ongesteld ALTIJD 14 dgn na eisprong??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ann1, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Kan iemand mij het volgende vertellen.
    Hoop niet dat mijn vraag te dom is.... maar het is even iets wat ik me afvroeg:p
    Is de eisprong altijd 14 dagen voor je opnieuw ongesteld wordt?

Met andere woorden: als je je eisprong duidelijk voelt, moet je dan 14 dagen later ongesteld worden?

Ik ben begin april gestopt met de pil, dus weet nog niet hoe mijn cyclus eruit ziet.
    Ik denk echt de eisprong gevoeld te hebben, was eigenlijk gewoon duidelijk. Word ik ongeveer 14 dagen later dan ongesteld? Of kan er veel meer tijd tussen de eisprong en menstruatie zitten?
    Groeten Ann

2. jongemoeder21

17 nov 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb welleens op een ander forum gelezen dat het ALTIJD 14 dagen is... dus daar ga ik ook vanuit alleen sommige mensen hebben 12 of juist langer..... en die voelen ook hun eisprong....

groetjes

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    domme vragen bestaan niet!
    je ongi komt niet precies 14 dagen na je eisprong. Verschilt per vrouw, bij de een is het na 11 dagen, de ander 13.

Net zoals het voelen van de eisprong, de een voelt het wel de ander niet. Soms kun je ook denken dat het je eisprong is maar is het toch niet. Om inzicht te krijgen in je cyclus zou je kunnen gaan tempen.
    Elke morgen als je wakker wordt opzelfde tijdstip tempen en dit bijhouden. Ik houd het bij op een internetsite, zie mijn handtekening (my ovulation chart)

4. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ik heb nu al 2x mijn menstruatie gehad 19 dagen na eisprong... volgens mij is 14 gemiddeld ofzo ( sowieso bij cyclus van 28 dagen). Ik heb een cyclus van ongeveer 33/34 dagen.

5. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Oja,nog een stukje van Wikipedia:

De tweede fase wordt luteale fase genoemd en begint op het moment dat de follikel gesprongen is, en de eicel er uit verdwenen is. De granulosacellen van het follikel veranderen van vorm en worden granulosa luteïnecellen. Onder invloed van het LH zullen deze granulosa luteïnecellen progesteron gaan produceren. Het follikel zonder eicel wordt geel lichaam (corpus luteum) genoemd en zal nog enkele dagen de productie van progesteron blijven voortzetten. Onder invloed van de progesteron (en ook oestrogenen) verandert het baarmoederslijmvlies waarbij de slijmklieren secreet produceren en afgeeft, en zo klaargemaakt wordt voor de innesteling van het embryo. Deze fase heet daarom ook wel de secretoire fase. Als dit geel lichaampje enkele dagen later stopt met de hormoonproductie, doordat het niet ondersteunt wordt door een zwangerschap geproduceerd hormoon hCG, zal het baarmoederslijmvlies ten gronde gaan en een bloeding optreden (zie verder). Deze fase duurt bij 10% van de vrouwen met een regelmatige cyclus ongeveer 14 dagen, maar blijkt te kunnen variëren van 7- 19 dagen. Bij vrouwen met een onregelmatige cyclus is de onzekerheid nog groter. Meer dan 70% blijkt vruchtbaar voor de 10 of na de 17 dag van de cyclus. De eisprong kan ongeveer 14 dagen voor de volgende menstruatie geschieden, maar ook veel eerder of later. Dus niet noodzakelijk rond de 14e cyclusdag. Het tijdstip van de eisprong kan dus niet bepaald worden door enkel een aantal dagen te tellen sinds het begin van de cyclus of terugtellen vanaf het eind van de cyclus; vooral als de duur van cyclus van de vrouw onregelmatig is.

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

De tijd tussen ei en ongi verschilt per vrouw. 14 dagen is het gemiddelde, dus het is niet perse zo. Bij mij kwam ie bv. vorige maand 11 dagen na ei. Geloof dat het normaal is als je ongi binnen 11 tot 18 dagen na je ei komt.

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dit veschilt echt per vrouw.
    Maar als je een langere cyclus hebt betekend dit niet dat je period tussen ei en ongie langer is. Ook bij en cyslus van 28 dagen kun je je eisprong eerder of later hebben.

Voorbeeld van mijn cyclus:
    Dag1 Ongie
    Dag 7 net van ongie af
    Dag 9-11 eisprong
    Dag 30 Ongie

De enige manier om er echt achter te komen wanneer je je eisprong hebt zijn ovulatie testen. ;)

8. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen heel erg bedankt voor de snelle reacties.
    Had inmiddels ook al verder gekeken op internet.
    Altijd gewoon weer afwachten dus.
    Had echt een hoop symptomen van zwanger zijn, maar dat kan allemaal met het ontpillen te maken hebben! En ik denk dat het ook daarvan is.
    Ben inmiddels van een hoop symptomen ook weer af sinds vandaag, ook geen goed teken denk ik. Ben alleen nog aardig moe en voel steekjes onder in mijn buik, zoals een beetje ongesteldheidspijn, maar dan nog niet zo erg, en heb ook nog een opgeblazen gevoel in mijn buik.
    Ben benieuwd wanneer ik ongesteld word....

Deel Deze Pagina