Ongesteld worden 14 dgn na eisprong?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ann1, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Mirjam Brigite en Imke

Is de eisprong altijd 14 dagen voor je opnieuw ongesteld wordt?

Met andere woorden: als je je eisprong duidelijk voelt, moet je dan 14 dagen later ongesteld worden?

Het zit namelijk zo.

Mijn cyclus is op 13 april begonnen. Toen ik eigenlijk de pil weer moest slikken heb ik dat niet meer gedaan. Ben toen dus pas gestopt met de pil. Ik weet dus nog niet hoe mijn cyclus verloopt zonder pil.
    Op de calculator kon ik zien dat mijn eisprong op 27 april zou plaatsvinden als ik een cyclus van 28 dagen zou hebben.
    Ik heb 25 t/m 28 april erg last gehad van mijn buik, voornamelijk links een beetje onder de navel en het ergst was op 27 en 28 april.
    Op 28 april had ik slijm in mn broekje zitten, dat een draadje werd toen het tussen mijn vingers zat en ik deze uit elkaar deed (heb gelezen op een site dat je dan je eisprong hebt)
    Stel dat dat dus inderdaad de eisprong is geweest, kan ik er dan vanuit gaan dat ik 14 dagen later ongesteld moet worden? Of kan het, ondanks de eisprong, toch zo zijn dat dat veel langer wegblijft?

Bedankt alvast, gr Ann

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het is een ongeveer gegeven. Dus het kan 14 dagen zijn maar ook 16 of 20.
    Na drie cyclussen kan je pas iets zeggen of jou eigen cyclus. Dit betekent niet dat je niet voor een zwangerschap kan gaan hoor. Maar het is even afwachten of je net zo;n regelmatige cyclus hebt als dat je nabootst met de pil.

Imke

Deel Deze Pagina