Ongepland zwanger

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Jackie1997, 27 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie1997

    Jackie1997 Nieuw lid

    27 sep 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Ik zal me meteen even voorstellen,

    Ik ben 21 jaar, woon nog bij mijn ouders en ben nu 5 weken zwanger.
    De vader wil er niks mee te maken hebben, we hebben ook geen relatie (gehad).
    Ik wil het heel graag houden, maar ik ben heel bang voor de reactie van mijn ouders.

    Heeft iemand tips om het gesprek te starten? Normaal praten we niet echt over zulke dingen

    Groetjes jackie
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Kun je het je financieel veroorloven om het kindje te houden? Heb je een vaste baan?
    Kun je binnen nu en korte tijd het huis uit?

    Hoe je het gesprek moet starten? Ik zou aan de tafel gaan zitten met thee en gewoon vertellen waar het op staat. Even door de zure appel heen.
     
  3. Tove

    Tove Niet meer actief

    Wat maakt je precies bang?
     
  4. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Hoi Jackie,

    Kan me voorstellen dat je het eng vindt om het jouw ouders te vertellen, maar ik denk dat als je het eenmaal hebt gedaan het ook een enorme opluchting kan zijn.

    Ik zou inderdaad gewoon op een moment dat jullie met z'n 3en zijn (tijdens avondeten bijvoorbeeld?) het vertellen. Begin bijvoorbeeld het gesprek door te zeggen dat je ze wat belangrijks wilt vertellen. Wees dan ook meteen duidelijk dat jij het kindje heel graag wilt houden, dat je daar al veel over nagedacht hebt. Ik denk niet dat er veel meer tips zullen bestaan, het is toch een gesprek die je (met wellicht tegenzin) moet gaan voeren.

    Verder wil ik je zeggen dat ik het heel knap vind dat je dit wilt gaan doen, kan me voorstellen dat het allemaal niet makkelijk is en dat het ook een enorme drempel is om zoiets tegen jouw ouders te zeggen.

    Ik wil je heel veel succes wensen en hoop dat je een fijne reactie krijgt van jouw ouders.
     
  5. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Oh, alsof ik mijn eigen verhaal van 4,5 jaar geleden lees! Alleen was ik 23, maar net zo bang voor de reactie van mijn moeder.

    Ik heb het uiteindelijk gewoon gezegd (ook omdat ik al 12 weken opweg was) en ik denk dat ik er meer moeite mee had dan mij moeder.

    Ze zei ook “ja, natuurlijk had je beter op moeten passen, en ja, je woont nog thuis, MAAR je bent wel volwassen. Dus van de rest van de wereld moet je je niks aantrekken.”
     
  6. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ben je bang voor hun oordeel? Dan kan je wel eens aangenaam verrast worden! Inderdaad even door de zure appel heen bijten en hopelijk krijg je steun en fijne reacties :thumup:
     
  7. Jackie1997

    Jackie1997 Nieuw lid

    27 sep 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Financieel gaat het lukken, heb een eigen bedrijf, het kindje kan later gewoon mee naar het werk dus dat is ook geen probleem.

    Iedereen bedankt voor de tips! Ik ga morgen (als ik het durf) aan mijn moeder vertellen. Denk inderdaad dat het in ieder geval gaat opluchten, en dat ik hopelijk kan genieten van mijn zwangerschap
     
  8. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Succes met het vertellen aan je ouders ! Ze zullen vast eerst schrikken maar daarna kunnen ze je vast steunen, Succes met je zwangerschap :)
     
  9. Nelllie

    Nelllie Fanatiek lid

    26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hoe is het vertellen gegaan??
     
  10. Jackie1997

    Jackie1997 Nieuw lid

    27 sep 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Op dit moment zit ik bij de abortus kliniek, het werd niet goed opgenomen en ik red het niet alleen
     
  11. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Oh wat jammer dat ze je niet steunen :( Veel sterkte de komende tijd
     
  12. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.518
    2.445
    113
    Wat heftig dat ze je niet steunen! Weetje zeker dat je dit wilt? Als je een eigen bedrijf hebt en aangeeft het financieel zelf aan te kunnen, waarom neem je nog niet even de tijd om alles voor jezelf op een rijtje te zetten. Je wou het nu die zo graag houden, als je dit doorzet ben ik bang dat je hier heel veel spijt van gaat krijgen. Je hebt nog de tijd. Denk er goed over na meid!

    Sterkte en wijsheid toegewenst!
     
  13. Jackie1997

    Jackie1997 Nieuw lid

    27 sep 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Het zal wel heftig worden, maar kan het kind geen stabiele toekomst geven, dus voor het kindje is het beter. Later hoop ik met een eigen huis (en hopelijk een man) wel een kindje te kunnen krijgen
     
  14. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Een abortuskliniek terwijl je het kindje graag wilde houden?

    Krijg het idee dat je voor de keuze bent gesteld om of het te laten aborteren of het huis uit te gaan, correct me if I'm wrong...

    :(

    Waarom denk je dat je het niet alleen redt?
     
  15. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Wil je trouwens niet ompraten ofzo, ik vind dat iedereen eigen keuzes mag maken.
    Maar ik hoop wel dat dit geen overhaaste beslissing is waar je spijt van krijgt.

    Veel sterkte gewenst!
     
    Mellshariff vindt dit leuk.
  16. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    O nee, wat heftig!! Wat balen dat je ouders je hier niet in steunen. Denk wel nog eens goed na of je het echt wilt weghalen. Niet alleen met je verstand maar ook met je hart. Je gaf aan dat je het zou redden in je huidige situatie. Het klinkt idd alsof je ouders je op straat zetten als je het blijf houden, is dat ook zo?
    Is er geen mogelijkheid dat je het huis uit ga met je kindje? Er zijn ook moeder kind huizen waar jij met je kleintje een goede start kan gaan maken. Hier leren ze je om uiteindelijk op jezelf te gaan wonen. Denk alsjeblieft nog even goed na voordat je deze beslissing ga maken voor je ouders en niet voor jezelf.
     
  17. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Je heb recht op allerlei toeslagen en hulp als een alleen staande moeder dus het is volledig je eigen keus als je wil red je jezelf met kind prima .
     
  18. Mellshariff

    Mellshariff Bekend lid

    22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Waarom denk je dat je het alleen niet red als je financieel goed zit??. Ik kom van het kamp en was 19 toen ik zwanger raakte van een Marokkaan, en zoiets is echt een hele grote not done iets in het cultuur. Ik was ook doodsbang en had niet eens een baan. Maar was wel vast besloten om te vechten voor dat kindje. Heb heel lang ruzie gehad met ouders en broers maargoed. Die ruzie is ondertussen weer voorbij heb een zoontje van 5 en ben getrouwd met diezelfde Marokkaan en ons 2e is onderweg. Waar een wil is is een weg, en ik zou zeggen dat alleen jij weet wat goed is voor je. Veel sterkte !
     
    Nieuwsgierigbijtje, Indire, Dotjes en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Inderdaad wat de dames hierboven al zeggen, maak geen overhaaste beslissing! Je zei zelf al dat je het kindje wil houden, ga jouw eigen gevoel niet negeren. Het zou zo ontzettend vervelend zijn als je spijt hebt voor de rest van jouw leven. Er zijn inderdaad ook toeslagen etc voor alleenstaande mama's.

    Denk hier voor jezelf nog even overna, je hoeft niet meteen te beslissen! Dan kun je een weloverwogen beslissing maken. Ik wens jou heel veel succes en sterkte, wat een vervelende situatie voor jou.
     
  20. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Wat heftig voor je! Ik zou zeggen kies voor JOUW gevoel en niet dat van anderen. Anders kan het in een later stadium wel eens heel moeilijk voor je worden, want gevoel is op de lange termijn niet te onderdrukken.

    Veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina