ongeveer 10 kg afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Silke27, 19 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silke27

    Silke27 Lid

    4 jun 2019
    42
    23
    8
    Vrouw
    Precies zoals de titel zegt, ik wil graag rond de tien kilo afvallen..
    Dat valt precies een beetje tussen de twee afval topics hier die al bestaan.

    Na vier kinderen zijn er ongemerkt wat kilo's blijven hangen en toen ik opeens drie dagen per week ging werken zijn er nog wat kilo's bijgeplakt en die wil ik er nu graag af.
    Maar ik merk dat ik in mijn eentje wat moeite heb om de motivatie te houden.

    Zijn er toevallig nog meer mama's (to be) die er ook rond de tien kilo af willen en die zin hebben om mee te kletsen, mee te denken, ideeen uit te wisselen en elkaar gewoon een beetje te ondersteunen?

    Ik denk dat samen afvallen veel gezelliger is dan alleen :)
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Ja! Ik! Na twee zwangerschappen is er bij mij ook ongeveer 10 kilo achtergebleven. Ik weet precies wat ik moet doen om af te vallen (ik ben voor de eerste zwangerschap met succes heel veel afgevallen), maar het blijft er bij.. Het welbekende knopje wat om moet is zoek :oops:
     
    Lils en Silke27 vinden dit leuk.
  3. Silke27

    Silke27 Lid

    4 jun 2019
    42
    23
    8
    Vrouw
    Heej:) gezellig!

    Hoe ben je de eerste keer zoveel afgevallen?

    Ik moet meer gaan bewegen naar moet daar echt even een weg in vinden met een baan, een huishouden en vier kindjes..

    En eten haha! Kleinere porties (ik ben een beetje gewend geraakt aan de porties die ik kon eten toen ik mijn tweeling borstvoeding gaf) gezonder en niet snoepen.

    Maarja, dat gaat dan drie dagen goed en dan opeens niet meer;)

    Ik merk dat energie ook echt meespeelt.. als ik energie heb kan ik gezonde lunch of snacks voorbereiden voor de volgende dag maar als ik moe ben dan is een broodje bij de kantine toch het makkelijkst..
     
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    De eerste keer ben ik afgevallen door veel te bewegen en rond de 1400/1500 kcal per dag te eten. Dat is op zich niet moeilijk, maar het is precies wat je zegt dat je energielevel een grote rol speelt. Ik werk ook drie dagen (vaak meer ivm verplichte studiedagen/terugkomavonden en regelmatig moet ik 's avonds thuis ook nog eea voor mijn werk doen) en overdag met de kinderen/speelafspraakjes (en dan heb ik er maar 2, petje af voor jou met 4!), het huishouden, de was, etc.. Dan heb ik 's avonds geen puf meer om wat te doen o_O Voorheen liep ik elke avond 1 tot 1,5 uur. Het afvallen ging heel geleidelijk, ongeveer een kilo per week/twee weken.
    Ohja, en op vrijdagavond mocht ik van mezelf 'iets lekkers' :D
    Weet jij al hoe je het gaat aanpakken?
     
  5. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik wil ook wel mee kletsen..
    Na ook net bevallen (9 weekjes al weer) te zijn van de tweede, zit er toch ook nog iets meer aan dan goed/ gezond voor me is.
    Sinds maandag begonnen met Sonja Bakker maar misschien fijn om toch wat motivatie aan elkaar te kunnen geven.
    Ik heb de bedoeling om eind van het jaar 10 a 15 kilo eraf te hebben :rolleyes:
     
    Silke27 vindt dit leuk.
  6. Silke27

    Silke27 Lid

    4 jun 2019
    42
    23
    8
    Vrouw
    Oooh ja die avond wandelingen deden wij na de geboorte van de eerste, dat was heerlijk.. Maar dat doen we nu eigenlijk nooit meer, kan ook niet meer nu.

    Ik denk dat ik eerst maar eens heel streng ga opschrijven wat ik door de dag heen eet en drink. Gewoon om een beetje inzicht te krijgen. Want naar mijn idee eet ik nou ook weer niet zo ongezond. Maargoed, die kilo's komen ergens vandaan he;)

    En ik overweeg om eens een maand geen suiker meer te eten. Ik was nooit een zoetekauw maar tijdens de laatste zwangerschap veel zoete cravings gehad en sindsdien blijf ik daar zo'n zin in houden!! Ik heb dus echt het idee dat het een soort verslaving is want vroeger deed het me dus echt niks als er een zak snoep op tafel lag, maar nu moet ik er een paar pakken als het er ligt. Echt heel kinderachtig..

    Hoe at jij dan als je rond de 1400/1500 kalorien at?

    Ik merk dat ik ook gewoon energie nodig heb door de dag heen.. anders word ik snauwerig haha!

    Oh en de jongste slaapt bij vlagen nog erg slecht, na een gebroken nacht troost zoetigheid bij de koffie ook zo fijn!

    Eigenlijk zou je daar een vervangend iets voor moeten bedenken. Iets kleins waar je je beter van gaat voelen na een verrotte nacht wat geen snoep of koek of chocola is..
     
  7. Silke27

    Silke27 Lid

    4 jun 2019
    42
    23
    8
    Vrouw
    Oh wauw negen weken na de bevallig! Doe je wel een beetje lief voor jezelf;)?
    Mijn jongsten worden in de vakantie alweer twee haha..

    Wel gezellig als je mee komt kletsen! En knap dat je zo snel na de bevalling al weer gemotiveerd bent om af te vallen zeg..
     
  8. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland

    Hahaha, ik zag laatst een foto van mezelf, dat was motivatie genoeg zullen we maar zeggen :roflmao:
    Maar goed.. nu dus nog volhouden...
    Mijn vriend is (helaas) een lekkere eter en heeft de bedoeling door alleen veel te sporten af te vallen, wat hem nog niet zo lukt hahaha maar soms wel lastig om iemand naast je op de bank te hebben die eet waar hij zin in heeft :rolleyes:

    Hoewel ik moet zeggen dat het nieuwe boek van Sonja best oké is en ik wel soepel ben hoor! Heb mezelf ook ruim de tijd gegeven :D
     
  9. Silke27

    Silke27 Lid

    4 jun 2019
    42
    23
    8
    Vrouw
    Ik moet zeggen dat ik totaal geen idee heb van Sonja bakken behalve van toen ik een kind was en mijn moeder het deed (ze at veel eierkoeken, dat is alles wat ik me herinner haha).

    Staan er een beetje lekkere maaltijden in?

    Mijn vriend doet inderdaad ook niet mee.. en hij vindt het ook nog eens niet echt nodig (hij houdt wel van de extra rondingen). Dus hier ook geen motivatie of echte steun vanuit die hoek,,

    Net wel een salade klaar genaakt voor morgen middag dus dat is iets:)
     
  10. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Nog gefeliciteerd! Dapper van je om nu al te beginnen, daar had ik toen eeeecht geen zin in hihi.. Vervelend is dat he, zo'n vent die van alles naar binnen harkt. Die van mij kan er soms ook wat van :confused:

    Suiker kan inderdaad een verslaving worden. Knap om dat een maand te laten staan! Ze zeggen dat je na 2 weken afgekickt bent en dat je je veel beter moet voelen. Goed plan ook om eerst eens op te schrijven wat je eet! Wat voor salade heb je gemaakt?

    Wat hier helpt is bepaalde dingen gewoon niet meer in huis halen. Wat ik niet in huis heb, kan ik ook niet opeten :roflmao:

    Ik at brood/cracottes/maiswafel met mager beleg (huttenkase, zuivelspread, kalkoenfilet, 20+ smeerkaas, runderrookvlees etc), goed gevulde muesli met pitten/zaden zonder toegevoegde suikers met magere kwark of yoghurt, veel groente, weinig aardappelen/rijst/pasta, salade of omelet (gevuld met groente) mee als lunch, fruit, een paar noten, vooral kip/tartaar/af en toe vis en zo weinig mogelijk varkensvlees, ed.
     
  11. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
  12. Silke27

    Silke27 Lid

    4 jun 2019
    42
    23
    8
    Vrouw
    Oh dat ga ik opzoeken, die eetmeter.. en die salade klinkt ook goed!

    Ik heb nu gewoon een snelle restjes salade gemaakt.. sla, komkommer, snijboon, avocado en een beetje yofresh (het moest ook wel een beetje lekker blijven)

    Die spinazie salade ziet er ook best lekker uit:)
     
    rijo vindt dit leuk.
  13. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.630
    3.436
    113
    I’m in!

    Ik zat al even te spelen met de gedachte om een nieuwe topic te openen omdat de anderen al even bezig waren.

    Ik ben voor mijn zwangerschap en tijdens mijn zwangerschap veel afgevallen. Na mijn bevalling woog ik minder dan ooit!

    In december is mijn galblaas eruit gegaan en ik ben vervolgens 10 kilo aangekomen in 4 maanden, hoera. Er wordt nog wel uitgezocht of er medisch iets niet klopt maar ondertussen wil ik zelf ook aan de slag.

    Ik werk 4 dagen op kantoor. Ik probeer daarom ‘s avonds wat meer te bewegen en 2x in de week zwemmen.
     
  14. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mis je niet de koolhydraten? Ik vind het ook gewoon lekker, hou van pasta etc, vervanging door courgette pasta oid is het voor mij dan weer net niet...

    Ooh das wel veel als je zonder reden ineens 10 kilo erbij hebt.. schildklier etc al nagekeken? Zou fijn zijn als je een verklaring krijgt voor de gewichtstoename.. wel goed om zelf alvast aan de gang te gaan!

    Sporten.. pff ik moet/ wil het ook maar tegelijkertijd ook niet gemotiveerd genoeg om ergens naar toe te gaan in mn uppie :oops:
     
  15. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.630
    3.436
    113
    rijo vindt dit leuk.
  16. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.630
    3.436
    113
    @Indiana ja in mijn eentje naar de sportschool durf ik ook niet zo goed. Daarom heb kk een workout programma via de tv :roflmao:. Lekker in mijn woonkamer hupsen.

    Alleen zwemmen vind ik dan weer geen probleem.

    Schildklier is idd nagekeken. Toevallig heb ik zometeen een afspraak bij de internist. Ben benieuwd wat ze gaan doen.
     
  17. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Helemaal overheen gelezen :oops:

    Ik heb twee boeken van dr, staan best prima dingen in! Maar vind vooral niet nadenken over wat erin moet wel fijn hahaha hoewel ik ook wel mijn eigen draai er aan geef hoor...

    Wel lastig hè, als er weinig support is...

    @Leesteken hoe was het bij de internist?
     
  18. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.630
    3.436
    113
    @Indiana ik weet nog niets. Het was blijkbaar alleen een intake. Er zijn wat onderzoeken aangevraagd en ergens in augustus worden de resultaten besproken bij de MDL-arts
     
  19. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Wat apart dat je zoveel bent aangekomen na de operatie, Leesteken! Ik ben benieuwd of er wat uit de onderzoeken komt. Wat voor onderzoeken zijn het? Wat voor hupsprogramma op tv volg je? :D
    Ik heb de sportscholen, zwembaden ed opgegeven tot mijn jongste ook naar school gaat. Ik moet regelmatig 's avonds weg voor mijn werk/vrijwilligerswerk waardoor ik vaak moet afzeggen, en daar vind ik het te duur voor. Wel doe ik 1x per week yoga. Héérlijk! Als mijn jongste volgend jaar naar school gaat wil ik op een ochtend weer gaan zwemmen.
    Hoe ging het vandaag bij iedereen met eten en bewegen?
     
    Silke27 vindt dit leuk.
  20. Silke27

    Silke27 Lid

    4 jun 2019
    42
    23
    8
    Vrouw
    Heej :) Gezellig dat je mee komt kletsen! 10 kilo in vier maanden is ook mijn score helaas (eraan, niet eraf haha). Alleen heb ik voor mezelf wel een vrij duidelijke reden.. Vier maanden geleden kon ik ivm het stoppen van een heel streng dieet (ivm allergie kindje die eindelijk over ging op flesjes) opeens weer alles eten én heb ik een kantoorbaan gekregen waarvoor ik hele dagen stil zit.

    Ik ben benieuwd wat er in augustus uit gaat komen.. Heb je nog aan de arts gevraagd of het een probleem was als je zelf wilde gaan dieeten nu? Ik hoop voor je dat het wat doet :)
     

Deel Deze Pagina