Ongesteldheid duurt 1 dag, wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Julied, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julied

    Julied Actief lid

    23 jan 2009
    274
    0
    0
    Belgium
    Hallo meiden

    Even een vraagje: wie heeft er op NOD ook slechts 1 dagje minimaal bruin bloed verloren en daarna niets meer? En waren jullie zwanger of was dit gewoon jullie ongesteldheid?

    Vermeld misschien ff bij hoelang jullie gestopt zijn met de pil?

    Ikzelf: vorige maandag enkele druppels bruin, vrijdag 1 druppel roze en nu niets meer! Heb vorige dinsdag negatief getest.
    en ben 15 maanden gestopt met de pil

    Groetjes
     
  2. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Ik had altijd maar 1 dag mijn ongi, maar volgens de gyn kan het bij sommige ook een innestelbloeding zijn, dus als je normaal anders ongi wordt zou ik een testje doen

    Liefs daantje
     
  3. mosie

    mosie Actief lid

    15 jan 2009
    479
    0
    0
    Ik had ongeveer 3 dagen licht bloedverlies. Dit is nooit helderrood geweest. Dit bloedverlies was maar een paar dagen voor mijn nod en ik had mezelf dus al op rood gezet, maar omdat het nooit echt doorbrak zoals het zou moeten heb ik toch maar getest en ik ben dus wel zwanger. Als je normaal gesproken altijd een normale menstruatie hebt, zou ik nog een keer testen als ik jou was. Het kan misschien ook wat anders zijn, maar ik zou het niet als een echte menstruatie rekenen en een zwangerschap niet uitsluiten.
     
  4. manonn

    manonn Fanatiek lid

    25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Ik ben in November 2008 gestopt met de pil.
    Nadat ik mijn laatste pil heb genomen, werd ik na een paar dagen ongesteld.
    Dit was een ongi van 5/6 dagen. Zo is het altijd. :)
    Toen de keer erna was het ook 5/6 dagen, ..

    Toenn.. Toen was het ineens maar een ongi van 2 tot 2,5 dag.
    En de aller laatste keer was het een ongi van 1,5 tot 2 dagen.
    Het was veel en veel minder als 'normaal', maar wel rood bloed.

    Ik ben benieuwd naar deze aankomende keer?!
    (Al hoop ik natuurlijk dat ik het helemaal niet word! )

    Liefs!
     
  5. heitjekarweitje

    heitjekarweitje VIP lid

    14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hee Julied!
    Nou ik ben klaar met schoonmaken hoor ;)
    Ik zal hier ook nog een keer mijn verhaaltje zettten, misschien dat er meiden zijn die hetzelfde hebben gehad... ?

    Donderdag was mijn NOD. 's avonds rond 11 uur heb ik bruin slijm gehad en 's nachts begon het rood en bruin bloed te worden. Die dag erop (vrijdag) heb ik niet eens een kleine ob volgekregen en was het 's avonds alweer opgehouden. Zaterdagochtend heb ik een testje gedaan maar die was negatief.
    Ik vind het maar raar want je kan pas van een echte menstruatie spreken als je minimaal 2 dagen helderrood bloedverlies hebt.
    Heb wel krampjes gehad, nog steeds eigenlijk af en toe steekjes in mn onderbuik.
    Ik weet nu niet of ik naar de volgende ronde moet of niet?
    Heb trouwens wel een ei gehad op de 18e of 19e feb. (ik voelde hem en heb toen ovu-testjes gedaan).

    Wat denken jullie? Kan het een zeer late innesteling zijn? (dat mijn eitje dus 14 dagen lang heeft rondgedobberd eerst) of toch mijn ongi? Moet ik naar de HA om het een en ander uit te sluiten?
    O ja, mn temp is wel gezakt naar 36.2 nu (was vorige week nog 36.6 maar ik temp niet op een vast tijdstip, gewoon als ik wakker word)
    oja 2, ben eind december gestopt met de pil en na ontrekkingsbloeding na 29 dagen gewoon goed ongesteld geweest (3 dagen). Tijdens de pil ws ik altijd 5/6 dagen ongi en voor de pil altijd heel regelmatig iets van 6 dagen...
     
  6. heitjekarweitje

    heitjekarweitje VIP lid

    14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Julied, heb je sinds vorige week dinsdag niet meer getest?
    Ik zou er nog eentje wagen als ik jou was. Je weet maar nooit!
    Laat je het weten?
     
  7. Julied

    Julied Actief lid

    23 jan 2009
    274
    0
    0
    Belgium
    Hoi hoi hier ben ik weer :)

    @ Heintje:
    Blij dat het kuisen alweer achter de rug is :)
    Nou zoals ik al zei, beter eens bij HA gaan, kan je nooit kwaad mee doen en die kan je dan gerust stellen.

    Ik heb sinds vorige dinsdag geen test meer gedaan, omdat ik niet echt een gevoel heb zwanger te zijn en ik doorgaans op mijn gevoel afga :)

    Ik wil wel nog eens een testje wagen maar weet niet wanneer ik dit dan best doe. Stel dat het een late innesteling was dinsdag, dan moet ik toch een week wachten alvorens nog eens te testen?

    Groetjes
     
  8. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.484
    218
    63
    @heitje; zie dat je er ook nog niet uit bent.
    hier hetzelfde verhaal, zit nu op dag 31 en nog steeds geen menstruatie doorbraak. had gisterochtend wel bruinverlies maar verder niks meer.
    nu vandaag weer over op het lichtroze, niet eens de moeite om iets te gebruiken, dus alleen bij het afvegen. denk dat ik er morgenochtend nog een testje tegen aan gooi. je weet maar nooit.
     
  9. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hoi meiden

    Ik ben eind september gestopt met de pil, eerst twee (eigenlijk 3 maar eerste telt niet) keer 'normaal' ongi geworden. Toen 1x 1 dag echt bijna niets en alleen bruin. Toen 1x 1 dag ook heel weinig maar wel een beetje rood. Nu ook weinig maar wel twee dagen en ook rood. Wel steeds regelmatig.
    Ik hoop dat dit betekend dat het de goede richting in gaat en weer 'normaal' wordt. Volgens mijn huisarts is dit normaal na pil gebruik en hoef ik me geen zorgen te maken.

    Ik ben wel benieuwd of er middeltjes zijn op het beter op gang te helpen, zoals tarwekiemolie of teunisbloemolie, of is dit alleen als het onregelmatig is. Iemand ervaring hiermee?
     
  10. anoniemmeisje

    anoniemmeisje Actief lid

    5 mrt 2009
    122
    0
    16
    hey,
    ik zit er nu ook mee. was 5 dagen overtijd toen kwam er wat bruin oud spul uit. niet veel. Nu nog steeds beetje bruinig maar nog steeds geen bloed. moet ik dit nu als periode zien?
     
  11. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wie zegt dat dan?
    Ik ben altijd maar 1 dag ongi en dat is toch wel echt gewoon een ongi hoor!
    Is ook niks mis met mij, ben helemaal nagekeken door de gyn.

    @Julied: gewoon nog een keer testen.
    Is die negatief, dan zou ik het bloed als ongi beschouwen.
    Als je dan op je nieuwe nod weer maar zo weinig verliest, dan zou ik toch eens bij de dokter langsgaan voor een bloedtest.
     
  12. Roxy83

    Roxy83 Actief lid

    4 mrt 2009
    235
    0
    0
    mijn laatste "ongesteldheid" was ook een paar daagjes heel licht bruin verlies en een dag veel bruinverlies. Ik wist ook niet goed of ik het als ongesteldheid moest tellen want ik voelde me niet zwanger. Heb de assistente van de huisarts gebeld en volgens haar kon ik het gewoon als ongesteldheid tellen en anders als ik het zeker wilde weten moest ik maar een test doen (dit heb ik niet gedaan want voelde me toch niet vreemd) nu ben ik dus erg benieuwd hoe mijn volgende ongesteldheid gaat.
     
  13. heitjekarweitje

    heitjekarweitje VIP lid

    14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik ben aan het zoeken gegaan waar ik dat heb gelezen dat je minimaal 2 dagen ongi moet zijn, kan het niet meer vinden :(
    Dit vond ik wel:

    Mijn menstruatiecyclus is ontzettend kort, is dat normaal?

    Indien je een menstruatiecyclus hebt die korter duurt dan 24 dagen, dan spreekt men van polymenorroe.

    De mogelijke oorzaken van oligomenorroe (lange cyclus) lopen gelijk met die van polymenorroe (korte cyclus). Als de laatste menstruatie laat en pijnlijk was, moet je denken aan een miskraam of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Een andere oorzaak is een cyste op de eierstokken. Doorgaans heb je dan hele perioden geen bloedingen, afgewiseld met perioden van onregelmatige bloedingen zonder pijn. Verdere mogelijke oorzaken zijn een te traag werkende schildklier, een ontsteking van het baarmoederslijmvlies of het begin van de menopauze.

    Bron: http://www.menstruatie.net/index.cfm/174
     
    Yassie1984 vindt dit leuk.
  14. mammamia

    mammamia Niet meer actief

    Ik had afgelopen zaterdag een zw. test gedaan maar die was negatief... even later ging ik naar de wc en veegde ik bruinig/rozig bloed weg, daarna nog een paar roze/rood achtige stipjes (echt heeeeel weinig, heb geen tampon of maandverband ervoor hoeven gebruiken) zondag wat rozige slijm (ook heeeel weinig)... en nu al 1,5 dag niks meer... af en toe last van ongi krampjes (heel licht)... zit al wel op dag 73 van mijn cyclus (onregelmatig na stoppen met pil)..

    Wat zou dit kunnen betekenen? Komt mijn ongi eraan, is het een innestelingsbloeding geweest... (kan dat nog zo laat in de cyclus)?
    Ik ben al 2 keer gewoon ongi geworden (1e keer 3 dagen, 2e keer 3/4 dagen plus nog een paar dagen bruinverlies) na het stoppen met de pil, maar heb dit nog niet eerder meegemaakt:S
     
  15. jojo29

    jojo29 Bekend lid

    4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi ik heb een cyclus van 25 dagen en ben ook een dag echt ongi tweede dag is het al bijna over en er is ook niks met mij aan de hand volgens de gyno het kan als je maar gewoon een eiersprong heb dan kan het geen kwaad dus daar moet je op letten.

    en verder kan je ha om advies vragen.

    gr jojo
     
  16. jojo29

    jojo29 Bekend lid

    4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi ik heb een cyclus van 25 dagen en ben ook een dag echt ongi tweede dag is het al bijna over en er is ook niks met mij aan de hand volgens de gyno het kan als je maar gewoon een eiersprong heb dan kan het geen kwaad dus daar moet je op letten.

    en verder kan je ha om advies vragen.

    gr jojo
     
  17. heitjekarweitje

    heitjekarweitje VIP lid

    14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Heb je dat iedere maand dan? Want dan kan het idd denk ik geen kwaad, zeker als je gewoon eitjes produceert ;)
    Denk dat hier in dit topic de vragen er meer zijn omdat je 'ineens' maar 1 dag ongi bent en dit juist niet gewend bent....Dus normaal zeg maar 3 dagen of meer ongi en nu ineens zo weinig. Dan is het wel vreemd denk ik...
     
  18. Julied

    Julied Actief lid

    23 jan 2009
    274
    0
    0
    Belgium
    Inderdaad Heitje

    @Jojo: als je dan die ene dag ongesteld bent, is dat dan rood en veel? Want ik had halve dag bruin en slechts enkele druppels...
     
  19. jojo29

    jojo29 Bekend lid

    4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi
    nou nee rood met bruin niet super veel.
    maar mijn ongi rommelt ook hoor ik heb wel een keurige cyclus van 25 dagen maar zoals nu heb ik ook al vier dagen voor mijn ongi oudbloed dat had ik ook 2 maanden geleden nooit maar hij is wel kort.

    het kan er ook aan liggen als je je ergens druk om maakt stress enzevoort dat je een maand een rare periode heb. ik zou me niet zoveel zorgen maken wacht de volgende cyclus af en heb je het weer ga naar de ha zei kan je misschien meer vertellen.

    tja het is ook moeilijk om het zo via dit uit te leggen

    gr jojo
     
  20. Julied

    Julied Actief lid

    23 jan 2009
    274
    0
    0
    Belgium
    Nou ja, maar ik ben al meer dan een jaar aan het proberen. En ik heb dus geen nieuw bloed verloren, dus geen ongesteldheid en wel eisprong en zo gehad, dus volgens dokter is dit niet normaal.
    Ik maak me geen zorgen maar hoop wel dat het op zwangerschap wijst...
     

Deel Deze Pagina