een sterke vrouw en komt dat zeker goed.

    Naast het financiele heb je natuurlijk nog de andere kant. Emotionele/Sociale/Complexe situatie.
    Mijn advies: praat met de man, leg hem uit dat jij niet wilt liegen. Hij staat achter jou, zoals hij aangeeft. Wees open en eerlijk. Want ben het er wel mee eens dat je een kind later niet kan verzwijgen wie de vader is, terwijl je met 100% zekerheid weet dat hij het is.
    Daarnaast, snap ik ook dat het dubbel is (omdat je niet wilt dat die vriendin/vrouw erachter komt). Maar nu leeft ze met een man waarvan ze denkt dat hij van haar houdt, dat zij hem kan vertrouwen en het allerminst is waar. Eerlijkheid duurt het langst zoals al eerder aangegeven is. Denk dat jij er dan ook eerder rust mee hebt, meer van je zwangerschap kan genieten etc.

    En tja, dan wordt het wat heter onder de voeten van de minnaar. Hij kiest er met 2 kinderen voor om vreemd te gaan, en wie zich aan de kachel brandt moet op de blaren zitten. Eigenlijk neem je het voor hem op op dit moment, verzwijg je een leugen (en moet jij door het stof) voor hem. Terwijl hij er natuurlijk net zo 'schuldig' aan is en in mijn inziens nog meer wanneer hij van jou verwacht dat jij het voor je houdt). Weet niet of dat zo is, maar mocht het zo zijn, dan is dat natuurlijk lekker makkelijk voor hem.

    Succes meid! Je komt er vast uit, maar wees eerlijk. Naar je kind, en naar je zelf! Waarom zou alleen jij door het stof moeten gaan (en daardoor ook je kind later) om er voor te zorgen dat hij zijn hoofd rechtop kan houden.
     
  19. Jente2010

    Jente2010 Fanatiek lid

    21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

    om te beginnen proficiat.

    wat betreft je relatie: ik vind niet dat je jezelf iets kwalijk moet nemen. ik ben bedrogen terwijl ik zwanger was. ben ik kwaad op die vrouw?? nee hoor zij was single.
    keur ik bedriegen goed? nee maar het gebeurt nu eenmaal vaak. is dat een ramp? eig niet zijn veel ergere dingen in het leven.

    ik hoop voor je dat je kindje gezond is. ben er zeker van dat je het alleen ook kan.

    wat vertel je je kind? geen idee zo ver ben ik ook nog niet. ik zie wel als ze me later vragen stelt, wat ik wel en niet vertel.
    of je vriend eerlijk moet zijn? dat is zijn leven. ik vertel aan de vriendin van men ex toen ook ni pas op ik ben zwanger van hem he. dat is zijn leven. wil hij dat niet vertellen, mij best. ik moei me daarin niet.

    ik voed mijn meid alleen op. is dat zwaar? ja maar denk ni zwaarder als in relatie, toch niet als ik collega's hoor klagen dat hun mannen weinig tot niks helpen. dan ben ik blij dak alleen ben, want daarin moet ik me al ni opjagen :)

    doe gewoon waar je je goed bij voelt. en geniet van je zwangerschap.

    succes
     
  20. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Meid als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.

    Je hebt al het mogelijke om geen zwangerschap te krijgen gedaan,en dit wondertje heeft ervoor gekozen om lekker dwars te zijn en toch te groeien:)

    Idd wat iemand al zei jij hoeft je niet kwalijk te voelen tegen over zijn vrouw. Jij bent single en we weten niet of hij meteen gezegd heeft dat hij een vrouw en 2kindjes had, of pas toen jullie gevoelens voor elkaar gegroeid waren.
    Hij is fout dat zeker maar het kan ieder ander overkomen.
    En iedereen hier kan je wel zo aanvallen. Totdat ze zelf in zo'n situatie zullen komen.

    Ik ben wel benieuwd hoe hij het allemaal gaat combineren met het nieuwe kindje en zijn (gezinnetje) en idd als hij kosten wil betalen hoe gaat hij zich verantwoorden.

    Het gaat er alleen maar beter op worden meid. Qua papa en kindje zijn zorgen voor na de bevalling mischien biecht hij het zelf nog wel op aan zijn vrouw.

    Voor nu trek je absoluut niks aan van sommige zp'rs hier die hebben altijd wel commentaar op een ander, laat ze maar eens eerst naar hun eigen thuis situatie kijken voor ze over jou verhaal oordelen.

    geniet van het wondertje in je buik meid. Xxxxx
     

Deel Deze Pagina